"Cunader" #1392 ako posledný mohykán. Dôvodov pre zánik električiek v Glasgowe bolo viacero. V roku 1955 bolo v prevádzke 1027 električiek na 28 linkách a 412 km tratí, čo po zlikvidovaní električiek v Londýne (1952) predstavovalo najväčšiu električkovú prevádzku vo Veľkej Británii. Avšak 75% vozidiel bolo starších ako 30 rokov, zostávali stáť v čoraz väčších dopravných zápchach, čo zvyšovalo náklady a tie zas dopravca riešil zvyšovaním cien cestovných lístkov. Čím drahšie boli električky, tým viac ľudí presadlo do áut, tým väčšie zápchy to spôsobilo a opäť stúpli náklady dopravcovi. Roztočila sa tak špirála, na konci ktorej padlo v roku 1955 rozhodnutie o úplnej likvidácii električkovej dopravy. Podarilo sa to už za 7 rokov, v roku 1962. Náhrada spočívala v autobusoch jazdiacich na vtedy lacnú naftu. S električkami sa prišlo v posledný deň premávky rozlúčiť niekoľko sto-tisíc obyvateľov. | |
---|---|
Príspevok: | |
Lokalita: | Riverside Museum |
Dátum: | 13.3.2012 |
Vozidlo: | #1392 |
Galéria: | Glasgow To, čo zostalo z vyše 1000 glasgowských električiek (9.8.2012) |
Linka: | |
Autor: | insider |
Počet zobrazení: | 953 |