imhd.sk
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Nájdi linku, zastávku, vozidlo, text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
Užitočné informácie
MHD na stanice
Bezbariérová doprava
Preprava zvierat
Preprava batožín a kočíkov
Prepravný poriadok
Kontakt na dopravcu
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
História
Najbližšia zastávka
Jasná obloha
3 °C
sk
English
Trnava
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Zvolen
Žilina
Slovensko a svet
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
Cestovné
lístky
Menu
Galérie
›
Update
› Donedávna najstrmšia pozemná lanovka v Európe (a nielen ona) (26.8.2018)
Pozemná lanová dráha Gelmerbahn bola do konca roku 2017 so svojím maximálnym sklonom 1058 ‰ najstrmšou dráhou tohto typu v Európe
Lanovka Gelmerbahn pripomína gigantickú horskú dráhu zo zábavného parku
Pohľad na pozemnú lanovú dráhu Gelmerbahn, ktorá premáva len v lete, a visutú lanovú dráhu, ktorá pre zmenu funguje len v prípade ohrozenia cesty v údolí lavínami
Spodná stanica lanovej dráhy Gelmerbahn
Konvexný tvar spodnej časti trate si vyžiadal umiestnenie vodiacich kolies lana nad úroveň strechy vozňa
Lanovka Gelmerbahn bola vybudovaná v na účely výstavby priehrady Gelmersee, ktorá bola dokončená v roku 1926
Na dráhe premáva jediný vozeň, cesta trvá 10 minút
Trať lanovej dráhy má rozchod 1000 mm, na dráhe 1028 metrov vystúpa 448 metrov
Pohľad z vozňa na trať, ktorá mizne v strmom klesaní
Pohľad na trať pred najstrmším klesaním so sklonom takmer 106 %
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy k vodopádu Reichenbachfall
Pôvodný vozeň lanovky z roku 1899
Lanová dráha je od začiatku prevádzky v roku 1899 poháňaná elektrinou
Drevený vozeň #2
Lanovka má maximálne stúpanie 57,9 %
Lanová dráha má rozchod 1000 mm a jazda jedným smerom trvá 7 minút
Horná stanica lanovej dráhy
Pohľad z hornej stanice lanovej dráhy
Interiér vozňa #2
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie