Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Re Valec aj ostatní: Na MD.sk bol pridaný Jurajov vysvetľujúci príspevok, takže viacero vecí je osvetlených. Nebudem to sem kopírovať, každý zdravý jedinec je schopný kliknúť aj tam. Najviac ma však zaujala poznámka, že trolejbus pôjde cez Tepličku len v prípade, že sa pripojí k Žiline. Ak nie, trať pôjde mimo obec 🙂

Re #200 COLOR: To si trošku prehnal. Kým bola na MD.sk podstránka o Žiline, ktorú som mimochodom správcoval ja, nikdy tam žiadne "Čoskoro" ani "Na stránke sa pracuje" nebolo. ?

Každopádne, doslova v najbližších dňoch bude spustená stránka iMHD o Prešove a za krátku dobu bude nasledovaná aj Žilinou, takže toto mesto bude mať svoje vlastné fórum aj na iMHD.
Reakcia na: Valec #198:
Podla mna to vobec skoda nie je ?. Na rozdiel od MD.sk vsak nemame taky postup, ze vytvorime stranku o Ziline, kopneme tam tri novinky a na vsetko ostatne hodime "Coskoro..." "Na stranke sa pracuje" a podobne. A ak na nejakej stranke (ktora na diskusie nie je zamerana) viac-menej funguju len fora, tak je to smutne.
Ak by som tú polohu závodu opisoval podľa tejto mapy

http://mapy.atlas.sk/aquariusnet/frm_map.asp?S_LAYERS=&S_CT=mapy&S_LANG=SK&S_BGC=%232165C6&S_CY=438328&S_SX=1173792.96069578&S_IS_IE=True&S_NW=1&S_IMGW=450&S_OVERLAY=&S_UserID=&S_ID_SM=1015212&S_DS=AtlasSK&S_ROUTEID=0&S_SC=200000&S_SY=440238.2413623067&S_NH=1&S_CX=1175318&S_IMGH=350&DS=AtlasSK&SC=100000&PX=263&PY=184

tak:
zo severu je ohraničený cestou 583
z východu tým domčekom v Nedzedi na dolnej strane cesty 583
z juhu železnicou
a zo západu tým modrým štvorčekom s číslom cesty.
Trolejovať do Tepličky cez Budatín by nebolo dosť vhodné, či už investične alebo aj na dĺžku prepravy. Navyše mám pocit, že tá spojka Na horevaží-Teplička už existuje.
Čo sa týka toho závodu podľa mapky v Žilinských novinách, bude stáť až za Tepličkou. Nemám to pred sebou, ťažko to opísať, asi to cez víkend oskenujem a niekedy budúci týždeň kopnem na net.
A keď už nebude DPMŽ chcieť, tak trolejbusy môžu cez Tepličku prechádzať bez zastavenia s mať konečnú priamo pred vstupom do areálu a budú tak služiť len na spojenie Žilina-Hyundai.

Škoda, že táto diskusia neprebieha na MD.sk, kde je fórum špecializované len pre Žilinu a nie všeobecné pre celú SR.
Rozmýšľal som nad tými údajnými piatimi km trolejbusovej trate do Tepličky a nevychádza mi to. Zrejme sa nebude trolejovať cez Budatín dookola. V mape Žiliny je nakreslená, zatiaľ ako plánovaná, spojka ulice Na Horevaží priamo na cestu do Tepličky. Preto sa domnievam, že prípadná trolejbusová trať sa zrejme odpojí od Hypertesca a pôjde touto ulicou a mimoúrovňovou križovatkou pri Váhu priamo do Tepličky.
Reakcia na: Vladimír #195:
SOR "Doors" 🙂
Reakcia na: Andy #194:
Na nejaký Sor sa určite nájde 🙂

J: V diskusii na MD.sk sme sa dozvedeli, že predbežné oznámenie k verejnej súťaži na dodávku 5 NP busov do Prešova je už vo Vestníku verejného obstarávania. Takže praktický krok je tu.
Reakcia na: Vladimír #184:
Bratislava tiez uz nebude kupovat nic vysokopodlazne pokial viem. Otazkou ale je, ci sa este vobec niekedy kupi nejake vozidlo MHD. 🙂
Reakcia na: Papyr #190:
Je to official. Sorry, že som Ťa o tom informoval ako obyčajného smrteľníka, t.j. cez fórum 😉

Re #192 J: Ak by sme chceli byť detailisti, tak ani DPMP ešte súťaž nevyhlásil, ale je isté, že ju vyhlási. Len jednoducho momentálne príslušné oddelenie formuluje súťaž na elektronické označovače (Prešov tohto roku zavádza prestupnú tarifu) a vzápätí sformulujú a vyhlásia súťaž pre dodávku tých busov. Je to však už len vec organizácie práce, t.j. súťaž je de facto už na svete.
Papyr, Vladimír: A Prešov ten tender už vyhlásil?
Neviem v akom je to rozpracovaní, ale poznáte Bratislavu a DPB. Najprv sa dohodnú podmienky s výrobcami a potom sa vyhlási tender šitý na mieru. Nemyslím si, že to bude trvať dlho. Možno v lete, aspoň dúfam. Ešte sa nevie ako sa vyvinú mestské financie a na konci marca budeme múdrejší čo sa FD týka. Teda koľko si bude môcť BA dovoliť minúť v roku 2005. 2006 a 2007.
Okrem iného som si istý, že o 5 rokov bude mať DPB väčšie % zastúpenie NP vozov u trolov a busov.
Reakcia na: J #188:
Vies, medzi CHCE a BUDE je isty rozdiel 🙂
Reakcia na: Vladimír #184:
Uz je to official? Ako to, ze si mi to okamzite neoznamil per SMS?!? 🙂
Reakcia na: J #188:
Chce, ale pokiaľ mi je známe (oprav ma, ak sa mýlim), neurobil ešte konkrétny krok v rámci vypísania verejnej súťaže. Iba o tom hovorí.
Btw. bude vôbec tá súťaž tohto roku?

Re #187 J: Žilinská MHD skrýva mnohé prekvapenia 🙂
Reakcia na: Vladimír #184:
Ale no veď DPB chce tiež nakupovať len NP busy a tiež len NP trolejbusy.
Vladimír: Tak to žasnem. ? ? ? Tak to by DPB minul mailand na ospravedlneniach. Aj keď v Bratislave je to s dopravnou situáciou komplikovanejšie. Veď aj dnes, som žasol, poobede o 16:30 a Račianskom bez zápch, dokonca autá stihli prejsť na zelenú. Nemuseli prechádzať na oranž či až červeň, čo je v BA bežné.
Reakcia na: Vladimír #185:
A aby som sem dnes tých príspevkov nenapísal málo, tak riaditeľ DPMŽ vraj o TR trati do Tepličky hovoril v Zákrute. Hmm... budú to ešte reprízovať?
Dovolím si sem tlmočiť stanovisko riaditeľa DPMŽ: Výstavba trolejbusovej trať k novému závodu je podľa neho jednou z možností. Trasa by mala asi 5 km, vyžadovala by výstavbu novej meniarne a nákup 10 kĺbových trolejbusov. Termín, do troch mesiacov vraj nie je istý.

Vyzerá to tak, že trolejbus do Tepličky je skutočne veľmi reálny.

A keď sme už pri tej Žiline, odkopírujem sem článok z 11. čísla tohtoročného Žilinského Večerníka, ktorý ma veľmi zaujal a nechám ho bez svojho komentára.
--
OSPRAVEDLNENIE

Kvôli dopravným nehodám v úseku medzi Strečnom a Martinom došlo 3. 3. 2004 od 13.40 h do 22.00 h k meškaniu linky č. 31 v smere Mojšova Lúčka - Žilina a späť, taktiež v čase od 15.30 h do 22.40 h došlo k čiastočnému meškaniu a odklonu liniek cez Vlčince číslo 1, 4, 24, 26, 28. Z vyššie uvedenej skutočnosti a zahltenia križovatky ulice Košickej. Z uvedeného dôvodu vozidlá MHD nemohli dodržať stanovený cestovný poriadok. Aj napriek tomu, že tieto problémy nespôsobil Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., sa za vzniknuté nepríjemnosti cestujúcej verejnosti ospravedlňujeme.

DPMŽ, s. r. o.

--
Ešte niečo. S potešením vám oznamujem, že Prešov je zrejme prvým a jediným naším mestom, ktoré na najbližších 5 rokov objednáva výhradne nízkopodlažné autobusy 😃
Hmmm.... tak som si pozrel ešte raz mapku z príspevku #169 a ono to fakt vyzerá, že závod bude až za Tepličkou. Tak ja neviem ako to bude s tými trolejbusmi. Žeby skutočne prímestská trolejbusová trať??? 😕
Reakcia na: Andy #180:
Nie, keby si sledoval aj žilinskú diskusiu na MD, vedel by si, že v Žiline je pustiť autobus MHD za hranicu mesta svätokrádežné. Každá mestská časť, ktorá sa osamostatnila si súčasne, či už vedomky či nevedomky, podpísala zrušenie MHD a mohla kričať, presviedčať, koľko chcela. Názor DPMŽ je skrátka taký, že prevádzkuje MESTSKÚ hromadnú dopravu.
Od Bratislavy vidno označníky už dosť ďaleko pred samotným mestom. Je to trasa L29 do Žilinskej Lehoty, ktorá aj napriek svojej vzdialenosti od mesta je jeho súčasťou.

Re #181 J: Keď ja poriadne sám stále neviem, kde presne ten závod bude. Mapka, ktorá tu v diskusii bola zverejnená nebola celkom presná. Je teda možné, že závod nebude v Tepličke, ale pri Tepličke, t.j. niekde medzi Žilinou a Tepličkou. V tom prípade skutočne verím, že tam ten trolejbus pôjde, veď jedným z plánov na trolejizáciu je aj Budatín, cez ktorý by trasa prechádzala.
Ale bolo by to zaujímavé, keby ešte nebodaj tohto roku otvárali v Žiline trolejbusy k automobilke, pretože v roku 2004 by mali spúšťať trať na Pietnu ako aj trať medzi Solinkami a Vlčincami. Dosť už, že sú plánované dve trate za jeden rok, ale tri??? To už je dosť silné kafe.

Na inú nôtu --> Tzv. bezhotovostný styk s cestujúcimi v MHD bol v ČSSR po prvýkrát zavedený v Prahe dňa 9.5.1974. Na Slovensku bola prvá Bratislava (1.4.1976) nasledovnaná ešte v tom istom roku Košicami a v nasledujúcom roku Prešovom.
Neskôr sa však tento systém predaja CL v MHD objavil vo všetkých mestách, vrátane tých menších. Vie mi niekto povedať, či proces postupoval postupne alebo bol k nejakému dátumu tento systém zavedený plošne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.