Reply on: marek231 #10250:
Odpoveď na Tvoju otázku, prečo nový obrubník na Obchodnú áno a napr. k nemocnici nie, je jednoduchá. Pri nemocnici to nemá kto zaplatiť. Na Obchodnej ide o vyvolanú investíciu, ktorú platí iný subjekt - ak sa už zastávka presunúť a nanovo vybudovať musela, bola by blbosť, ak by sa aj nezmodernizovala, hoci je to aj zastávka na sídlisku.Re #10251 marek231: Čo je voči žilinskej cestujúcej verejnosti nefér? Skús navrhnúť riešenie, ktoré by bolo fér.
Nové trolejbusy jednoducho budú musieť prísť, pretože ani generálka nepredlžuje život vozidla do nekonečna. A v Žiline sú aj trolejbusy, ktoré GO neprešli tento rok, ale už dávnejšie a čoskoro ju budú potrebovať znova. Teda TrM-ky sa opravujú, a staré Tr-ky postupne čaká obnova.
Prešov (a konečne ho prosím neberte ako konkurenta, ale ako mesto s najpodobnejšími podmienkami k Žiline, preto ho spomínam) začal TENTO rok obnovu trolejbusového parku 15 Tr vozmi 25 Tr. Začalo sa tak s vyraďovaním trolejbusových klbákov zaraďovaných na linky v roku 1992. Žilinské najstaršie kĺby toho majú toho najazdené zjednodušene povedané "o dva roky menej", preto podobná potreba v Žiline vyvstane asi tak ako úloha na rok 2008. Napriek tomu by bol úspech, keby sa podarilo niečo obnoviť už v nadchádzajúci rok, ak budú peniaze a podpora.
Reptanie cestujúcich dôverne poznám, ešte pred polrokom bol Prešov presne na tom istom. Laický cestujúci dávali do kontrastu Citelisy na autobusových linkách voči 15 Tr na linkách trolejbusových a mylne si to vykladali tak, že novšie trolejbusy neexistujú a trolejbusová doprava je teda zaostalejšia. Tam už našťastie na jeseň s údivom pochopili, že moderný a nízkopodlažný môže byť aj trolejbus. A tak presne to pochopia aj Žilinčania.
Miro
Ešte jednu poznámku si dovolím: škoda, že sa Jánovi Slotovi nepodarilo vybaviť výstavbu trlejbusovej linky do Kie. Teraz by sme nemuseli debatovať o tom, či kupovať nové autobusy alebo trolejbusy ?