Ešte pripomeniem, že pri tvorbe nejakej koncepcie je potrebné brať na ohľad okrem iného 2 veci -
1. interval na akejkoľvek trase by nemal byť vyšší ako 30 min. (s výnimkou účelových spojov);
2. treba dodržať stanovený počet najazdených kilometrov (v súčasnosti je to okolo 5430 km/ prac. deň).
Ak by som mal spomenuť niekoľko negatív, ktoré prináša NKTD, sú to tieto:
1. vzhľadom k počtu obyvateľov jednotlivých sídlisk a mestských častí a počtu ponúkaných miest na jednotlivé sídliská je tu skutočne istý nepomer - Hájik a Závodie majú 20%-ný nadštandard, ktorý mi vyšiel ako chýbajúci na Hlinách + Solinkách + Bôriku.
2. Ako obyvateľ Vlčiniec na základe skúseností by som "otočil" trasovanie liniek 4 a 14 na centrálnom okruhu (dôvodom je predlžovanie jazdnej doby a pravidelné meškanie na linke 14 a to v smere centrum - Vlčince z dôvodu dlhého čakania na križovatke Veľká okružná - Spanyolova a zápch na Ul. vysokoškolákov.
3. NKTD je príliš liberálny variant - vyhovuje väčšine prepravujúcej sa v ťahu sídlisko - centrum, ale potreby "menšín" sú riešené len v nutnom rozsahu. Osobne som sociálnejšie orentovaný. Osobne som zástancom trasovania sídlisko - centrum - sidlisko, ktoré umožňuje lepšie vyhovieť aj väčšine aj menšine. A som si takmer istý, že sa dá vytvoriť aj taká koncepcia, ktorá dokáže zabezpečiť aj pravidelný interval, aj dostatok využitých spojov premávajúcich medzi sídliskami (a centrom) a dodržať aj horeuvedené parametre.
Napriek tomu nepovažujem NKTD z 21.1.2006 za zlý variant, naopak, oveľa lepší, ako to, čo tu bolo predtým.
1. interval na akejkoľvek trase by nemal byť vyšší ako 30 min. (s výnimkou účelových spojov);
2. treba dodržať stanovený počet najazdených kilometrov (v súčasnosti je to okolo 5430 km/ prac. deň).
Ak by som mal spomenuť niekoľko negatív, ktoré prináša NKTD, sú to tieto:
1. vzhľadom k počtu obyvateľov jednotlivých sídlisk a mestských častí a počtu ponúkaných miest na jednotlivé sídliská je tu skutočne istý nepomer - Hájik a Závodie majú 20%-ný nadštandard, ktorý mi vyšiel ako chýbajúci na Hlinách + Solinkách + Bôriku.
2. Ako obyvateľ Vlčiniec na základe skúseností by som "otočil" trasovanie liniek 4 a 14 na centrálnom okruhu (dôvodom je predlžovanie jazdnej doby a pravidelné meškanie na linke 14 a to v smere centrum - Vlčince z dôvodu dlhého čakania na križovatke Veľká okružná - Spanyolova a zápch na Ul. vysokoškolákov.
3. NKTD je príliš liberálny variant - vyhovuje väčšine prepravujúcej sa v ťahu sídlisko - centrum, ale potreby "menšín" sú riešené len v nutnom rozsahu. Osobne som sociálnejšie orentovaný. Osobne som zástancom trasovania sídlisko - centrum - sidlisko, ktoré umožňuje lepšie vyhovieť aj väčšine aj menšine. A som si takmer istý, že sa dá vytvoriť aj taká koncepcia, ktorá dokáže zabezpečiť aj pravidelný interval, aj dostatok využitých spojov premávajúcich medzi sídliskami (a centrom) a dodržať aj horeuvedené parametre.
Napriek tomu nepovažujem NKTD z 21.1.2006 za zlý variant, naopak, oveľa lepší, ako to, čo tu bolo predtým.
Danyllo
Po zavedení NKTD 21.1.06 sa konečne urobil poriadok vo vedení Tb liniek
a MHD v Žiline získala vysokú úroveň a hlavne efektivitu!
Nechcem nikoho uraziť,ale nespokojný može byť len človek,ktorý nikdy nevidel
ako to vo svete funguje a bol z domu pozrieť akurát tak do Hornej Maríkovej a späť.
