Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #11106:
Ja mám tarifu dobre preštudovanú. Viem že zľava 50% je pre ľudí s predplateným cestovným bez ohľadu na to či si dotyčný nabije 40-240 ciest. V podstate som chcel poukázať na nedostatky, ktoré som napísal v predošlom príspevku. Ale v podstate pri nabití 240 ciest, je cena dospelého a študenta takmer rovnaká 7,20 oproti 6 SK. Ja si myslím že tarifa je nespravodlivá hlavne voči občanom ZŤP a študentom/dôchodcom, táto skupina nezarába a cestovné si myslím je dosť vysoké v porovnaní s obyčajným cestovným. V minulosti mali ZTP osoby cestovné zdarma, a študenti/dôchodcovia 50% zľavu pri obyčajnom cestovnom a pri stálych cestujúcich to bolo pri najvyššom možnom dobytí cca 3,5 SK za jednu cestu. Základné cestovné sa už dlho nezvyšovalo, akurát čo sa zvyšovalo bolo zľavené cestovné a ZTP. Chcel by som sa teda spýtať, že prečo sa cestovné nezvyšovalo priamoumerne pri všetkých skupinách ale len pre tieto skupiny?
Reply on: Miro #11111:
blahozelam k piatim jednickam ?
Reply on: Juraj #11106:
Zdravím Ťa Juraj. Tých 50% si porovnal oproti papierovému CL, alebo oproti čipovej karte zarábajúceho človeka? Ak oproti papierovému CL, tak to nie je fér. Treba porovnávať porovnateľné.
Info vo vozidlách v angličtine by nemuselo dobre dopadnúť. Čo, keby to prekladal ten, čo prekladal návod na použite pre automaty na predaj lístkov??? Pri stanici je nejaký inovovaný automat, kde po slovensky červený nápis tvrdí, že automat preplatok nevráti. Kúsok nižšie však čierny anglický návod tvrdí, že automat peniaze vracia. No Kocúrkovo. Je tu síce aj možnosť, že automat skutočne podla vloženej mince pozná, či si lístok kupuje Slovák alebo cudzinec. Ak to pozná, tak klobúk dole!!!
Reply on: PeterC #11107:
Prevez sa L27 niekedy cez lyžiarsku sezónu, zmeníš názor.
Reply on: Juraj #11106:
aj podľa mňa je anketová otázka veľmi nejednoznačne formulovaná, lebo nie je jasné, čo sa zisťuje... Frekvencia spojov alebo ponúkaná kapacita? Lebo z toho vyjdu dva rôzne výsledky. Frekvencia by určite vyšla nízka, ale kapacita dostačujúca...
Reply on: Juraj #11106:
S tou KAPACITOU nocnych liniek davam Jurajovi za pravdu. Ta urcite postacuje. Myslim si vsak, ze ak otazka mala pomenovat nejaky nedostatok v nocnej MHD, mala byt formulovana inac. Ja osobne si myslim, ze kapacita nocnych spojov by ani nemusela byt taka velka ako je v sucasnosti, ale skor rozlozena do viacerych spojov s kratsimi intervalmi. V tomto zmysle mi ako riesenie nenapada nic ine, ako nasadenie mensich vozidiel s vacsou hustotou spojov. Pocas dna by som si vedel predstavit ich vyuzitie na L27, v ktorej malokedy cestuje viac ako 10 ludi vratane vodica. Mozno, ze by sa dali najst aj take vozidla, co maju nizsiu spotrebu ako velke autobusy. (Pripominam, ze moj nazor je laicky, a s vynimkou osobneho pozorovania na L27 nie je podlozeny ziadnymi inymi exaktnymi cislami.)
Reply on: Kvacalova23 #11102:
Asi som si tarifu zle precital, ale mne vychadza, ze studenti maju zlavu aj 50%. Je sice fakt, ze je to pre "stalych klientov", ktori si jazdy nabijaju do cipovej karty, ale je to 50%. Nie je teda pravda, ze studenti v kazdom pripade MUSIA platit 66,6-70% z cestovneho zarabajuceho cloveka.

Tiez sa mi nepozdava formulacia v ankete o nocnych linkach, kde kapacita je NEDOSTACUJUCA. Chodim obcas aj v noci a myslim si, ze vozidla su naplnene sotva sediacimi cestujucimi a je tam miesto este pre desiatky stojacich, takze KAPACITA je dostacujuca.
Ak dobre pocitam, je 5 spojov na L50 a 3 spoje na L51, to je spolu 8 spojov po cca 90 osob, teda kapacita je cca 720 miest. Vyuzitych nie je ani 200, teda kapacita je 4x VACSIA a teda dostacujuca a nie nedostacujuca...
Hovorim celkovo o NOCNEJ DOPRAVE ako je formulovana otazka ankety, nevylucujem, ze vynimocne niektory jeden spoj nepostacuje, ale o tom anketa nehovori.
Reply on: Kvacalova23 #11102:
otázka tarify je ale otázka na mesto - keď mesto chce buzerovať ľudí s prikladaním ČK a obmedzí im zľavu na 360 ciest/rok, je to len na ňom, nakoľko je to objednávateľ výkonov a rovnako určujúci člen tarifných podmienok...
Reply on: Papyr #11103:
Ja si tiež nemyslím že vozový park je zlý, ale vždy je čo vylepšovať.
Reply on: Kvacalova23 #11102:
Linkovanie s tarifou priamo suvisi... Na tuto temu tu kedysi prebiehali zurive hadky... A vozovy park NEMATE v Ziline zly. Ver mi, co by napr. Bratislava za taky vozovy park dala.

S ostatnym suhlasim.
Reply on: Papyr #11097:
Ja si to tiež myslím že tarifa by sa mohla zmeniť, ale nesúhlasím že len tarifa, problém z tarifou by som dal asi až na tretie miesto. 1 zmena v linkovaní t-busov, autobusov, 2 vozový park.

3 tarifa.
A/ Čo sa mi zdá trošku nespravodlivé, že študenti musia platiť 66,6 - 70% z cestovného zarábajúceho človeka. Však študenti by mali mať zľavu 50% ako to bolo kedysi. Sa mi to zdá nespravodlivé, štúdium si vyžaduje dosť veľké peniaze. A čo sa týka predplatených lístkov tam je to tiež trošku divné, keby len trochu. Bez rozdielu na to či cestujúci si nabije 40 ciest alebo 240 ciest zľava je vždy rovnaká. Každý si radšej povie že radšej si nabijem menej, však miniem, dobijem. Určite by malo byť výhodnejšie nabiť si 240 ciest ako 40 ciest.

B/ Nepáči sa mi "zdieranie ZŤP osôb" podľa mňa by títo cestujúci mali do vozidla nastupovať štýlom sadnem a idem ako je to napr. v Bratislave. To je ale potom nekontrovateľné a nedá sa tak zistiť počet cestujúcich. Výborný nápad bol keď zaviedli 1 SK lístky, to si myslím že bolo veľmi spravodlivé. Súčastná metóda je čudná, a zdá sa mi to nespravodlivé, že tí "chudáci" čo majú v živote veľké problémy majú nárok len 360 ciest / ročne. A čipové karty zbytočne zaťažujú tieto osoby. Musia preukazovať zľavy, chodiť do predajne DPMŽ aby si vybavovali karty a chodili dobíjať jazdy. Čo sa mi zdá spravodlivé je 1 SK lístok. Dostanú ho kúpiť na väčšine zastávok, nemusia sa s tým trápiť a kontrolovať stav ciest. Neviem prečo sa tento systém tak rýchlo vytratil. Čipovými kartami sa nič nezíska, akurát skomplikovanie cestujúcim. A po prečerpaní jázd platiť také vysoké cestovné.
Reply on: marek231 #11087:
No to je fakt, dalšia zastávka .... to je dosť podivné, keď už nechcelo hlásiť zastávku pod hájom tak si myslím že povedať dalšia zastávka .... ticho, radšej hlásadlo nemuselo nič povedať. Lebo to vyzerá ako keby sa to pokazilo.
Reply on: Vladimír #11082:
Ja si to tiež myslím že je to potrebné, však niektoré 14Tr už budú pomaly doslužovať, ale pokiaľ sa nepodarí ustáliť pokles cestujúcich tak sa obávam toho že z čoho sa nakúpia 25Tr.
Dnes som sa dozvedel takú perličku.... Vraj v januári opustilo brány DPMŽ 11 vodičov a podnik ako taký má vážny problém s tým, aby vôbec nasadil niekoho na linky.... Situácia sa vyhrocuje a je úplne možné, že trolejbusy prestanú postupne premávať práve kvôli nedostatku vodičov... Tí na ich vedenie potrebujú nejaké osvedčenie... DPMŽ ho síce uhradí celé, ale od vodičov chce viazanosť ich služieb na 2 roky.... A preto nik už nechce ísť na TB... Skriňu síce generálkuje Rošero, ale motory vraj nejaká firma v Rajci.... A tá robí len ich čistenie.... Dá sa preto v tomto formáte vykonaných prác vôbec hovoriť o generálke? ..... Ak to pôjde takýmto tempom ďalej, TB sa rozpadnú samé a ak by sa aj nerozpadli, tak kto ich bude viesť?

Tarifa? Nuž zrejme len vďaka nej má DPMŽ stabilné príjmy v tom rozsahu , v akom momentálne má. V súčasnej kritickej situácii by som tarifu nemenil.... Ak by sa menila, určite by sa musela zvýšiť výška cestovného a tým by sa odliv cestujúcich ešte prehĺbil. Žilinčania si na túto tarifu zvyklli, návštevníkov mesta , ktorí využívajú MHD v Žiline je len nízke percento.... Pokiaľ sa nenastupuje cez predné dvere - ako napr. v TN, tak je to stále benefit....

Zmena vedenia aut. liniek? Prosím, čo najskôr!!!!
Reply on: Miro #11095:
ba si myslím, že sa už veľmi jasne prejavil - zrušením TB zálohy a štrajkovou pohotovosťou na DP ?
Reply on: 4444 #11093:
Zilina ma problem len a len s tarifou.
Reply on: VLK #11094:
Juraj niečo o zmenách autobusových liniek naznačoval, ale teraz tu máme nového riaditeľa, ktorý sa zatiaľ nijako konkrétne neprejavil ?
Reply on: 4444 #11093:
súhlas. Pokračovaním NKTD mala byť aj nová koncepcia autobusovej dopravy. V akom bola stave by nám vedel povedať asi jedine Juraj. V každom prípade súhlasím, že je nutné zreogranizovať autobusovú dopravu a urobiť z nej doplnok ku nsnej TB doprave.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.