Vševedko, čo sa deje, nejako sa do teba ľudia príliš obúvajú. Aj keď musím uznať, že si troška pritvrdil. (výraz "trubka ropovodná" sa mi strašne páčil, oveľa viac ako "magor" a ostatné...)
Vyšktnite si zo zoznamu 2 tituly. Úzhorozchodné dráhy na Ostravsku (1. odst.) už putujú k prvému majiteľovi a zahovorená je aj brožúrka Vývoj městské hromadné dopravy v Praze (4. odst.).
Bol som natolko sokovany faktom, ze kdesi v juznom Madarsku, 13 k od Srbska a 17 km od Rumunska vie riaditel DP po cesky, ze som sa ani nespytal. Ale pravdepodobne Cegelec. Maju Cegelec v jednom Ik280T. Okrem Citara uz maju aj ztrolejbusnene nizkopodlazne solo Volvo, kastle made in Poland. Sak si skus napisat mail v cestine na szkt@szkt.hu
Kto by mal záujem, dostal som sa k literatúre, ktorú však nemám kde držať, resp. rád ju prenechám niekomu, komu by bola oveľa viac na osoh. Ide o tieto publikácie:
- Úzkorozchodné dráhy na Ostravsku 1902 - 1973, 2 diely (244 str./232 str.+fotky+nákresy+schémy), 1974
- Od koňky k metru, Praha, 80 str. textu a 2x toľko strán obrazová časť na kriedovom papieri, 1975
- 75 let městské hromadné dopravy v Plzni 1899-1977, 142 str., 1974
- Vývoj městské hromadné dopravy v Praze, 32 str. s kreslenými obrázkami, 1980
- Přehled vozů v podnikovém muzeu DP Praha 1980, 46 str.+cca rovnaký počet strán obraz. časť, 1980
- Přehled vozového parku městské hromadné dopravy na Mostecku 1901-1976, 52 str., 1976
- Jízdní řády MHD na Mostecku 1976-1977, samostatné listy v obale, 1976
- A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada 1919 - 1985, BKV, 3 diely (504 str.+foto príloha/430 str./321 str.+obsiahla graf. a foto príloha), 1985
- A 100 éves Budapest tömegközlekedésének története 1873-1973, 156 str. kriedový papier, 1973
- A budapesti közlekedési vállalat évkönyve 1971-1975, 104 str., 1976
- 75 éves a miskolci tömegközlekedés, 50 str., 1972
- Földalatti vasúti múzeum, 50 str. kriedový papier, 1977
Ti, ktori snivate o elektrickej verzii Citara: buduci tyzden sa bude robit v Szegede. Povedal mi to pan riaditel SZKT, a to plynulou cestinou. Oi. v Szegede maju ZIU9 a Ik280T s vyzbrojou zo 14Tr, maju i samotne 14 a 15 Tr... fantazia.
Skoda ze je dnes streda, obvykle sa na Karlaku vyskytujem kazdy den prave okolo 6.30-7.00 (okrem stredy samozrejme). Boli by aj nejake fotky, ale dozvedel som sa o tom az naobed a to uz vyzeralo byt vsetko v poriadku. Iba dufam, ze odteraz sa prazske elektricky budu slimakovat cez vsetky vyhybky a obluky este pomalsie ako doteraz... ?
V Budapešti sa v najbližšej dobe zaradí do premávky ďalších 50 ks kĺbových autobusov Volvo 7700A. Dostali ŠPZ-ky FKU-901 až FKU-950.
Vypravované budú napríklad na linky 60, 86, 106, 3, 9, 61, 130gy a pod. Nahradia na nich Ikarusy 435 a 280... Znamená to, že bude vyradená ďalšia "várka" Ikarusov 280, zrejme pôjde o posledné vozy so skladacími 4-dielnymi dverami...
Andy
http://www.firefighter.at/fire/material/output.php?output_id=338