Tieto zmeny možno nazvať doslova revolučnými, pretože budapeštiansky DP za posledné roky prichádzal len s kozmetickými úpravami trás liniek, mnoho liniek malo po celé desaťročia stabilné trasy. Prehlbujúca sa strata však prinútila vedenie BKV prijať radikálne úsporné opatrenia.
Na mnohých linkách došlo k racionalizácii dopravy, t. j. k predĺženiu intervalov (najmä vo večerných hodinách) alebo skráteniu trasy. Je však nutné podotknúť, že v určitých prípadoch bola racionalizácia opodstatnená, ako napríklad v prípade náhradnej autobusovej linky za električky č. 67V, ktorá poloprázdna premávala od zrušenia električkovej dopravy na Thököly út, t. j. viac ako desať rokov.
Nie všetky zmeny boli len racionalizačné – napr. práve linka 67V bola nahradená linkou 5, ktorá je po novom zlepencom troch liniek – 5, 67V a 25 a so svojou jazdnou dobou 51 minút bude kandidovať na titul najdlhšia linka BKV. Táto linka spojí štvrte Pasarét a Rákospalota.
Zmeny so sebou priniesli aj nemilú novinku, 5. septembra naposledy vyšli do ulíc známe „červené“ linky, zrýchlené a expresné spoje sú po novom označené čiernym číslom linky a písmenom E. Minulosťou je teda aj najlegendárnejšia budapeštianska autobusová linka - „červená sedmička“ („gyors/piros hetes“). Jedným z dôvodov bol zrejme aj zvyšujúci sa počet vozidiel vybavených transparentmi BUSE, na ktorých nie je možné farebné odlíšenie čísla linky.
Rozsiahle prečíslovanie bolo vyvolané rozhodnutím, že jedno číslo linky nemôže byť použité na dve rôzne linky rozdielnych trakcií. Táto zmena nadväzuje na prečíslovanie nočných spojov v roku 2005, pôvodne označovaných číslom dennej linky, ktorej trasu nočný spoj kopíroval, a písmenom É (éjszakai = nočný) a po zmene označených číslami 900 a vyššie. V tejto súvislosti došlo k prečíslovaniu väčšieho množstva autobusových liniek, ktorých čísla kolidovali s číslami električkových, resp. trolejbusových liniek. V budapeštianskych uliciach tak už nebude možné zhliadnuť „klasické“ autobusové linky 3 3 gyors, 6, 21, 56 gyors, 60, 73, 78 a ďalšie. V jednom prípade dokonca električková linka 30/30A ustúpila autobusovej linke 30 a bola prečíslovaná na 21/21A. Zaujímavosťou je aj označenie zubačky električkovým číslom 60. Rovnako linky, ktoré mali názvové označenie (Békás-busz, Pólus-busz a pod.), sú opätovne označované číslami. Popri vyššie popisovaných zmenách BKV pristúpil aj k zmene formátu zastávkových cestovných poriadkov.
Zmeny vyvolali vlnu nespokojnosti cestujúcej verejnosti a boli tiež kritizované maďarskými médiami a dopravnými odborníkmi, a to aj napriek tomu, že na ich prípravu a následné informovanie cestujúcich bolo použitých približne 300 mil. Ft (t.j. tretina plánovanej prvoročnej úspory).
Podľa informácií v médiách sa Budapešťania môžu začať pripravovať na ďalšie, tentokrát tarifné zmeny. Vedenie BKV informovalo, že v budúcnosti plánuje zrušiť klasické celosieťové mesačné lístky a nahradiť ich sekciovými lístkami, prípadne platbami za každú jednotlivú jazdu (tzv. „pay as you go“ systém).
Kompletné informácie o zmenách je možné nájsť na stránkach budapeštianskeho dopravného podniku www.bkv.hu.