Väčšia efektivita
Mesto v minulom roku zaplatilo za každý kilometer jazdy autobusu 20,60 Sk (0,68 €), celkový finančný príspevok za rok 2009 bol 24 728 921 Sk (820 849,80 €). Optimalizácia by mala priniesť úsporu pre mesto a trasovanie liniek lepšie zohľadňujúce potreby občanov.
Jednou z noviniek v novom linkovom vedení by mohla byť aj obsluha Coburgovej ulice a strojárskeho učilišťa. S autobusom sa tam uvažuje kvôli konfliktom medzi tamojšími obyvateľmi z nižších sociálnych vrstiev a žiakmi dochádzajúcimi do školy.
Jedným z variantov podľa Tomašoviča je aj využitie okružných liniek - okolo centra a väčší okruh po sídliskách. Rozhodujúce slovo bude mať však výsledok optimalizácie.
Spoločný dopravný podnik?
Pavol Tomašovič potvrdil aj existenciu úvah o vytvorení firmy v spoločnom vlastníctve mesta a SAD Trnava, ktorá by mohla v budúcnosti prebrať vykonávanie MHD. "Je to jedna z možností, ktorá však predpokladá ochotu na strane vlastníka." Prvoradá je ale najprv optimalizácia MHD. "Ak budeme my spoluvlastníkom, tak budeme chcieť o mnohých ďalších veciach spolurozhodovať, čo dnes nemôžme," dodáva Tomašovič.