Na jednej strane spojenie odvšadiaľ všade je pohodlné,ale keď má človek k dispozícii
zväčša cca 2 spoje do hodiny,tak to bola bieda!!!
Najvyťaženejším prepravným cieľom v Žiline je centrálny okruh v meste a potom Nemocnica a
obchodné centrá.
Obnovenie spojenia s OC Dubeň zo Soliniek a Hlín je zbytočné,keďže obe sídliská budú mať
od tohto roka OC MAX a ešte to ďalšie OC, ktoré má byť pri Lidli na Hlinách.
Čiže jediný najviac diskutovaný problém je spojenie Hlín s Nemocnicou.To sa dá vyriešiť
posilnením linky 2,čo ale nie je veľmi efektívne,pretože je to skôr doplňujúca linka.
Možno by stačilo vytvoriť jednu (alebo dve protismerné) autobusovú linku,
ktorá by premávala po trase dnešnej linky 1 s malou zmenou.Zo zastávky Polícia by
pokračovala na Štúrovo nám.,Spanyolovu a po ulici Juraja Fándlyho by sa napojila
ďalej na Hliny a to aj v protismere.Vytvoril by sa nej,nie častý,ale pravidelný interval a
tým by sa mohla zrušiť terajšia linka 7,zastávka Komenského by sa mohla zriadiť na tej
ulici Fándlyho pred VÚC,Hliny by mali pravidelné spojenie s Nemocnicou,
nemusela by sa posilňovať linka 2 a prepojenie sídlisk z Depom a
Hájika s Hlinami a Solinkami by ostalo.Na linku by stačil sólo autobus,pretože
potreba dnešnej linky 1 sa odzrkadľuje v takmer stále poloprázdnych vozidlách.
Zámerne som nespomínal trolejbusovú linku,pretože i len vyhotovenie krátkej stopy
po Fándlyho ulici nepripadá asi do úvahy,keď tak čítam niektoré info.
Nech nikto nerozpráva,že aj po zavedení NKTD musí pri prestupoch čakať okolo 40 min.
Je to hlúposť,pretože linky 3/13,4/14,6/16 dávajú po preložení častý interval
na celom centrálnom okruhu!!! A pokiaľ je niekomu "ťažko" prejsť na druhú stranu ulice,
tak to je jeho problém.A starí ľudia,keď dokážu prejsť na zastávku,tak zvládnu
aj pár metrov na druhú stranu ulice! Možno by sa to ešte zefektívnilo zavedením
len časového prestupného cestovného.Lebo do tých 30´ je to niekedy nemožné.
A sídlisko Hájik nezískalo žiaden nadštandard!
Od zriadenia linky 16 (vtedy ešte autobusovej) až do 21.1.06 sa počet vypravovaných spojov
zo sídliska,každou i len malou úpravou CP a aj zavedením "slávnych" liniek 7/17,
len uberal a uberal.Aj malé dieťa si po preložení CP všetkých liniek
vedelo doslova na dvoch rukách spočítať koľkokrát sa dostane z domu dopravou a na stanicu
to mu stačila aj jedna ruka!Čož bola veľká hanba,keď sídlisko sa stále rozrastalo
a aj naďalej rozrastá! Viem o čom hovorím,bývam tu a MHD využívam denne.
Po zavedení 10 liniek malivýhody,zase,len mesto a ostatné sídliská,
čo sa týka častej prepravy.
Síce malo sídlisko Hájik 4 linky,no,keď sa chcel človek dostať do centra alebo naspäť,
tak mu často neostávalo nič iné,ako sa viesť pomaly 50 min. tými slávnymi linkami 7/17.
Pretože linka 16, povedzme si úprimne,skôr nepremávala ako áno a linka 6 s intervalom
30´špička a 60´sedlo, nie je veľký výber spojov a bolo to skôr na smiech!!!
Lepšie spojenie malo sídlisko ešte spred pomaly 10-tich rokov,
keď na Hájik premávala len linka 6 a linka 30.
Preto NKTD hodnotím jednoznačne ako to najlepšie,čím sa zvýšila efektivita
prepravy v Žiline.
A skôr by som upravoval autobusovú prepravu ako ničil dobrý základ trolejbusových liniek!
Akosi som sa rozpísal,ale čítam stále toto fórum,tak som chcel hodiť reakciu na najčastejšie témy. ?