Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kvacalova23 #11248:
Peniaze na tú dlhú linku (=veľa vozidiel, veľa kilometrov, veľa peňazí) vezmeš kde?
Reply on: Kvacalova23 #11247:
O akom rekordnom poklese to vravis? Ved pocet prepravenych osob vam tam klesa uz niekolko rokov dozadu.
2002 - 5%
2003 - 20%
2004 - 12%
2005 - 10%
ak bol pokles v roku 2006 11,8% nie je to predsa nic vynimocne, ani rekordne.

Re #11251 Pišta: V Presove bol v roku 2006 narast cestujucich o 7% z 31,6 na 33,8 mil. A tiez sa tam rodi menej deti, tiez su plne parkoviska, tiez su plne cesty, tiez tam nie je ziadna reklama na MHD...
Už aj trolejbusu #231 bol namontovaný zadný LEDkový displej.
Reply on: Kvacalova23 #11247:
Stále len pokles cestujúcich.... Áno, ale nepripisujte to stále len linkovaniu !!!! Tých faktorov je viac.... Rodí sa stále menej a menej detí, generácia starne.... školské spoje pomaly miznú.... zoberte si do úvahy spoj ZA - KNM - voľakedy natrieskané kĺbové busy s veľmi častým intervalom, teraz? Voľakedy sa MHD používala na denný presun všade. Dnes? Idem do Tesca, Carrefouru, Kauflandu na nákup a beriem auto.... Dokonca aj dedkovia a babky v nedeľu ho naštartujú na cestu do kostola, aby len mali pohodlie.... Životná úroveň ide hore, ľudia sú pohodlní.... Načo sa ťahať v buse, keď mám pohodlnejšie auto? Veď si všimnite tie parkoviská.... kapacitne Žilina už nestačí..... Na sídliskách je už pomaly problém s parkovaním!!!! Bolo to 3 roky do zadu? určite nie v takom stave, ako dnes. A s tým MHD nemá nič spoločné.... Ľudia žijú v strese, musia používať auto, aby sa rýchlo dostali pomaly až priamo ku vchodu inštitúcie , kde idú niečo vybavovať.... Zámerne som použil - musia - , lebo je to v myslení ľudí... A realita je častokrát iná... Len hľadaním miesta na parkovanie sa častokrát človek zdrží viac ako pri použití MHD. Aká bola vykonaná nejaká osveta o výhodnosti MHD???? Žiadna. Reklamu má MHD akú??? Pozitívnu??? NIE, všade ľudia na tento druh služby šomrú. Aké je teda myslenie ľudí v tomto smere? Pozitívne? Tak prečo by mala byť MHD atraktívna? Veď každý kto má dieru v r..i, si práve ponadáva na MHD - lebo ak aj niekto ide autom, tak ten trolejbus mu zavadzia, lebo ide pomaly....
Ak sa nezačne problematika znižovania počtu cestujúcich v MHD riešiť koncepčne, pokles bude na dennom poriadku.... A je to prirodzené.... Pokiaľ parkovné nezdražie, pokiaľ nebude stále viac plôch s obmedzeným parkovaním, pokiaľ nebudú zóny, kde osobné autá nebudú mať prístup, ... a ja neviem čo ešte, tak môže byť linkovanie neviem aké excelentné, pokles cestujúcich nebude pozastavený..... Pozrite sa na západ .... V ktorej krajine na západe zaznamenali rastúce čísla v používaní MHD??? A priaznivá ekonomika Slovenska nás bude robiť stále pohodlnejšími....
Reply on: Kvacalova23 #11249:
Zrejme Ti celkom nerozumiem. Ubrať z ostatných liniek by sa muselo tak či onak. Či už v prípade posilnenia L2 alebo zriadenia novej L5.
Reply on: Vladimír #11234:
No to nevidím ako reálne posilniť L.2, keďže by sa muselo ubrať z trolejbusových liniek. Keby sa malo redukovať tak určite z Hájika, kde je obrovský nadštandart, a nejaké spoje by sa dali na L.5 Peniaze navyše? Zbytočne vyhodené peniaze sú na linky štýlom sídlisko1-centrum-sídlisko1
Reply on: PeterC #11237:
Plne súhlasím, v podstate to čo si opísal, je linka 1, ale takúto trasu prejde 15 spojov/ týždenne = 3 spoje cez pracovný den. Keby mala mať táto linka pravidelný interval tak by to nebolo zlé, ale obávam sa toho , že by to bola veľmi dlhá linka, v budúcnosti by mohlo nastať problém s preplnenosťou ciest, takže by nemusela jazdiť na čas, ale teraz by to bolo výhodné, však za 5-10 rokov bude zasa úplne niečo iné, toto by som si vedel predstaviť ako riešenie na najbližších pár rokov.
Reply on: marek231 #11240:
Však to je pochopiteľné, kto bude šľapať na iné zastávky, keď môže šľapať rovno k cieľu. Žilina nie je Bratislava, takéto vzdialenosti sa dajú prekonať veľmi jednoducho. Zavedením NKTD sa prišlo o skupinu cestujúcich:
1, Cestujúci z Hlín sú veľmi obmedzení, dostanú sa akurát do centra, čo majú cca. 5-15 min, polovicu Vlčiniec. A tam kde by sa to najviac hodilo - Nemocnica, Carrefour, časť Vlčiniec, Hájik je spojenie dosť oničom.
2, Ľudia zo Závodia tiež moc do centra necestujú, majú to kúsok. Určite by sa im zišlo keby sa mohli odviesť na Vlčince, Solinky, Hliny.
3, Obyvatelia panelákov pri predmestkej to už ani nehovorím, tí môžu šľapať na Štefanikovo, alebo Štúrovo námestie.

