imhd.sk
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a kočíkov
Prepravný poriadok
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Takmer jasno
2 °C
sk
English
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Nová električková trať v Odense priniesla kvalitné verejné priestory (17.1.2024)
Električková vozovňa
Električka prechádza stredom novej nemocnice
Verejný priestor zmenený v prospech električky a bezmotorovej dopravy
#15, 16, linka L, Torvegade
Vybavenie električkovej zastávky
Pôvodne takmer celú šírku ulice Nyborgvej zaberala asfaltová cesta, značnú časť verejného priestoru obsadila električka
Trasovanie električiek cez univerzitné mestečko
Električky už v Odense premávali, a to v rokoch 1911 - 1952, nová električka je prezentovaná ako ľahká železnica
Nástupištia zastávok sú prepracované do detailov
V oblasti univerzitného kampusu aj rok po otvorení električky prebiehala intenzívna výstavba a to isté platí aj pre priľahlé územie nemocnice, ktorej stredom trať tiež prechádza
Električky majú v Odense dĺžku 29 metrov, rozchod 1435 mm a napájanie 750 V
Moderné električky v Odense boli prvýkrát oficiálne navrhnuté v roku 2008, prvá etapa bola otvorená v roku 2022 v dĺžke 14,5 km
Zvršok električkovej trate je zatrávnený alebo dláždený, priecestia majú betónový povrch, v prípade ich menšieho významu aj dláždený
Zastávkam dominujú vysoké kríže, ktoré slúžia aj na osvetlenie
Pôvodnú štvorprúdovku so stromami uprostred v tejto časti nahradila zelená električková trať, ktorá ukrojila jeden pruh
Pred výstavbou električkovej trate priestoru dominovala automobilová doprava, dnes je v menšine
Jemné a predsa zreteľné vymedzenie obvodu električkovej trate na ulici, ktorá ju križuje
Je až neuveriteľné, že v týchto miestach pôvodne viedla 6-pruhová cesta a za ňou sa nachádzalo veľké parkovisko
Kedysi šesť pruhov ciest a parkovisko, dnes pešia zóna s cyklistami a električkou - to je prerod centra Odense
Trať je oddelená približne 9 cm vysokými obrubníkmi
V týchto miestach sa pred výstavbou električkovej trate nachádzala 4-pruhová cesta a parkovisko, z cesty zostali 2 pruhy a namiesto parkoviska je tu vydláždený priestor
Uličný priestor bol modernizovaný pozdĺž celej 15-km dlhej trate
Moderný verejný priestor dokončený v roku 2022
Prístupy do dvorov sú riešené ťažko badateľnými priecestiami, kde je inak orientovaná dlažba a obrubníky na okrajoch trate sú znížené
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie