Majú ale keďže ten vlak mal ísť až niekedy za hodinu a fíra bol niekde v doprave kávu piť, ešte to mal vypnuté. Okrem toho mal zle zabrzdené BP-čko, ARR (Automatická regulácia rýchlosti) nastavenú na nejakých 30 km/h a nezaložený klin pod koleso...
Keďže nedávno bol zavedený predaj cestovných lístkov ZSSK cez internet, tak som sa rozhodol, že ho otestujem. Nemám v pláne žiadnu cestu IC a nechcem míňať peniaze, tak som rozmýšľal, že ako na to. Tak mi napadlo kúpiť lístok z Bratislavy - Hlavnej stanice do Bratislavy - Petržalky. Zvolil som všetky parametre, vlak 29.10. IC Gerlach. Zvolil som IC Super Plus, hoci ten sa smie kupovať do 14 dní pred odchodom. Systém nemal námietky. Čo bolo zaujímavejšie, celková suma bola 15 Sk, čo mi až tak nevadilo. V tom momente mi nenapadlo, že na mnou zvolenú trasu vlastne v skutočnosti existuje len IC Standard a stojí 68 Sk. So zvoleným IC Super plus na trase, kde sa vlastne ani lístok cez internet nemá dať kúpiť(je to nepovinne miestenkový úsek a lístok je len na povinné) som teda zaplatil cez internet banking tých 15 Sk. A to nehovorím, že IC Super Plus na tú trasu ani neexistuje a navyše systém nemal námietky, že kupujem ten lístok neskôr ako 14 dní vopred. Tieto veci ma vtedy však vtedy nenapadli.... Po zaplatení som klikol na tlačítko pokračovať. Otvorila sa stránka, kde bolo napísane "Chyba - Nemôžem poskytnúť informácie". Tak isto mi prišiel mail s tou istou hláškou. Tak sranda pokračovala Keďže som si bol vedomý, že niečo nie je v poriadku (buď ten predaj nejde vôbec alebo nejde kvôli "šialenej" trase, ktorú som zvolil), tak som zavolal do kontaktného centra, ktorého číslo tam bolo uvedené. Operátorky sú tam veľmi ochotné. Vysvetlil som im, že čo mi to spravilo, a hovorili, že problém môže byť v tom, čo som už vyššie popísal. Potom sme sa dohodli, že sa na to pozrú a zavolajú mi. Tak mi zachvíľu zavolali. Preposlali mi znovu ten mail s informáciou o lístku. Opäť však prišiel ten istý mail s chybou. Operátorky mi potom povedali, že podobný problém sa už vyskytol predtým a vraj ho výpočtové stredisko rieši. Potom o 21:00 mi zavolali, že výpočtové stredisko problém vyrieši až ráno. Ráno mi opäť prišiel mail, zase s chybou. Neskôr ma kontaktovali a zistilo sa, že nastalo niekde u nich drobné nedorozumenie a preto len preposlali starý chybný mail. Chybu vo výpočtovom stredisku vraj teda zistili. Bolo to kvôli tomu, čo som popisoval vyššie, teda úsek kde sa lístok kúpiť nedá. Poďakovali mi, že som im našiel chybu, popísali problém a vraj mi vrátia peniaze. Takže systém je skutočne len v pilotnej prevádzke a teda sa nečudujem, že sa smie lístok kúpiť len 8 dní vopred. "Asi" aby sa mohli odstrániť problémy. Inak skutočne som veľmi prekvapený ochotou operátoriek v centre. Na ZSSK by som to nepovedal.
P.S. Ešte som im oznámil aj chybu na novinkách na stránke ZSSK, kde majú neplatný odkaz na polohu vlaku.
Také už v ČR mali asi pred 10 rokmi. Okuliarnik z Brna kamsi do Letovíc. Ale netrvalo im tak dlho, kým to vykoľajili za účelom prevedenia zastavenia. Vo vlaku bola jedna vlčica, ktorá prejavila veľkú spokojnosť s plynulou jazdou vlaku bez zbytočného zastavovania, akurát sa jej nepáčil spôsob zastavenia:-D.
Otvorene povedané, okrem extrémne šetrných FIPkárov a bláznov nikto v takejto relácii vlakom necestuje:-P. Inak teda najlacnejší bude asi Interrail alebo ED. Len treba počítať, že do Lisabonu tuším len cez Španielsko sa odstaneš a tam tiéto doklady sokoro na ničom neplatia. Racionálnejšie asi bude čo najbližšie lietadlom doletieť a len na mieste sa vlakom pohybovať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor