Ikarusy 280 boli prvými kĺbovými vozidlami v trnavskej MHD. Ich výrobcom bola maďarská továreň na karosérie a autobusy Ikarus Budapešť. Dodávali sa v dvoch vyhotoveniach - mestská štvordverová niesla označenie 280.08, linková dvojdverová mala označenie 280.10.
Prehľad vozidiel
Séria
Typ
Evidenčné čísla
Rok výroby
Sprevádzkovanie
Vyraďovanie
Počet
1.
Ikarus 280.08
TTA 21-47, TTA 15-87, TTA 24-52, TTA 24-51
1989
1989
2004 – 2006
4
Spolu
1989
4
Technické parametre
Dĺžka
16500 mm
Šírka
2500 mm
Výška
3160 mm
Výška podlahy
940 mm
Počet dverí
4
Počet miest na sedenie
37 + 1
Počet miest na státie
104
Celkový počet miest
141 + 1
Pohotovostná hmotnosť
12500 kg
Celková hmotnosť
22500 kg
Motor
RÁBA-MAN D 2156 MT6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom
Trojnápravové vozidlo zostavili z ťažnej časti a prívesu spojených guľovým čapom. Stredná náprava bola hnacia s planétovými prevodmi. Odpruženie vozidla bolo vzduchové, brzdný systém využíval dvojokruhovú vzduchotlakovú brzdu, motorovú brzdu a parkovaciu ručnú brzdu. Samonosná karoséria bola celozvarovaná z oceľových profilov a zvonku oplechovaná. Sedadlá s penovou výplňou pokrýval koženkový poťah. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečovali skladacie dvere s elektropneumatickým pohonom.
Vyraďovanie a likvidácia
Posledné prevádzkové Ikarusy 280.08 boli v roku 2005 nahradené ojazdenými Karosami B 741 odkúpenými od pražského dopravného podniku.
V rokoch 1988 - 1990 jazdily v Trnave aj tri Ikarusy 280 odkupene z Budapešti ako jazdne. Mali modrofialový náter, nápisy vo vozidle boli v maďarčine. Premávali na nových linkách 2x, 3x a 21x.
Linka 3x mala trasu Modranka - Spŕava dialnic - Bernolákova - V. Clementisa - Kollárová - SNP - Zel. Kríček - Biely Kostol. Takže to bola asi najdlhšia linka v TT.