Mohol by som tak ďalej pokračovať, ale za rekordne silnú zimu -11,8% pokles cestujúcich, nad tým by sa mohlo aj zamyslieť.
Reply on: VLK #11244:
Tiež si myslím že semafory ba tam boli lacnejšie a aj bezpečnejšie
Reply on: PeterC #11243:
Samozrejme, že sa STAVIA aj klasické sečné križovanie. Kruhový objazd nie je univerzálny všeliek a hlavne sa stavia väčšinou nie na zvýšenie plynulosti ale na zvýšenie bezpečnosti. Plynulosť prejazdu vozidiel po bývalej hlavnej ceste sa SAMOZREJME oproti sečnej križovatke zníži.
Reply on: PeterC #11243:
no, dovolím si oponovať, nakoľko aj kruhová križovatka má svoju kapacitu. A tá je daná veľkosťou "kruháča". Osobne si myslím, že ten "kreslený" kruháč, ktorý tam vznikne tomu až toľko nepomôže, nakoľko intenzita dopravy v tom bode je v úplne inej dimenzii... Skôr by som si to vedel predstaviť (teda bez stavebnej úpravy) riešiť svetelnou signalizáciou, kde už máš možnosť optimalizovať jednotlivé smery podľa zaťaženia a využívať naplno kapacitu križovatky...
BTW: zo začiatku to bude ešte horšie, nakoľko mnohí vodiči jaxdia po pamäti a počítam s tým, že to bude nehodové miesto...
Reply on: VLK #11242:
Už aby bol. Prejazd cez kruhovú križovatku je oveľa plynulejší, než pri štandardnom križovaní hlavná-vedľajšia. Možno sa konečne dočkáme aj toho, že sa na jtejto križovatke nebudú tvoriť kolóny. V Rakúskych mestách sa už hádam ani iný typ križovania ciest nestavia. Asi vedia, prečo.
Reply on: petter #11241:
ten kruháč má byť pre všetkých, niele pre T-busy... riešený bude buď dočasným dopravným značením (skladačnový obrubník - tzv. Z-tka) alebo iba vodorovným dopravným značením...
Počul som že na križovatke Závodská - Priemyselná sa má vybudovať kruhový objazd pre t-busy. Kruhový objazd vo velkosti kolieska od fúrika, to bude bomba!
Reply on: URBINO #11231:
Ano? Juj to bude ale parada....este nech zacnu chodit na Kiu a bude mat zas Zilincan z toho uzitok. A len aby prisli.
Divim sa kde sa na to nasli peniaze...
Napr. Prešov nepatri medzi mesta s nizkym priemerom veku vozoveho parku ale v poslednych rokoch sa to tam slusne omladzuje.Kde beru peniaze? Take chudobne mesto vychodu a uz ma vo svojom vozovom parku 24 ci 25TR a nehovoriac o NP autobusoch. Niekde sa tu stracaju peniaze v Ziline? Mame tu nizku nezamestnanost, mesto napreduje vo vývine dobre je tu ospevovana Kia. Zeby v meste kde sa bude vyrabat 300 000 aut rocne sa ludia vykaslu na MHD? Kvacalova23 to podklada percentami o znizeni poctu cestujucich. Co predpokladam ze tiez ubera na financiach v pokladnici DPMZ. Linkovanie MHD v ZA je diskutabilne ale kompetentny to neriesia, lebo si ludia zvykli.Nezvykli, prestali cestovat a cestuju len cestujuci ktorým trolejbus stoji tam kde im to vyhovuje. Otvorte oci vsetci co ste tu a sledujte tie trolejbusy. Na par vínimiek chodia poloprazdne. Posielame nase T Busy a A busy do Rošera odkial prichadzaju vskutku pekne no ich mechanika casom pripomina ich dobu pred GO. Vid. 210 ta to mala v Rošere ako repete. Hm.... a potom v špicke kde som hovoril o par vinimkach jazdia solo Tbusy kde ludia sedia aj na streche a stale sa tu stazujeme ze je nedostatok klbovych T busov...Co bude MHD v ZA robit ked sa znizia dotacie na MHD v ZA tak ako to je planovane. Asi pôjde do Rosera aj RTO cka aby zacala premavat a cestujuci sa mali na com vozit.
Reply on: Vladimír #11234:
A ešte som zabudol napísať, že tým pádom by mohli byť zrušené aj školské spoje z Hájika na Vlčince a kapacity presunuté na L7.
Reply on: Vladimír #11234:
Myslím si, že na to, aby sa splnili očakávania mnohých bývalých, existujúcich, a či potenciálnych cestujúcich zo všetkých kútov mesta, by ani nebolo treba obnovovať nejaké linky spred NKTD. Celkom by stačilo, keby existujúca L7 neskončila na Solinkách, ale ako zokruhovaná pokračovala na Vlčince (spojenie Hlín, Soliniek, Vlčincov a Hájika), a okolo nemocnice (spojenie Vlčiniec s nemocnicou) cez mesto nazad na Hájik. Z Hájika tou istou trasou, ako ide teraz. Konečnú by mohla mať len jednu, na Hájiku. Mohol by jej byť pridelený normálny celodenný interval ako sa na linku MHD patrí (napr. špička 30min., sedlo 60 min.), a pokojne by to mohlo byť na úkor ubratia pár spojov z L16 a L6. Som presvedčený, že by to boli nie dve, ale určite viac "múch jednou ranou".
Reply on: Michal2 #11232:
ani sa necudujem,ako som vyratal,priemerny vek vozidiel ktore si napisal je 18rokov.
Reply on: Vladimír #11234:
súhlas, napokon s L2 sa počíta ako trolejbusovou, kde bude skoro plne vykrývať trasu bývalej L5. Ale dovtedy ešte veľa vody pretečie dole Váhom...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.