VozidláAutobusy MHD › Irisbus Citelis 10.5M CNG

Irisbus Citelis 10.5M CNG

Úvod

V roku 2010 vypísala spoločnosť SAD Trnava, a.s. verejnú súťaž na dodávku nových mestských nízkopodlažných autobusov s CNG pohonom v počte 14 kusov autobusov do dĺžky 12 m a 5 autobusov do dĺžky 10,5 m. Verejnú súťaž na dodávku takýchto autobusov vyhrala spoločnosť Auto-Impex s.r.o. Bratislava. Financovanie nákupu nových vozidiel bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Životné prostredie. Zároveň z uvedeného Operačného programu bola financovaná aj výstavba plniacej stanice CNG na Trstínskej ceste.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Citelis 10.5M CNG TT-371EK, TT-372EK, TT-373EK, TT-374EK, TT-375EK 2011 2011 5
Spolu 2011   5

Technické parametre

Dĺžka 10460 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3300 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. + 3. dvere)
Rázvor 4590 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 22 + 1
Počet miest na státie 58
Celkový počet miest 80 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11450 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor Iveco Cursor F2BE0642F (CNG EEV)
Výkon motora 213 kW / 2000 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1100 - 1850 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h s obmedzovačom
Prevodovka VOITH D 854.5, automatická 4-stupňová
Riadenie ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, portálová s dvojitou redukciou
Pneumatiky 275/70 R 22,5 148/145 J

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich ferozinkových panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Nádrže na CNG umiestnili v prednej časti strechy a zakryli krytom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 1(2) + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili veľkými posuvnými otvárateľnými časťami bočných okien, jedným stropným vetrákom a nútenou ventiláciou. Pracovisko vodiča vybavili klimatizačnou jednotkou. Vozidlá dodali v bielo-zelenom nátere. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy EMtest.

Prevádzka

Vozidlá sa zaradili do premávky dňa 14.4.2011.

Katalóg vozidiel

TT-371EK TT-372EK TT-373EK TT-374EK TT-375EK

Legenda a štatistika

TT-371EKnevyradené vozidlo: 5 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.