imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Pozemná lanovka
Pozemná lanovka
Cestujúci si mohli v nemenovaný august vyskúšať jazdu lanovkou zdarma
Svetelná hra v tuneli lanovky
Zmodernizovaná horná stanica visutej lanovky a pod ňou bobová dráha
Zmenšené nórske mesto Bergen sa nemohlo zaobísť bez modelu trolejbusu a pozemnej lanovky (vzadu)
Označenie stanice spoločnosti FGC, použivané dokonca aj na zubačkach či lanovkách
Jazda lanovkou na Tibidabo ponúka výhľady na mesto aj zábavný park
Dolná konečná stanica a stredná podpera lanovky z prístavu na kopec Montjuic
Pohľad z konečnej stanice lanovky na kopci Montjuic
Interiér vozňa lanovky z roku 1969
Celá trať lanovky vedie v podzemí a v prípade evakuácie sa musí použiť rebrík na čelách vozidiel
Spodná stanica lanovky má architektúru, ktorá v prírode neruší
Spodná stanica lanovky
Lanovka je bez pilierov
Lanovka je známa tým, že medzi stanicami nemá jediný pilier
Aktuálne vozne boli vyrobené v roku 2003; ide o 2. generáciu vozidiel na tejto lanovke
Interiér vozňa lanovej dráhy
Lanovka funguje od roku 1954
Nákladný vozeň lanovky zavesený pod osobným vozňom
V stanici Tatejama, kde končí regionálna železnica, začína prechod cez Japonské Alpy
Konečná stanica Tateyama sa nachádza pod lanovkou
Súprava #627+628 na stanici Yakuri, odkiaľ sa dá prejsť k 1,6 km vzdialenej pozemnej lanovke
Upozornenie na riziko prehliadnutia zaobleného čelného skla vozňa lanovky
Monorail v stanici Yamagami nadväzuje na pozemnú lanovku
Ozubnicový monorail v roku 2007 nahradil pôvodnú sedačkovú lanovku
Hlboko pod vozňom lanovky prechádza tunelom trať šinkansenov
Lanovka na horu Sarakura bola otvorená v roku 1957, má dĺžku 1,1 km, rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 440 m a najstrmší sklon 528 ‰
Horná stanica hybridného monorailu/lanovky
Krátky prestup medzi vlakmi a lanovkou je zabezpečený aj vďaka tomu, že obe dráhy boli vybudované súčasne
Informácie o lanovke na horu Šigi
Kolesá vozňa lanovky pre Abtovu výhybňu
Spodná stanica lanovky, kde sa prestupuje na regionálne vlaky
Spodná stanica lanovky
Panoramatický vozeň lanovky z roku 1957
Lanovka je dlhá 1263 m, má rozchod 1067 mm, výškový rozdiel 354 m a maximálny sklon 480 ‰
Ovládacie prvky vozňa lanovky z roku 1957
Tak ako mnohé iné železnice a lanovky, aj táto bola zrušená v roku 1944, aby z nej mohol byť vyzískaný materiál pre zbrojný priemysel
Vozeň lanovky z roku 1957 s čalúnením s motívom tigra, ktorý je strážcom božstva na hore Šigi
Lanovka bola otvorená v roku 1930 súbežne s údolnou spojovacou železnicou a horskou železnicou, ktorá začínala v týchto miestach pri lanovke a pokračovala ku chrámom
Nadväzný autobus z hornej stanice lanovky Niši-Šigi Kéburu
Horná stanica západnej lanovky na horu Šigi
Horná stanica zrušenej pozemnej lanovky slúži ako čakáreň na autobusy
Stará trať lanovky dnes slúži pre peších turistov
Aj 40 rokov po zrušení lanovky sa po nej nachádzali stopy ako napríklad koľajnice
Lanovka bola dlhá 1,7 km, mala rozchod 1067 mm a maximálny sklon 217 ‰
Zárez ako pozostatok pozemnej lanovky
Isuzu Erga Mio stúpa v miestach bývalej lanovky Higaši-šigi Kéburu
Na horu Šigi s chrámami viedli dve lanovky, staršia z nich, východná, otvorená v 1922, fungovala do roku 1983
Rozchod koľají lanovky bol 1067 mm
Z "Východo-šigskej" lanovky zostal v jej spodnej časti pamätník
Kolesá vozňa pozemnej lanovky pre Abtovu výhybňu
V stanici Hózandži sa prestupuje medzi spodnými a hornou lanovkou
Asymetrická výhybňa hornej lanovky
Horná lanovka má celkovo 4 zastávky, 2 priecestia, dĺžku 1,1 km, maximálny sklon 333 ‰, prevýšenie 322 m a rozchod koľají 1067 mm
Horná stanica lanovky Ikoma-Sanjō sa nachádza v zábavnom parku
Paralelná lanovka sa používa iba v čase prázdnin a údržby prvej lanovky
Vozne prvej lanovky boli v roku 2000 vymenené za nové s tvarovanými čelami
Vozne paralelnej lanovky pochádzajú z roku 1953, kedy bola táto trať obnovená po jej zlikvidovaní v roku 1944
Ikoma Cable je súbor troch pozemných lanoviek
Pri čakaní na lanovku sa môžu deti fotiť za maketami čiel vozňov lanovky
Vráta do tunelu lanovky
Lanová dráha sa riadi zákonom o železniciach, avšak nejde o lanovku s dvoma oproti sebe idúcimi vozňami
Koľaj vedúca zo spodnej stanice lanovky do servisného tunela
Spodná stanica lanovky je so svojou podmorskou hĺbkou 140 metrov najnižšie položenou stanicou na svete
Po otvorení Seikanského tunelu v roku 1988 pôvodná stavebná lanovka začala slúžiť turistom
Minibus na kyvadlovej doprave medzi spodnou stanicou lanovky a električkovou zastávkou
Lanovka na horu Moiwa bola otvorená v roku 1958 s malými gondolami, ktoré boli v rokoch 1970 - 1971 nahradené za dve veľké kabíny a tie napokon v rokoch 2010 - 2011 za novšiu generáciu
Lanovka ponúka pekné výhľady
Otočný segment vozňa lanovky
Lanovka dosahuje maximálne stúpanie 110 %, čo zodpovedá uhlu 47,7°
Vozne pôvodnej lanovky na Stoos čakajú na svoj ďalší osud
V dráhe pôvodnej pozemnej lanovky vedie modré potrubie
Spodná stanica pôvodnej pozemnej lanovky na Stoos zrušenej v roku 2017
Hneď za spodnou stanicou lanovka prudko stúpa nahor
Hneď za spodnou stanicou lanovka prudko stúpa nahor
Zastávka autobusu pri najstrmšej pozemnej lanovke na svete
K Ženevskému jazeru pôvodne viedla pozemná lanovka, potom zubačka a v súčasnosti k nemu vedie metro na pneumatikách
Prestup medzi autobusmi, vlakmi a lanovkou
Pôvodný vozeň lanovky s pohonom na princípe protiváhy vody je vystavený neďaleko dolnej stanice
Pôvodný vozeň lanovky s pohonom na princípe protiváhy vody je vystavený neďaleko dolnej stanice
Spodná stanica lanovky DMB
Lanovka DMB
Lanovka DMB pod parlamentom
Horná stanica lanovky DMB
Lanovka z historického centra dole k rieke Aare
Horná stanica lanovky Marzili - Stadt Bern
Lanovka na Tibidabo bola sprevádzkovaná v roku 1901
Lanovka Telefèric del Port s vežami Sant Sebastià a Jaume I
Pôvodne bola lanovka rozdelená na dve časti, každá fungovala s dvoma kabínami
Lanovka ponúka výborné výhľady na Barcelonu
Konečná lanovky Telefèric del Port vysoko nad Stredozemným morom
Veža Sant Sebastià, kde lanovka končí
Náhradná doprava za lanovku
Zubačka pod kabínkovou lanovkou
Podzemná lanovka v stanici Kabataş
Lanovka v roku 2022 premávala len cez víkendy
Pozemná lanovka do mesta Gelida bola otvorená v roku 1924
Vozeň lanovky z roku 2001 v spodnej stanici
Stanica lanovky Greenwich Peninsula
Dvojica jednotiek Bombardier prechádza popod lanovky IFS Cloud
Pohľad na stanicu lanovky IFS Cloud Royal Docks
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie