Trať Rybník - Lipno je už 14 rokov elektrizovaná ROVNAKOU sústavou, ako trať České Budějovice- (Rybník) - Horní Dvořiště - Summerau Gr., čoho dôkazom sú žehličky radu 210 na iných vlakoch. Dôvodom použitia RegioNovy nie je teda nekompatibilná napájacia sústava ale:
1) Ttraťová trieda C2 (20 ton/náprava, 6,4 t/m), do ktorej sa zmestí len žehlička a tá by bola brzdou na úseku z ČB do Rybníka.
2) Neexistencia EHDV s dostatočne malou kapacitou pre tunajšie prepravné průdy.
1) Ttraťová trieda C2 (20 ton/náprava, 6,4 t/m), do ktorej sa zmestí len žehlička a tá by bola brzdou na úseku z ČB do Rybníka.
2) Neexistencia EHDV s dostatočne malou kapacitou pre tunajšie prepravné průdy.