Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #5508:
A akúže z pravdepodobných inovácií nám zatiaľ priniesli tie neexistujúce malé systémy? Ešte aj blbý clearing jednej EP medzi viacerých dopravcov podľa oddelených cenníkov je pre niektoré firmy stále na úrovni rocket science, hoci to EMtest umožnil pred takmer 20 rokmi.

Plus teda neviem, ako inak než jednotným cestovným podporovať konkurenciu v doprave bez toho, aby to spôsobilo, že ti zrazu treba desať kartičiek tam, kde predtým stačili dve.
Reply on: zakaznik #5508:
Klimaticket rozhodne nie je "jednotný tarifný systém".

Klimaticket je podobný "antisystém" ako Lidlenky, ktoré sme pred pár rokmi poznali v našich končinách, akurát so vznešenejšími cieľmi ako propagácia značky supermarketov. 😉
Reply on: 810zssk #5507:
Jednotný tarifný systém má aj nevýhody. Napríklad zaručí, že nepríde žiadna inovácia, ktorá je pravdepodobná v menšom systéme.

Klimaticket je sprostosť ako aktuálne vidíme v Nemecku. 😁 Rozumnejšie je znížiť cenu alebo mať bezplatnú napr. MHD.
Reply on: zakaznik #5506:
Jednotné tarifné podmienky robia cestovanie do iného regiónu prehľadnejším a jednoduchším. Benefitom je tiež že pri kombinácií rôznych dopravných systémov nedochádza k lomeniu cestovného, t.j. cestujúci neplatí opakovane nástupnú sadzbu, ale funguje normálna degresia.

Napokon, všetky kraje majú niekde hranicu a kým cestujúcich s mesačníkom medzi Popradom a Bratislavou skutočne veľa nebude, v oblastiach na rozmedzí regiónov je celkom bežné že sú v ponuke spoje rôznych systémov - vezmi si napr. trasu Senec - Trnava. Iste, dá sa dohodnúť že napr. nejaký teoretický budúci trnavský IDS bude mať kombinované lístky s IDS BK, ale opäť sa to celé stáva neskutočne neprehľadným.

Treba tiež dodať že jednotná tarifa nemusí znamenať jednotné sadzby cestovného, je možné mať jeden tarifný systém s rovnakými základnými podmienkami platnosti, použitia a predaja lístkov, ale zachovať možnosť aby si každý región nastavil svoju cenu za prepravu, podľa toho čo je ochotný dotovať (nemôžeme čakať že IDS BK pôjde do východniarských cien, ani opačne).

Ďalší benefit je možnosť vytvoriť niečo ako švajčiarske GA, alebo rakúsky Klima-Ticket, kde základná ponuka pre domácich je ročný lístok na všetko. Ak toto cestujúci má, už nie je motivovaný používať auto, keďže každá ďalšia cesta je zadarmo.
Nechápem, o čo ide autorovi tej aktuálnej anketovej otázky. Prečo je potrebné mať jednotnú tarifu pre Slovensko a ako to má podporiť použiteľnosť VHD. Akoby to bol nejaký svätý grál. 😁

Jednotnú tarifu má mať zmysel tam, kde linky idú v podobnej trase, teda môžem nastúpiť do vozidla, ktoré práve príde, ak mám mesačný lístok.

Neviem načo by bola jednotná tarifa Bratislavčanovi so SAD Poprad. Určite by pomohlo, ak by sa dalo kúpiť cestovné na jenom mieste a jednom webe a bolo možné sa preukázať jedným cestovným lístkom. To ale predsa neznamená, že musia mať jednotnú tarifu.

Reply on: TeBeCe #5497:
Tak nakoniec 2.6.2022 Senec v stave akutnej nudze podpisal zmluvu s Arrivou na dvojrocne obdobie
http://zverejnovanie.trimel.sk/Documents/musen/contracts/60051/Zmluva%20ARRIVA%202022_Zml_3350_Zverejnena.pdf
Predĺženie električkovej siete v Christchurch:
https://fb.watch/dsqBXW_X_9/
Miškovecké BYD K9UD vo výrobe v maďarskom Komárome:
https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/7912011582172225
Reply on: zakaznik #5500:
Každý si z článku vezme podľa svojich schopností.
Reply on: mi.v #5499:
"Aj tento príklad dokazuje, že v súčasnosti je najefektívnejším typom pohonu elektrina."
😁 To je všetko, čo sa o tom článku a vlastne celom portáli sh!titup treba dozvedieť. 😁
"Chválili ho skvelou budúcnosťou, realita je šok. Slovenský vodíkový autobus má extrémnu spotrebu"
https://fontech.startitup.sk/chvalili-ho-skvelou-spotrebou-realita-je-sok-slovensky-vodikovy-autobus-ma-extremnu-spotrebu/
Reply on: TeBeCe #5490:
V Charkove dnes obnovili prve elektrickove linky
https://transphoto.org/city/101/
Arriva robi v Senci charitu zdarma, ked mesto nezverejnilo ziadnu zmluvu na MHD a prestalo aj faktury za MHD zverejnovat po zmene dopravcu?
Reply on: Viko #5495:
Momentálne je problém v zdražovaní stavebných prác, pretože ekonomickí plochozemci z vlády nepredpokladali zdražovanie. Čo bolo každému príčetnému jasné už od leta 2020. Teraz hľadajú mechanizmus ako riešiť doplatky k už vysúťaženým projektom.
Reply on: zakaznik #5493:
Žiaden projekt nedokáže byť rýchly, lacný a trvácny naraz. Akurát ten problém podľa mňa leží inde - pred voľbami a na konci eurofondového obdobia by sa stavalo aj nad kapacity, ale po zvyšok času pomaly nie je do čoho pichnúť, lebo verejná správa nepracuje rovnomerným tempom. To potom vedie mnohé firmy k naťahovaniu zákaziek, aby neboli bez roboty. Takže pokým u nás bude platiť, že prácu si treba nielen vážiť, ale hlavne šetriť, tak to lepšie nebude.
Reply on: zakaznik #5493:
.
Reply on: Viko #5492:
Myslím, že ku každému dopravnému projektu by sa malo tak pristupovať. U nás sa v oblasti cestnej a železničnej dopravy obvykle niečo začne a potom sa to naťahuje čo najviac ako sa dá, lebo sa zistí, že na to nie sú peniaze. 😁 Tak sa to musí zakrývať "náročnou projektovou prípravou".

Čo sa týka rusov, tak ak im budú horieť továrne tempom 1 denne, tak za chviľu zistia, že im chýbajú kľúčové suroviny, materiál, možno aj vozidlá. 😁
Reply on: zakaznik #5491:
Armáda v čase vojny zo zásob poskladá jednoduchý most, fakt hotový zázrak...
Rusi sa 4. mája pochválili opraveným mostom, zničeným 1. mája.
Síce im nefandím, ale ukazuje to, že keď horí pod zadkom, tak veci idú urobiť rýchlo. 😁
Lokácia: Sudža - Sosnovy Bor

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.