Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majkl #1014:
OK, som rád, že zásielka došla a takisto ďakujem za vybavenie prevozu.

Čo sa týka L67, napíš o tom viac, lebo nie som v obraze. Na mape vidím, ako keby bola logickým pokračovaním od konečnej M4. Tá L44 premávala na akej trase?
Reakcia na: Majkl #1011:
My sme si to prepočítali a určite sme ušetrili. Vlakom z KE do Hidasnémeti sme ušetrili 173 Sk x 3 osoby = 519 Sk a autom to bolo 4x16 km (2x cesta do Hidasnémeti a 2x do KE) = 48 km a pri priemernej spotrebe 5 l/100 km sme zaplatili 83 Sk, z čoho vyplýva úspora 436 Sk, t.j. 145 Sk na jedného. Z Hidasnémeti sme si samozrejme kupovali lístok do BP a späť a z Hidasnémeti sme šli opäť autom.

Čo sa týka Keleti, tak pred dvoma rokmi som ich tam toľko nevidel... Možno som to len prehliadol, lebo som bol v eufórii, že som bol v BP prvýkrát ? Každopádne toho električkového obratiska na Keleti by bola škoda, škoda, že mi pred dvoma rokmi nenapadlo sa tou 67-kou povoziť a pofotiť. Dúfam, že ju neplánuju zrušiť, veď konečná M4 má byť práve na Keleti.
Sarko: potvrdzujem prijatie zásielky. Ešte raz vďaka pekne!
Vševedko: keď pôjdeš do BA, tak sa mi ozvi na mail, nech sa dohodneme, kde a kedy Ti knihy dám.

Re #1012 Vševedko samofandivý: 7, 7A, 7gy, 173gy - tieto linky skrátka patria ku koloritu Erzsébet hídu, Rákóczi út, Baross téru a pod. (keď som v Bp., nikdy ich nevynechám). Po otvorení M4 určite neostane kameň na kameni, takže smutno mi určite bude. Čo sa týka linky 67, silne pochybujem, že bude obnovená, však 67V jazdí viac zo zotrvačnosti, než že by ju bolo naozaj treba... Trocha fantázie: Skôr by mohli po otvorení M4 zrušiť autobusy na Thököly út (medzi Keleti p.u. a Bosnyák tér) a opraviť tam trať a obnoviť električkovú linku 44 - a to by potom mohla jazdiť aj 67ka. (pravda už nie s UV-čkami)... ?
Reakcia na: Majkl #1011:
No, to vyzerá, že aj 47 zareve:-(.
Reakcia na: Majkl #1011:
Za autobusmi mi nikdy smutno nebude. Ale za električkami...
Myslíš, že 67 už nikdy neobnovia?
Reakcia na: Sarko #1010:
takýmto kombinovaním sa veľmi veľa neušetrí (ak by si rátal aj s benzínom do Hidasnémeti, tak by si asi prerobil)...
Ja som minule tiež kombinoval - do Bp. som išiel zadarmo a späť som si kúpil lístok len Bp. Keleti - Rajka (a z Rajky do Petržalky som šiel bez platného CL). Ten lístok stál (vrátane príplatku na EN Kálmán Imre) 2000 Ft, čo je cca 320 Sk, čiže z toho vyplýva, že pri ceste do Bp. z Blavy sa neoplatí kombinovať, ale treba si kúpiť normálny spiatočný lístok.
Inak, možno keby si si kúpil spiatočný KE-Bp, tak by nestál oveľa viac (a možno aj menej) ako ten jednosmerný. A navyše, keď si to porovnám napr. s lístkom do Viedne (cca 140 km tam aj späť) - tak ten stojí 300 Sk...

No a čo sa týka tej Bp., tak Keleti a asociáli - to predsa patrí k sebe... ?
Pokiaľ viem, tak priestor pred nádražím je rozkopaný aj kvôli stavbe metra M4. Neviem síce, kedy majú M4-ku spustiť, ale bude mi za autobusmi na linke č. 7 smutno... ?
http://www.metro4.hu/index.php?lang=en
Reakcia na: Majkl #1003:
Len v stredu som cestoval do Budapešti. Medzinárodný lístok z KE do BP stojí 550 Sk, ale podľa mňa je to aj tak veľa, keď zvážim, že do BA je to 2x ďalej a len za nejakých 450 Sk. Tak sme šli autom do Hidasnémeti (je to len 16 km), kde IC stojí 10 minút kvôli pasovej kontrole a výmene lokomotívy. Pri okienku sme čakali asi 10 min., kým sa pracovníčke ráčilo si nás všimnúť. Platili sme každý 2376 Ft, čo je 377 Sk pri kurze 6,3 Ft/1 Sk, čo je úspora cca 173 Sk. IC príplatok stál 55 Sk, ten sme dostali na samostatnom a ručne vypísanom doklade s predtlačenou sumou 350 Ft. Prekvapením bol samotný lístok sme dostali na malom lístku z hnedého tvrdého papiera, ako sme to poznali aj u nás, kde bola ručne prepísaná suma z 1842,- Ft na 2376 Ft. No "baľšaja ťechňika" ?

V Budapešti na Keleti pályaudvar ma prekvapilo množstvo asociálov a rozložených bezdomovcov. Policajta som za dva dni nevidel ani jedného. Celé okolie stanice je rozbité, robí sa veľká rekonštrukcia celého námestia a vedľa stanice má niečo vyrásť, možno niečo á la West end city center ako na Nyugati pályaudvar... No keby to videl Eiffel, na mieste by ho porazilo... Z celého centra sa mi páčila iba strecha, na ktorej je pekná oáza, vlastne akýsi parčík s vyhliadkou na všetky strany.

Konečne sa mi podarilo povoziť sa s gyermekvasút (detská železnica, ktorú okrem rušňovodiča vo všetkych smeroch ovládajú deti) zo Széchenyi-hegy, cez Szépjuhaszné, do Hüvösvölgy (Studená dolina). Sranda bola, že na Széchenyi-hegy som prišiel prestupom z riadnej električkovej linky č. 56 a zubačkou, na jej druhom konci som opäť nastúpil na električku č. 56. Kým cesta zubačkou a detskou železnicou mi trvala spolu takmer hodinu a zaplatil som za to 160+600 Ft (121 Sk), tak pri ceste späť mi stačil už len bežný lístok platný hodinu za 160 Ft (25 Sk), lenže ku zastávke, kde som prestupoval na zubačku, to trvalo 2xT5C5 iba 15 min. ? Ale bola to romantika, stálo to za to, viezol som sa 32t dieslovou loko Mk45 2004 a dvoma vagónmi Ba 50 55 25-01 488-0+Ba 50 55 25-01 485-6. Najviac ma pobavili štítky na okne, kde z "KIHAJOLNI VESZÉLYES" (Vykláňať sa je nebezpečné) boli vyškrabané písmenka "JO", "V" a "Z" tak, že vzniklo "KIHALNI ESÉLYES" (Je šanca vymrieť) ?
.........info posielajte prosim na mail: zoZa81@azet.sk, alebo priamo tu, do diskusneho fora
****************

nema niekto nejake informacie o doprave zo Ziliny do automobilky Kia?.., respektive nepozna niekto nejake odkazy, kde by som mohol najst nieco o hromadnej doprave do automobilky?..za kazdu pomoc budem vdacny..

****************
Reakcia na: Majkl #1003:
To je dobré, niekedy tam pôjdem.
cirou nahodou nevie dakto o databaze MHD pre iDOS? alebo nerbi dakto take daco? kujem
Reakcia na: Majkl #1003:
Predpokladam, ze spiatocny mas na mysli.
Jednu vec by som ešte chcel poznamenať k našej skvelej Železničnej spoločnosti. Momentálne stojí lístok medzi Blavou a Budapešťou cez Štúrovo len 599 Sk (cez Rajku 670 Sk). Tam aj späť je to 430 km, čo je v podstate cena porovnateľná s vnútroštátnou tarifou (do Bp. možno za túto relačnú cenu cestovať aj vlakmi EC). No ale podľa mňa by to chcelo trochu viac spropagovať, iste by sa našlo dosť ľudí, čo by si na základe takejto ceny spravili výlet do Pešti, ale keď o tom nevedia...
Reakcia na: Andy #1000:
obidva preukazy, na ktore ti to predaju su pre tych, ktori maju menej ako 26...
Bol som pred dvoma dňami v Brne a tu je zopár postrehov:
-bol som sa previezť po tej novej trati na Mifkovu (Líšeň), no a bol som dosť sklamaný, od Jírovej je to tak 400m novej trate, čakal som niečo dlhšie. A navyše od Krásného až po Jírovu sa vodič dosť vliekol.
-vozidlá neboli zvonku nejaké extra čisté
-druhé vozne súprav (zdalo sa mi, že najmä T6-ky) majú totálne doškrabané okná od "tagerov" - máme sa na čo v BA tešiť...
-stojím si za tým, čo som napísal na NR fóre, že sa mi páčia brnenské označníky (tie šedé stĺpiky) a aj tie najnovšie (až na to logo "autobusu", alebo čo to má byť).
Reakcia na: TeBeCe #999:
A nie je to vrátane 26? Lebo aj minulý rok keď bolo do 19, tak to znamenalo vrátane 19.
Reakcia na: Andy #997:
do 25....pche...si radsej kupim daku letenku ?
Reakcia na: Andy #997:
Veď preto som štastný jak blcha ?
Reakcia na: ufo #996:
To je už do 26! Tak to je super!!!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement