Reply on: Solider #44:
Zďaleka nie. Naznačujem to, že ak ich má zafixované 25 rokov v rovnakej podobe, nebude im naklonený. Čistý starý voz zostane vždy starým. Niekomu také zvezenie vyhovuje/stačí, ale rozhodne to nie je plošne konkurencieschopné, keď sú ľudia bombardovaní reklamami na stále lepšie, novšie, dizajnovejšie tovary. Naopak, keď bude vidieť, že "staré električky aspoň opravujú", bude o ne mať trocha viac záujmu.
Kto sa potrebuje viezť, ten sa vezie už dnes, to je jasné. Ten, pre koho to okrem uvedomelosti nemá ďalšie výrazné benefity, nie je motivovaný ani len na tú zastávku prísť, nie to sa zvŕtavať na nejakom opätku či nebodaj červenieť hnevom za nečervenú schému.
Myslím si, že konkrétna farba nemá taký vplyv ako celková jednotnosť a napasovanie ku konkrétnemu vozidlu (napr. belgický TEC s jedným náhodne bachnutým štvorcom ma veľmi neoslovuje; Poznaň na Tramine mi ladí a na starých nie, ale koncepčne to podľa mňa nie je zavrhnutiahodný výber farieb). Rozlišovanie trakcií sa nedá generalizovať - v Budapešti ma to neruší, Plzeň je mi na to primalá.