imhd.sk
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Nájdi text
Najbližšia zastávka
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
imhd.sk
Menu
sk
English
Registrácia
Prihlásenie
Registrácia
Prihlásenie
Aktuality
MHD na Slovensku
Články
Fotky a médiá
Diskusia
Vozidlá
Zábava
Sci-fi Bratislava
Sci-fi Košice
Vystrihovačky
Najbližšia zastávka
sk
English
Slovensko a svet
Bratislava
Banská Bystrica
Hlohovec
Košice
Liptovský Mikuláš
Martin
Nitra
Nové Zámky
Piešťany
Poprad-Tatry
Považská Bystrica
Prešov
Prievidza
Ružomberok
Senica
Skalica
Spišská Nová Ves
Trenčín
Trnava
Zvolen
Žilina
Novinky e-mailom
Zadajte váš e-mail
Pridať
Facebook
Twitter
Instagram
Smartfónová appka
Autorské práva
Podmienky
Súkromie
O imhd.sk
Kontakt
Powered by
Copyright © imhd.sk, 2000 – 2024
Cestovné
poriadky
Plánovač
cesty
Mapy
MHD na
Slovensku
Menu
Galérie
›
Vyhľadávanie
Signalizácia znamenia rušňovodičovi na zastávke na znamenie
Most lanovej dráhy pri spodnej stanici
Most lanovej dráhy pri spodnej stanici
Most lanovej dráhy pri spodnej stanici
Tunel v dolnej časti lanovej dráhy
Dolný úsek lanovej dráhy
Vozík, na ktorom je vidno rozdiel medzi kolesami na lanovej dráhe s Abtovou výhybňou
Prestupná stanica Schwandegg
Tunel v hornej časti lanovej dráhy na Niesen
Križovanie vozňov v tuneli
Interiér vozňa lanovej dráhy
Horná stanica lanovej dráhy na Niesen
Lanová dráha pod vrcholom Niesen
Vrcholová stanica Niesen
Tunel na pozemnej lanovej dráhe
Výhybňa na hornom úseku trate
Časť horného úseku lanovej dráhy vedie v tuneli
Pozemná lanová dráha na Niesen je ako výťah do neba
Stredná stanica lanovej dráhy na Niesen pri pohľade z horného úseku
Lanová dráha na Niesen pozostáva z dvoch úsekov, pričom v strednej stanici Schwandegg je potrebné prestúpiť
Jazda lanovou dráhou na vrchol Niesen trvá bez započítania prestupu 26 minút
Pozemná lanová dráha na Niesen pozostáva z dvoch úsekov s prevýšením 975 m a 667 m, pričom oba majú rozchod 1000 mm
Koniec výhybne v tuneli
Lanová dráha bola otvorená v roku 1910 a má dĺžku 2112 m (1. úsek) + 1388 m (2. úsek)
Pohľad na spodnú stanicu pozemnej lanovej dráhy na Niesen
Vozeň v spodnej stanici
Spodná stanica pozemnej lanovej dráhy na Niesen
Autobusy vybavené nosičmi na bicykle čakajú na cestujúcich v tesnej blízkosti k vlaku
Mercedes-Benz Citaro C2 G pred železničnou stanicou v mestečku Spiez
Autobusy lokálnej dopravy čakajú na železničnej stanici v mestečku Spiez
Mercedes-Benz Citaro II K v meste Interlaken
Spodná časť Harderbahn
Solaris Urbino 12 v meste medzi dvoma jazerami
Solaris Urbino 12 pod lanovkou Harderbahn
Vozeň #2 v asymetrickej výhybni
Pohľad z vozňa lanovky nadol
Horná stanica lanovej dráhy Harderbahn
Horná stanica lanovej dráhy Harderbahn
Interiér vozňa Gangloff
Pohľad na vrcholovú stanicu
Vozeň #2 vo výhybni
Prevádzka na pozemnej lanovke Harderbahn sa začala v roku 1908
Pozemná lanová dráha Harderbahn prekonáva prevýšenie 754 metrov a má rozchod 1000 mm
Vozeň pozemnej lanovky z roku 2008 vyrobený firmou Gangloff
Spodná stanica Harderbahn
Elektrický rušeň SLM/Alioth He2/2 z roku 1910 (ex WAB #56)
Súprava s elektrickým rušňom SLM/BBC He2/2, ktorý od svojej výroby v roku 1914 jazdí na Schynige Platte-Bahn
Vlak spoločnosti Berner Oberland-Bahnen vchádza do prestupnej stanice, odkiaľ sa pokračuje železničkou na Schynige Platte
Solaris Urbino 12 v službách regionálnej dopravy
Snežný pluh
Súbeh regionálnych tratí - ozubnicovej železnice s rozchodom 800 mm a železnice s rozchodom 1000 mm
Interiér otvoreného vozňa
Interiér otvoreného vozňa
Tunel na trati k Schynige Platte
Vlak prechádza cez švajčiarsku prírodu so zelenými pasienkami a azúrovým jazerom
Míňanie sa vlakov pod Alpami
Vlaky sú na horských železniciach vo Švajčiarsku často rezervované pre organizované skupiny turistov
Aby trať prekonala veľké výškové rozdiely, kľukatí sa po svahoch
Vrcholová stanica Schynige Platte, z ktorej sa dá vyraziť na túry k alpským štítom
Posunovanie vlaku na vrcholovej stanici
Vrcholová stanica Schynige Platte s vlakom s otvorenými vozňami (vozeň na konci z roku 1893)
Ukážka rôznych typov ozubníc na vrchole Schynige Platte
Ukážka rôznych typov ozubníc na vrchole Schynige Platte: Abtova ozubnica
Ukážka rôznych typov ozubníc na vrchole Schynige Platte: Riggenbachova ozubnica
Ukážka rôznych typov ozubníc na vrchole Schynige Platte: Locherova ozubnica
Ukážka rôznych typov ozubníc na vrchole Schynige Platte: Strubova ozubnica
Vlaky na vrcholovej stanici, kde sa nachádza aj voľne prístupná alpská botanická záhrada
Rušeň SLM/Alioth He2/2 z roku 1910 (ex Wengeralpbahn #58)
Z bezpečnostných dôvodov je rušeň bez ohľadu na smer jazdy umiestnený vždy v spodnej časti vlaku
Vlak s rušňom SLM/Alioth He2/2 z roku 1912 (ex Wengeralpbahn #61) v hornej stanici
Ozubnicová železnica na Schynige Platte má 4 tunely
Zaoblená trať Harderbahnu
Napájanie trate je zabezpečené jednosmerným prúdom s napätím 1500 V
Kľukatá trať do alpských hôr bola sprevádzkovaná v roku 1893 s parnou trakciou a elektrifikovaná v roku 1914
7,25-km dlhá trať od dolnej stanice vystúpa 1420 metrov s maximálnym sklonom 25 %
Spodná stanica ozubnicovej železnice na Schynige Platte
Ozubnicová železnica na Schynige Platte má Riggenbachovu ozubnicu a rozchod 800 mm
Elektrický rušeň SLM/Alioth He2/2 z roku 1912 (ex Wengeralpbahn #63)
Výhybka na Riggenbachovej ozubnici
Vyhľadávanie
Opis a lokalita
Číslo vozidla
Linka
Meno autora
Dátum od
Dátum do
Iba táto galéria
Vyhľadať
Návod pre pokročilé vyhľadávanie
nájdete tu
.
Triedenie
podľa dátumu
podľa evidenčného čísla, dátumu a linky
podľa dátumu uverejnenia
vzostupne
zostupne
Počet materiálov na stranu
100
200
500
neobmedzene
Zmeniť triedenie