Máme tu prosím nejakého znalca legislatívy? Zaujímalo by ma, aký je aktuálny stav ohľadom prevádzkovateľov osobnej cestnej dopravy.
Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.
Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.
Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
mi.v
Súhlasím iba s tým, že je to o rýchlych peniazoch z EÚ, ktoré treba minúť. Potom zostanú opustené prevádzky a areály. Pomôžu si majitelia stavebných a technologických firiem, to je pár jednotlivcov. Vlastne sa im poskladáme všetci, keď sa budú tie pôžičky splácať. Vodíkové pobláznenie nie je o vodíku, ale o zisku našich ľudí (nech sú z ktorejkoľvek garnitúry).
➡ Kto z vás je z Bratislavy, choďte sa pozrieť na Sulíkovo vodíkové auto. Hlavne si všimnite, čo s ním robia, keď vyjazdí nádrž. Áno, správne – naložia ho na odťahovku, natankujú v Rakúsku a na odťahovke mu ho donesú naspäť.