Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek231 #10250:
Odpoveď na Tvoju otázku, prečo nový obrubník na Obchodnú áno a napr. k nemocnici nie, je jednoduchá. Pri nemocnici to nemá kto zaplatiť. Na Obchodnej ide o vyvolanú investíciu, ktorú platí iný subjekt - ak sa už zastávka presunúť a nanovo vybudovať musela, bola by blbosť, ak by sa aj nezmodernizovala, hoci je to aj zastávka na sídlisku.

Re #10251 marek231: Čo je voči žilinskej cestujúcej verejnosti nefér? Skús navrhnúť riešenie, ktoré by bolo fér.

Nové trolejbusy jednoducho budú musieť prísť, pretože ani generálka nepredlžuje život vozidla do nekonečna. A v Žiline sú aj trolejbusy, ktoré GO neprešli tento rok, ale už dávnejšie a čoskoro ju budú potrebovať znova. Teda TrM-ky sa opravujú, a staré Tr-ky postupne čaká obnova.
Prešov (a konečne ho prosím neberte ako konkurenta, ale ako mesto s najpodobnejšími podmienkami k Žiline, preto ho spomínam) začal TENTO rok obnovu trolejbusového parku 15 Tr vozmi 25 Tr. Začalo sa tak s vyraďovaním trolejbusových klbákov zaraďovaných na linky v roku 1992. Žilinské najstaršie kĺby toho majú toho najazdené zjednodušene povedané "o dva roky menej", preto podobná potreba v Žiline vyvstane asi tak ako úloha na rok 2008. Napriek tomu by bol úspech, keby sa podarilo niečo obnoviť už v nadchádzajúci rok, ak budú peniaze a podpora.

Reptanie cestujúcich dôverne poznám, ešte pred polrokom bol Prešov presne na tom istom. Laický cestujúci dávali do kontrastu Citelisy na autobusových linkách voči 15 Tr na linkách trolejbusových a mylne si to vykladali tak, že novšie trolejbusy neexistujú a trolejbusová doprava je teda zaostalejšia. Tam už našťastie na jeseň s údivom pochopili, že moderný a nízkopodlažný môže byť aj trolejbus. A tak presne to pochopia aj Žilinčania.
Reply on: Papyr #10248:
Nebol z ich strany nejaký záujem, hoci mali na začiatku plné ústa slov ako budú voziť zamestnancov do automobilky. Dnes sa už k tomu ani nevyjadrujú a je teda nepravdepodobné zriadenie novej zastávky. Budú len zlaďovať nejaké vlakové spojenia. Areál je však značne rozsiahly, sú tam aj dodávateľké závody, jednotlivé vchody sú od seba vzdialené, a preto tam budú musieť premávať autobusy.

Re #10249 Papyr: Áno, evanjelici nemajú polnočné omše ani omše, ale služby Božie. Oni mali zabezpečený odvoz z Rázusovej aj v tomto roku niečo po 18 hod.
Ked by som mal vyjadrit svoj nazor na kupu NP ci VP.Ja som velmi rad ze pridu do ZA prve klbové NP lebo to bude tiez krok vpred v kulture cestovania.No v konecnom dôsledku to bude mat aku vyhodu pre obyvatelov ZA ktory v KII zamestnany niesu.Oni prichod tych autobusov ani nezaregistruju pokial ich neuvidia stat na AS.Chapem DPMZ ze musi zabezpecit dopravu do KIE a bude tlak na prepravu tym smerom este väčší ale skacu tu niektory po strop Hurraaa..nove NP.Nech mi ten ktory sa radoval povie co on bude mat z tych NP ak nie je zamestnanec KIE.Bude to presne tak ako s Karosami B961E.Chvilu sa mohol clovek odviezt a uz ich asi nikdy nevyuzije.
Tu by som potom poprosil Juraja aby aspon na par dni tie autobusy pustil do mesta nech ich tvoji cestujuci uvidia a budu sa môct odviezt pokial ich natrvalo nezaradite na KIU.
Myslim ze toto je voči Zilinskej cestujucej verejnosti absolutne nefer.Skuste ist do ulic a spytat sa ich na to aky maju nazor skôr ako ma zacnete odsudzovat za tento nazor.
A to ako si tu vsetci obhajuju vozovy park co sa tyka trolejbusov ze su po GO atd atd. tak sa asi na prichod 25TR tak rychlo tesit nebudem...
Mne to neda.Ja sa musim vyjdrit...
Vsetci sa tu tesite z novych zastavok s kasselskym obrubnikom.Este v ramci zastavky Hurbanova by som to prehltol ale tolko radosti zo zastavky Obchodna?Nech sa zastavky opravuju a upravuju.No myslim ze rekonstrukciu väčšieho charakteru by si zasluzili zastavky ako napr. Zel. Stanica v oboch smeroch.Tu cestujuci, turisti vystupuju na Aut.nastupisti ako aj na zel. stanici a odchadzaju do centra prip. nastupuju na nejaky autobus resp. trolejbus.No ich pohlad na uz znicenu zastavku (aj co sa tyka asfaltoveho koberca a obrubnikov) ich isto neohuri.Tam by som sa tesil skôr tomuto kroku kde viac ludi uvidi vase kasselske obrubniky.
Tym duplom je zdevastovana zastavka Spanyolova smer centrum.Tu by som mozno apeloval aj na diskusiu o dôchodcoch.Ked im ideme ulahcovat cestovanie NP autobusmi tak popri by som mozno aj tam poukazal na kompletnu rekonstrukciu zastavky.Autobus resp. trolejbus niekedy ani nezastavi pri obrubniku kvôli vymolom v priestore zastavky...a tam sa potom dôchodca natrapi...Uznajte ta zastavka je jedna za najhorsích v ZA ak nie najhorsia..
Reply on: Jozef #10222:
Koniec koncov, evanjelici ani polnocne omse nemaju 🙂
Reply on: Jozef #10235:
Vlakom.
Zastávka Obchodná, ktorá je presunutá do novej polohy je už kompletne dokončená, vrátane zastávkového prístrešku. Nová zastávka je v poradí druhou žilinskou zastávkou so špeciálnym bezbariérovým obrubníkom (kasselským), ktorý umožní presnejšie pristavovanie vozidiel k okraju nástupnej plochy. Súčasťou prác bola aj prekládka štyroch stožiarov trakčného vedenia trolejbusovej dopravy, ktorá prebehla v noci z 15. na 16. novembra 2006. Novú zastávku, zatiaľ ešte s prázdnou vitrínkou, si môžete pozrieť na stránke:

http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=203&image_id=2509

Na zastávke Obchodná bolo zabudované aj bezpečnostné zábradlie, ktoré usmerňuje chodcov, aby používali cestný priechod. Obdobné bezpečnostné zábradlie je vybudované aj na náprotivnej zastávke smerom do centra.

http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=203&image_id=2510
trolejbus 234 sa podrobil pred vianocami mensej kozmetickej uprave,reklama bola nalepena aj na zadne sklo,navyse klbak dostal pod stromcek aj zadny transparent.
Reply on: Miro #10238:
A prečo by nemohli do Višňového, Strečna alebo Kysuckého Nového Mesta premávať NP autobusy aj keď sú to prímestské linky a prevádzkuje ich SAD-ka? Ja som sa napr. v Belgicku viezol na prímestskej linke NP autobusom. Problém je asi v niečom inom. Žilinská spoločnosť SIRS, ktorá získala od Fondu národného majetku 49 %-ný podiel bývalom štátnom podniku SAD Žilina sa okrem iného zaviazala obnovou vozidlového parku, ktorý mal zlú vekovú štruktúru. Aby túto úlohu privatizér splnil, tak musí urýchlene obnovovať rozsiahly vozidlový park, a tým ale finančne lacnejšími autobusmi. Výnimku tvoria nízkopodlažné autobusy pre MHD v Martine. Teda odpoveď na tvoju vetu, „ak by ju prevádzkovala SAD, nikoho by ani nenapadlo nasadzovať tam NP busy“, je asi v inej polohe.
Ak smiem vyjadriť svoj názor voči nasadzovaniu NP busov v podmienkach Žiliny, tiež ma už napadlo riešenie ako navrhol Valec v #10228, že v záujme uľahčenia cestovania starším cestujúcim zo sídlisk by som uvažoval nad zaraďovaním City busov na kombinované služby s výkonmi na L2 v špičke a prejazdom na inú linku (najľahšie asi L22) v sedle. Nech mi odpustí Chlmec, nech odpustí Brodno, ale myslím, že ozaj by prednosť mali mať Hliny a Vlčince.

Výhľadovo by tak NP busy robili celodenné služby L2/22 a špičku na L22 by vykrývali týždňovkári, napr. tí, čo dnes robievajú L2.+

Re #10238 Miro: Podľa mňa sa problém dívaš celkom nesprávne. Nemyslím, že nepomer v tom, že Lehota sa teší NP vozu, ktorý v takom Višňovom ešte nevideli sa nemá riešiť tým, že stiahneme nízku podlahu z Lehoty, ale tým, že časom dorazia modernejšie vozy aj do Višňového. A verím tomu, že raz tento trend dorazdí aj do prímestskej dopravy - pokojne postačia low-entry busy so znízkopodlažnením aspoň časti plochy.
Priatelia, ja akosi vôbec nechápem, o čo vám tu poniektorým ide. Zabezpečenie dopravy pre Kiu si v tomto roku vyžiadalo zvýšený tlak na nákup nových autobusov (opakujem autobusov, nie trolejbusov). DPMŽ celkom logicky využil poslednú šancu na doplnenie stavu autobusov klasickej konštrukcie a dokúpil niekoľko vozov Karosa B 952 a B 961, ktoré nie sú nízkopodlažné, no lacnejšie. Ale na jeseň sa výroba klasických Karos SKONČILA a DP nakúpil samozrejme to, čo bolo v ponuke. Neviem, či tomu nerozumiem správne, ale z niektorých príspevkov akoby som cítil, že ak sa dali kúpiť len NP vozy, tak nemal DP kupovať nič (pritom som ale nikde nezaregistroval protinávrh, s čím by DP mohol do Kie jazdiť - žeby výkup ojazdených busov z iných miest?).

A tiež nerozumiem, čo v tejto debate hľadajú NP trolejbusy. Čo tie majú s Kiou? Alebo si niekto myslí, že sa kúpi nový trolejbus a stará 14 Tr-ka sa pošle do Tepličky??? Ja som presvedčený, že nové trolejbusy budú, no doposiaľ ich nebola potreba obnovovať (hádam ak, tak len doplňovať). Alebo si niekto myslí, že ekonomickejšie by bolo vyraďovať trolejbusy s najstarším rokom výroby 1993? Tomu potom len pripomeniem, že po Prešove behajú trolejbusy aj z roku 1986, v Bratislave aj z roku 1982...

---

Všetkým vám úprimne prajem príjemné prežitie týchto sviatkov a všetko dobré v nadchádzajúcom roku ❤
Reply on: jay #10237:
VP autobusy už nie sú vo výrobnom programe, a toto bol zrejme dôvod, prečo sa neobjavili ani v súťaži. V predchádzajúcom kole boli dodané ešte VP busy...
Ale popri tom, ako dlho museli stat,tak im uz aktivnej sluzby vela neostava:(
Reply on: Jozef #10235:
Veru,co sa tyka 741-tiek, tak podla toho, co som sa viezol parkrat na 2-ke este pred KI-ou, tak 106 je uz dost dobojovana, 107-ok,trosku sklbe, 109-ok absolutne, 110-tiez, 111-hrozne sklbala,ale uz nie je medzi nami, 112-ok, 113-hrozne vrzga predna naprava,zrejme nie je namazana,ale neviem,ci sa s tym cosi spravilo uz,siel som s nou v lete na 13.
Reply on: pete #10236:
Urcite,suhlasim...len prednostne by som NP-ckami vybavil mestske linky. A s tymto mas plnu pravdu...radsej sa malo nakupit menej NP-ciek ako viac VP... ?
Reply on: pete #10236:
Súhlasím, že na MHD sú vhodnejšie NP vozidlá, ale v Žiline väčšina autobusových liniek nie sú čisto mestské, ale skôr prímestské. Veď ako sa líši linka povedzme do Žilinskej Lehoty od linky do Višňového? Len tým, že prvú prevádzkuje DPMŽ a druhú SAD. Z hľadiska prepravných potrieb je to to isté. Ak by teda do Žilinskej Lehoty mali jazdiť NP vozidlá, prečo nie aj do Višňového? A takisto linka do Kie a Mobisu je skôr prímestského charakteru. Ak by ju prevádzkovala SAD, nikoho by ani nenapadlo nasadzovať tam NP busy.

Ešte jednu poznámku si dovolím: škoda, že sa Jánovi Slotovi nepodarilo vybaviť výstavbu trlejbusovej linky do Kie. Teraz by sme nemuseli debatovať o tom, či kupovať nové autobusy alebo trolejbusy ?
Reply on: Jozef #10235:

Netvrdim ze netrebalo kupovat nove busy, iba sa pozastavujem nad praktickym opodstatnenim kupovat NP-busy na linky do KIE, ked klasicke VP su o dost lacnejsie.
Ak by bol DP sukromny podnik, a nebol by dotovany mestom, tak ma to netrapi, ale v tomto pripade som za efektivne narabanie s nasimi peniazmi.
Reply on: Juraj #10214:
Vianocny vypredaj? A sutaz nic? ? ?

Re #10231 jay: To, ze sa uz nevyrabaju VP Karosy neznamena, ze sa este nemozu nakupovat. Ved nove NP Citelisy asi tiez nebudu mat EURO 4 motory...

Re #10233 kubik: V MHD uz nemaju co vysokopodlazne busy robit. Radsej vozit robotnikov na Citelise, akoby mala polovica z nich jazdit do prace vlastnym autom.
Ako a čím chcete voziť zamestnancov do automobilky. Navrhnite riešenie. Dnes ich tam pracuje asi 1.500, o pár mesiacov 2.000 a pri plnej výrobe ich bude 3.000. Čoskoro začne stavať KIA ďalší závod na výrobu 600.000 motorov aj pre českú automobilku Hyundai. Opäť pribudnú zamestnanci. Myslíte si, že tri nové autobusy Karosa B 961E a pár krátkych toto všetko odvezú? A stále sa spoliehať že sú ešte autobusy Karosa B 741 z roku 1992, keď nedávno napr. na #111 praskol rám a musela byť vyradená?
Cize,po precitani vestnika mi vychadza,ze Citelis 12 ozaj pojde na normalne linky

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.