Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ceres #5535:
České dráhy mají opět problémy na lince z Prahy do Berlína. Deutsche Bahn odmítly převzít soupravu vlaku EC 176 - kvůli náklonu jednoho z vagonů, jak je patrné ze snímku.
https://twitter.com/CT24zive/status/1563890104757882880?s=20&t=Id4Dy1T3isrk0_eIDPLSUg
"Vlaky Českých dráh smerujúce do Nemecka bude pred prekročením hraníc kontrolovať zvláštny technik. Nemci v poslednom čase odmietli pre nevyhovujúci stav prevziať viaceré spoje ČD, dopravca však s niektorými výčitkami nesúhlasí."
https://dennikn.sk/minuta/2988655

Prosím, neviem k tomuto niekto rozhľadenejší doplniť, o čo ide?
Reakcia na: henko151 #5533:
To hodnotenie vychádza rôzne aj podľa toho, kde človek býva. Koľko percent obyvateľov (napríklad Slovenska) má tú trasu naozaj kratšiu a pohodlnejšiu lietadlom? Ako sa ochota využiť letecké spojenie zmení u rovnakej množiny jednotlivcov, keby tie isté odlety od nasledujúceho mesiaca už neboli z BA (/Viedne), ale z KE (/Budapešti) alebo opačne?
Reakcia na: Dispecer #5532:
Žiaľ s mnohými vecami sa stotožňujem. Zakúpiť medzinárodný lístok je hotová veda. Keď sa náhodou aj dá zakúpiť cez nejaký e-shop, tak častokrát je predraženejší ako keď sa rozdelí na viacero lístkov alebo zakúpi v inom e-shope. Diaľkovú dopravu na železnici stále vnímam ako veľmi uzavretý trh, kde vo väčšine európy nemajú štátny dopravcovia konkurenciu. Problémom podľa mňa je, že rýchlejší dopravný prostriedok (lietadlo) je značne lacnejší a viac user-friendly ako pomalší vlak.

Na jar som šiel na víkendový výlet do Záhrebu a chvíľku som sa zamýšľaľ absolvovať túto cestu po zemi, nakoľko je to vzdušnou čiarou asi 300 km. Keďže sa jednalo o dátum mimo sezónu, tak Regiojet nepremával a cesta cez Rakúsko vychádzala tuším niečo okolo 50-60€ na osobu jedným smerom. Cez Maďarsko bola ponuka veľmi obmedzená a cestovný čas neúnosne dlhý (cenovo by to vyšlo o niečo lacnejšie vďaka rozdeleniu lístku a 50% študentskej zľave v Maďarsku). Keby sa rozhodnem ísť autom, tak je to asi 450 kilometrov jedným smerom, čo by ma pri spotrebe 5,5l/100km vyšlo podobne ako ten vlak cez Rakúsko (ak by sme rátali liter nafty okolo 1,9€/l a zarátali aj poplatky ako diaľničná známka, olej a pod.). Išli sme dvaja, takže náklady na hlavu by boli polovičné oproti vlaku, bolo by to určite rýchlejšie a flexibilnejšie. No a potom tu máme game changer v podobe Ryanairu, ktorý mi ponúkol letenku za 5€ jedným smerom a cestovný čas z centra Bratislavy do centra Záhrebu do 3 hodín (61ke to trvá 20 minút, security je 2min záležitosť, cesta do centra Záhrebu aj s újdením spoja v 30' int. trvá max do hodiny). Je mi jasné, že tá letenka bola za "dumpingovú" cenu, ale keby stála aj 25€, koľko bežne letenky nízkonákladových spoločností stoja, tak by sa to stále oplatilo.

Železnica žiaľ ťahá oproti lietadlám za kratší koniec, keďže infraštruktúra a postupy v jednotlivých štátnych sietiach sú odlišné.
Čo hovoríte na veci, čo zaznievajú v týchto videách?
Adam Something: European International Rail SUCKS, Here's Why
https://youtu.be/Oxz4oY0T85Y

Wendover Productions: Europe’s Experiment: Treating Trains Like Planes
https://youtu.be/U9jirFqex6g
Reakcia na: Dispecer #5530:
A to ti tam vypadlo ze ...v europe... (v clanku to je) 😉
Bohuzial taketo pomale rychlosti dane zlym zlym rozchodom su absolutne nepostacujuce pre Bratislavsku MHD...
A vraj sa nedá jazdiť rýchlo na úzkorozchodných tratiach... 😯 Rekordnú rýchlosť 163,02 km/h nedávno dosiahli na švajčiarskej trati s rozchodom 1000 mm:
https://zdopravy.cz/rhatische-bahn-vytvorily-novy-rychlostni-rekord-na-uzkokolejce-120448/
Reakcia na: Viko #5528:
Nebyť stupídnych požiadaviek na licenciu, bolo by podľa mňa safe prevádzkovať takú linku komerčne. Minimálne v lete.

Ale z legislatívneho pohľadu je mimoriadne dôležité, aby autobus, čo odvezie ľudí z Mikuláša do Zakopaneho nemohol vyložiť ľudí v Zuberci alebo Oraviciach. 😁
Reakcia na: zakaznik #5527:
Poliaci by to aj chceli, len sa s nimi Žilinský kraj nechce baviť.
Reakcia na: ceres #5524:
😄 😁 😆 Čo takto aspoň o trochu menšiu šotoblbosť? Liptovský Mikuláš je o dosť väčšie mesto ako nejaká Trstená. Vo Vitanovej aquapark, Zakopane turistické centrum. Čo takto riešiť spojenie týchto bodov autobusom?

Zo Slovenska do Zakopaneho autobusom akurát z Popradu.

Ja len tak mimochodom... Všetko najlepšie k 22. narodeninám imhd.sk! 😉
Reakcia na: ceres #5524:
Požiadavka je správna. Ale požadovaným parametrom, v podstate rovnakým, ak nie lepším, ako má raz mať najhlavnejší slovenský koridor Žilina - Košice, sa rôzne tie ÚHP vysmejú a budovať to v horších parametroch nemá zmysel.
"Drahý benzín vracia Poliakov do ekologickejších vlakov, Slovensko túto príležitosť nevyužíva"
https://e.dennikn.sk/2924173/drahy-benzin-vracia-poliakov-do-ekologickejsich-vlakov-slovensko-tuto-prilezitost-nevyuziva

V článku autor píše "Obyvatelia Oravy chcú, aby sa Slovensko zapojilo do tohto projektu a vybudovalo novú železničnú trať Kraľovany – Trstená – Chabówka v podobnom štandarde, v tejto veci vznikla internetová petícia.", na konci petície je "Viac info na FB skupine Skupina Poľsko-Slovensko-autobusy" - ktorej je autor článku adminom 😁
https://www.peticie.com/railorava

Pár rokov dozadu by som asi bol proti podobným megalomanským projektom, ale pokiaľ sa má podiel ľudí používajúcich verejnú hromadnú dopravu zvyšovať a nie znižovať, bez funkčných a znesiteľne rýchlych lokálok sa nezaobídeme, a cestovať do Poľska odkiaľkoľvek inakiaľ než z Bratislavy a mimo hlavného koridoru Katovice - Varšava je fakt utrpenie...

Edit: Dá sa ten obrázok uploadnúť nejako tak, aby sa dal pozrieť aj originál? Toto je nečitateľné 😕 Dávam teda aj sem: https://imgur.com/a/B0RhUvN
Re: Tarifná integrácia:

Možno dlžno dodať, že v germánskom prostredí (vo švajčiarskom aj na inštitucionálnej úrovni) sa dynamicky vyvíja aplikácia, ktorá na základe GPS polohy užívateľa sama vypočíta (najvýhodnejší) tarif využitými vozidlami jednotlivých systémov.

Viď:
https://fairtiq.com/en-ch/
Bloomberg: Zázračný palivový vodík môže v skutočnosti globálne otepľovanie zhoršiť
https://www.bloomberg.com/news/features/2022-05-31/hydrogen-fuel-investments-could-risk-making-global-warming-worse
Reakcia na: 810zssk #5517:
Áno, zamenil som Rakúsko s Nemeckom.
Moja základná otázka aj pre Rakúsko je, prečo dotovať cestovanie na dlhšie trasy, kde ak sa dobre pamätám, EÚ kedysi propagovala dereguláciu a voľný trh...
Prečo nezvýhodniť namiesto toho radšej kratšie trasy aka MHD, odkiaľ bol voľný trh odstránený a ani v budúcnosti tam nebude.
Reakcia na: 810zssk #5518:
Ospravedlňujem sa, v #5509 som mal na mysli nemecký 9€-ticket, zakaznik ma trošku zmiatol.
Reakcia na: zakaznik #5512:
A ako jednotný tarifný systém bráni zavedeniu kúpy lístkov v predpredaji, napr. cez aplikáciu? Je to len o tom ako kvalitne ten-ktorý systém bude spracovaný. Keďže jednotlivé systémy si ani dnes nekonkurujú (v jednom regióne vždy funguje len jeden), nevidím v tomto problém. Naopak, v robustnejšiom väčšom systéme sa ľahšie využije economy of scale na financovanie vývoja systému.
Reakcia na: Dispecer #5509:
Sorry, ale porovnávať nejakú jednorazovú promo akciu s lístkami prakticky zadarmo vs. normálny celoštátny sieťový lístok asi nie je úplne príhodné.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement