Modernizáciou skeletu autobusu Škoda 706 RO vznikol typ Škoda 706 RTO vyrábaný v rokoch 1958 - 1971. Karoséria pochádzala z dielní firmy Karosa Vysoké Mýto a podvozky s motormi dodávali závody LIAZ Rýnovice a Mnichovo Hradiště. Pracovalo sa aj na kĺbovej verzii RTO-K, ale vyrobil sa len jeden prototyp. Už koncom roku 1958 odkúpili Jelczańskie Zakłady Samochodowe licenciu na autobusové karosérie 706 RTO a tak výroba autobusov československého pôvodu prebiehala aj v Poľsku (podvozky a motory sa naďalej dovážali z Československa). Vďaka svojmu vzhľadu dostali autobusy prezývku "Uhorka".
Prvé 3 autobusy tohto typu sa v Trnave objavili v roku 1959 ešte pod hlavičkou Dopravného podniku mesta Trnavy. Ďalšie autobusy (v nezistenom počte) nakupoval národný podnik ČSAD-KNV Bratislava, ktorý k 1.1.1960 prevzal mestskú dopravu v Trnave.