V roku 2010 vypísala spoločnosť SAD Trnava, a.s. verejnú súťaž na dodávku nových mestských nízkopodlažných autobusov s CNG pohonom v počte 14 kusov autobusov do dĺžky 12 m a 5 autobusov do dĺžky 10,5 m. Verejnú súťaž na dodávku takýchto autobusov vyhrala spoločnosť Auto-Impex s.r.o. Bratislava. Financovanie nákupu nových vozidiel bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Životné prostredie. Zároveň z uvedeného Operačného programu bola financovaná aj výstavba plniacej stanice CNG na Trstínskej ceste.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Irisbus Citelis 10.5M CNG
TT-371EK, TT-372EK, TT-373EK, TT-374EK, TT-375EK
2011
2011
—
5
Spolu
2011
5
Technické parametre
Dĺžka
10460 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3300 mm
Výška podlahy
320 mm (1. dvere)
330 mm (2. + 3. dvere)
Rázvor
4590 mm
Počet dverí
3
Počet miest na sedenie
22 + 1
Počet miest na státie
58
Celkový počet miest
80 + 1
Pohotovostná hmotnosť
11450 kg
Celková hmotnosť
18000 kg
Motor
Iveco Cursor F2BE0642F (CNG EEV)
Výkon motora
213 kW / 2000 rpm
Objem motora
7790 cm3
Krútiaci moment motora
1100 Nm / 1100 - 1850 rpm
Maximálna rýchlosť
80 km/h s obmedzovačom
Prevodovka
VOITH D 854.5, automatická 4-stupňová
Riadenie
ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy
predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, portálová s dvojitou redukciou
Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich ferozinkových panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Nádrže na CNG umiestnili v prednej časti strechy a zakryli krytom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 1(2) + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili veľkými posuvnými otvárateľnými časťami bočných okien, jedným stropným vetrákom a nútenou ventiláciou. Pracovisko vodiča vybavili klimatizačnou jednotkou. Vozidlá dodali v bielo-zelenom nátere. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy EMtest.