imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Konečná stanica Lauterbrunnen pre železnice WAB aj BOB
Jednotky Stadler ABDeh 8/8 boli dodané v rokoch 2016 - 2017
Hess SwissDiesel 4 BD-N1A-T
Hess SwissDiesel 4 BD-N1A-T
Míňajúce sa vlaky na výhybni na preložke trate medzi Wengen a Lauterbrunnen otvorenej v roku 1910
William Dargan stál za vznikom mnohých železničných tratí v Írsku
Detail na hlavu zberača
Interiér trolejbusu Škoda 21 Tr
Interiér trolejbusu Škoda 21 Tr
Pracovisko vodiča v trolejbuse Škoda 21 Tr
Pracovisko vodiča v trolejbuse Škoda 21 Tr
Erb mesta a nálepka PMDP
Pohľad do 3. dverí
Palubný počítač Herman EPT 4.08
Škoda 21 Tr #485 v cieli svojej cesty
Súprava reklamnej a nereklamnej jednotky Bhe 4/8
Toho času najnovšia jednotka #150 vyrobená v roku 2015
Dodávka nových jednotiek umožnila do bežnej premávky nasadzovať už len výkonnejšie vozidlá vyrobené od roku 1992, čím sa od decembra 2016 skrátil cestovný čas z 52 na 35 minút
Maximálny sklon trate je 250 ‰
Trať je elektrifikovaná 3-fázovým striedavým prúdom 1125 V 50 Hz
Jungfraubahn je jednou zo štyroch železníc na svete využívajúcich trojfázovú sústavu, pričom jednotlivé fázy sú vedené v dvoch trolejových drôtoch a v koľaji
Škoda 26 Tr #531 v zastávke Mrakodrap
Stanica Eigergletscher
Jednotky umožňujú výhľad do tunela aj pre pasažierov
Jazda vo vnútri hôr Eiger a Mönch
7,3 km z 9,3 km dlhej trate vedie v tuneli
Najvyššie položená stanica v Európe - Jungfraujoch vo výške 3454 metrov nad morom
Dopyt po jazde na Jungfraubahn je enormný, mnohé vozne obsadia organizované skupiny turistov
Súprava jednotiek Stadler BDhe v stanici Eismeer
Súprava #222+221 pri nemom svedkovi globálneho otepľovania
Reklamná jednotka BDhe
Interiér jednotky BDhe
Jungfraubahn bola postavená v rokoch 1896 - 1912
Strojvodca môže do motorových vozňov vojsť cez čelné dvere
Súprava BDhe #216+213 prichádza do spodnej stanice Kleine Scheidegg
Strubova ozubnica Jungraubahn-u
Depo Jungfraubahn v Kleine Scheidegg
Súprava Bhe 4/8 #224+223 smeruje k ľadovcu v pozadí
V danom čase jedna z najnovších súprav zložená z dvoch jednotiek Bhe 4/8 smeruje do Lauterbrunnen
Jednotky BDhe 4/8 z roku 2002 a Bhe 4/8 z roku 2016 v spodnej stanici
Dve generácie elektrických jednotiek na konečnej stanici Kleine Scheidegg
Vrcholová stanica Kleine Scheidegg, na ktorej je možné prestúpiť na Jungfraubahn
Škoda 27 Tr #542
Interiér čiastočne nízkopodlažnej jednotky, ktorá jazdí na rozchode 800 mm
Iveco Urbanway 12M Hybrid počas testov v Plzni
Iveco Urbanway 12M Hybrid počas testov v Plzni
#510 sa presúva na naftu do vozovne pre poruchu
Pendolino #681.006 na stanici Plzeň - Jižní předměstí ako SC 515
Depo v Grindelwalde
Pri vlakoch tvorených elektrickým rušňom a vozňami je lokomotíva umiestnená vždy na dolnej strane vlaku
Na Wengernalpbahn aj v roku 2017 jazdili motorové vozne vyrobené v roku 1964 a skôr
Organizované skupiny turistov si môžu objednať celé vlaky
Regionálny vlak prichádza do koncovej stanice Grindelwald
Pesa Link II #844.024 aka RegioShark v Mariánskych Lázňach
Zastávkový označník v rámci turistického smerovníka
Scania-Hess K280 UB na horskom priesmyku Grosse Scheidegg
Míňanie sa autobusov horskej linky 128 na úzkej ceste
Scania-Hess K280 UB v horách, kde plynule pokračuje z linky 164 na linku 128
Rošero / Iveco First FCLLI #3K5 8523 odchádza od železničnej stanice do Milíkova
Od konca apríla 2017 je možné za MHD platiť aj platobnou kartou
Autobusové linky 164 a 128 prechádzajú horami medzi mestečkami Meiringen a Grindelwald s úzkymi cestami a množstvom serpentín
Trať MIB s rozchodom 1000 mm je dlhá len 5 km, ale napriek tomu ponúka množstvo atrakcií
#52 a budova hotela Pacifik
Rekonštruovaná zastávka Městský úřad
Škoda 24 Tr #55
Škoda 24 Tr #55
Pôvodne predvádzacie vozidlo schádza do centra Mariánok
Midibus MAN Lion's City prechádza cez železničné priecestie lokálnej dráhy MIB
Interiér vozňa #2
Pohľad z hornej stanice lanovej dráhy
Horná stanica lanovej dráhy
Lanová dráha má rozchod 1000 mm a jazda jedným smerom trvá 7 minút
Lanovka má maximálne stúpanie 57,9 %
Kabínky lanovej dráhy
Horná stanica lanovky
Lanová dráha spájajúca Chatu Koliba a hotely na Krakonoši
Drevený vozeň #2
SOR B 10.5 #33 odchádza do mesta
Lanová dráha je od začiatku prevádzky v roku 1899 poháňaná elektrinou
SOR B 10.5 #33 na zastávke neďaleko Parku Boheminium
Pôvodný vozeň lanovky z roku 1899
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy k vodopádu Reichenbachfall
Dvojica elektrických jednotiek Stadler FLIRT prechádza okolo slnečníc
SOR B 10.5 #33 v Hamrníkoch
SOR B 10.5 #33 na konečnej v mestskej časti Hamrníky
SOR B 10.5 #33 prichádza k zastávke City service
Cestný vláčik v centre Mariánskych Lázní
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy
Pohľad na trať pred najstrmším klesaním so sklonom takmer 106 %
Pohľad z vozňa na trať, ktorá mizne v strmom klesaní
Trať lanovej dráhy má rozchod 1000 mm, na dráhe 1028 metrov vystúpa 448 metrov
Na dráhe premáva jediný vozeň, cesta trvá 10 minút
Lanovka Gelmerbahn bola vybudovaná v na účely výstavby priehrady Gelmersee, ktorá bola dokončená v roku 1926
Konvexný tvar spodnej časti trate si vyžiadal umiestnenie vodiacich kolies lana nad úroveň strechy vozňa
Tri lanové dráhy na jednej fotke
Spodná stanica lanovej dráhy Gelmerbahn
Pozemná lanová dráha bola otvorená v roku 1948 v súvislosti s výstavbou priehrady Handegg 2
Pohľad na pozemnú lanovú dráhu Gelmerbahn, ktorá premáva len v lete, a visutú lanovú dráhu, ktorá pre zmenu funguje len v prípade ohrozenia cesty v údolí lavínami
Lanovka Gelmerbahn pripomína gigantickú horskú dráhu zo zábavného parku
Pozemná lanová dráha Gelmerbahn bola do konca roku 2017 so svojím maximálnym sklonom 1058 ‰ najstrmšou dráhou tohto typu v Európe
Začiatok
Predchádzajúce
Nasledujúce
Koniec
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie