Bratislavská električka v nátere hlavného mesta Nemecka Berlín. Električky v Berlíne sú jedny z najstarších prevádzok na svete. Už v roku 1865 začala premávka konskej „električky“ na rozchode 1435 mm. V roku 1881 začala na metrovom rozchode premávať elektrická električka v obci Groß-Lichtenfelde, ktorá sa neskôr začlenila do Berlína. Táto prvá elektrická električka odoberala trakčnú energie z koľajníc, čo predstavovalo bezpečnostné riziko a trať musela byť oplotená, neskôr bola vybavená trolejovým vedením na prívod elektrickej energie. V rokoch 1896 až 1902 prebehla, po experimentovaní s akumulátorovými električkami, elektrifikácia celej siete. Úzkorozchodné prevádzky postupne zanikli alebo boli prebudované na rozchod 1435 mm. Električky zasiahlo rozdelenie Berlína na západný a východný po 2. svetovej vojne. Kým v západnom Berlíne električky dojazdili v roku 1967, východný Berlín električky nezlikvidoval. Napriek tomu, že sa električky zachovali iba v bývalom východnom Berlíne, predstavuje súčasný systém v hlavnom meste Nemecka najväčší v krajine. V Bratislave bude aktuálny náter spoločnosti BVG na vozni T6A5, tvarovo podobnému typu T6A2, ktorý v Berlíne jazdil. Kĺbové vozy typu KT4 podobného vzhľadu z produkcie ČKD budú v Berlíne voziť cestujúcich ešte najbližšie roky. | |
---|---|
Príspevok: | |
Lokalita: | |
Dátum: | 1.7.2016 |
Vozidlo: | |
Galéria: | Bratislava › Nátery hlavných miest EÚ na bratislavských električkách Ako by vyzerali farebné schémy hlavných miest EÚ na bratislavských električkách? (16.11.2015) |
Linka: | |
Autor: | imhd.sk, archív |
Počet zobrazení: | 3270 |