Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #60:
Ale prečo to spravili? Keď som bol v HK v roku 2002, bez problémov fungovala potiahnutá dvojstopka po Hypernovu a ďalej, síce na skrátenom úseku, ale predsa do Plačic jednostopá trať. Prečo im vadil tento úsek?
Jednostopa trat Placice-Kukleny sa v suvislosti s vystavbou nejakeho hypersajrajtu (myslim Hypernovy) v Kuklenach zrekonstruovala na dvojstopu. Nova otocka Kukleny sa nachadza priamo pri areali Hypernovy, teda dalej, ako povodna otocka.

Jednostopa trat sa stavala preto, ze v 50. rokoch, ked bola postavena, bola jednostopa trat vyrazne lacnejsia ako dvojstopa (na pocudovanie, plati to dodnes, na vystavbu jednostopej trate potrebujete len asi 60% financii potrebnych na vystavbu klasickej dvojstopej) a od cias vzniku az dodnes sa na tomto useku asi nikdy nejazdilo castejsie, ako 1x za hodinu.

Takze posledna ceskoslovenska jednostopa trolejbusova trat v Hradci Kralove zanikla. Dalsie uz nie su, aspon pokial viem. Skoncila dalsia kuriozita, takze HK zostala uz len jedna - usek trolejbusovej trate Novy Hradec Kralove - Kluky, ktory nie je zatrolejovany vobec 🙂
Reply on: Andy #58:
Dôvod nepoznám, asi jednoducho frekvencia bola natoľko slabá, že sa tam nikdy trol***usy nemíňali. Ale vyzeralo to báječne.

Re #56 Peter K: Čože??? Dočerta - to už aby sme mali v Prešove na Šidlovec jednostopú 😉 Ale ozaj ma to mrzí, ak je to pravda.
Reply on: Peter K #57:
Mam tomu rozumiet tak, ze predtym nemali na par km dratu, tak tam bola jednostopa trat? Alebo aky bod dovod pre tu jednosmernost?
(mam na mysli 1 stopu s obojsmernou premavkou) 🙂
Vraj do Placic je uz postavene 2-stope tr. vedenie. Kde sa este da nieco take vidiet?
Magistrát mesta Brna znížil výdavky do dopravy v buducom roku o 5% a DPMB zvyšuje ceny cestovného o 5%. Lístky budú o 1korunu drahšie.
Hosi,nevedeli by ste mi dat nejaku stranku kde by som sa dozvedeltechnicke paprametre wiedenskych elektriciek Duwag?Vdaka
Reply on: d3k0 #52:
V tejto súvislosti ma zaujala vec, na ktorú nedávno poukázal PvvS --> ako bude vyzerať konečná L8 Líšeň, Jírova, keď bude v noci neobsadená? Pochybujem, že ju budú strážiť a aj keby, že ju ustrážia 😞

Mňa dosť zaujal ten oznam o zmenách v MHD od 1.1.2004. V živote som asi nečítal taký pozitivistický oznam. Na Slovensku určite nie 🙂 Toľko skvelých vecí zo dňa na deň....

Čo sa týka toho odkazu, treba si to premyslieť, zatiaľ neviem.
Reply on: Vladimír #50:
Ale dost ma prekvapilo, ze sa rusia nocne elektrickove linky a budu nahradene autobusmi...
Reply on: Vladimír #50:
Myslis, ze by pomohlo, keby bol odkaz na diskusiu rovno z uvodnej stranky kazdeho mesta? Lebo ak hej, potom to tam dorobim 😉
Nebesia, ľudia! Tak veľmi som si želal, aby na týchto stránkach bola aj diskusia o iných mestách a teraz keď je tu, tak o ňu nie je záujem?
Bolo by dobré už nejako začať. Skúsim len tak vystreliť do hluchoty. Všimli ste si, že od januára začína integrovaná doprava aj v Brne? Pripravuje sa kopec zmien v tarife, linkovom vedení atď. Viac info nájdete na www.dpmb.cz a najmä http://www.idsjmk.cz.
Hmmm zas tyzden pauza...
Reply on: d3k0 #46:
Karta je papierova s magnetickym pruzkom a navyse je prenosna. Ako riesia studakov to neviem.
Reply on: Sarko #43:
Mozno maju podobne problemy s MHD ako takmer cela vychodna Europa...
Reply on: Jonathan #45:
Ta karta je papierova - ako napr. v New Yorku, alebo plastova ako na Slovensku? U nas sa cudzincovi na mesiac kartu vobec neoplati kupovat, lebo najskor by za nu musel zaplati 160 Sk, a potom si na nu este aj kupit za dalsie prachy elektricenku... 😉
Popisem jednu velmi peknu vlastnost MHD v Stockholme.

Na jazdu v miestnej MHD potrebujete bud kartu (1, 3 alebo 30 dnovu), alebo kupony. Co je ale velmi zaujimave a pre ludi velmi prijemne je, ze ked si kupite 30 dnovu kartu a potrebujete ju tak 10 dni, tak ju jednoducho mozete vratit a cast penazi vam bude vratena.
Vzorec je asi takyto: suma = (pocet zostavajucich dni - 10)*25.
Moj konkretny pripad. Kartu som si kupil 7.11, vratil ju 17.11. Podla uvedenho vzorca som dostal 225 SEK. Kedze karta na celych 30 dni stoji 500, dostal som takmer polovicu. Pokial by som jazdil na kupony (listky), tak za 4 dni by som minul 110 korun a to by som len chodil do prace a spat.

A ked som sa uz rozpisal tak info o MHD v Stockholme je na

http://www.sl.se

kedze v anglickej verzii su len take formalne kecy, pridam aj maly svedsko slovensky slovnicek.

tidtabeller - tabuka odchodov
kartor - mapy
biljetter - listky
bannan - vlak, suprava
tunnelbannan - metro
spartrafik - kolajova doprava

A este jedna zaujimavost. Metro po desiatej hodine vecernej jazdi podla toho, ci je nasledujuci den volny, alebo pracovny. A ked je volny tak jazdi asi do pol stvrtej.

Podrobny navod ako zistit odchody metra:
Klik na tidtabeller a potom do hallplats/station napiste "t-centralen" a potom si uz len vyberte linku metra. Odporucam modru (bla) alebo cervenu (roda). Zelena je trochu komlikovana.

Takze zatial tolko. Ak mate nejake dalsie otazky ohladne MHD v Stockholme tak sa pytajte
Reply on: Sarko #38:
Pre mňa osobne bolo lahôdkou, keď som si obstaral atlas mesta Prahy z roku 1948. To bola teda inakšia Praha ako dnes 🙂
Reply on: Sarko #42:

Keď porovnáte schému električkovej siete (stav k 05/2003) z predošlého príspevku s mapou (stav k 04/2002), na ktorú je link v príspevku #39, zistíte, že sa "vyparil" nemalý počet električkových tratí. Vyzerá to na postupné redukovanie siete, možno z nedostatku financií.

Aj napriek tomu som, ak som dobre počítal, narátal 15 VOZOVNÍ 8-o, z čoho 4 sú objekty tzv. traťových služieb, jeden "tramvajno-mechaničeskij zavod TM3" a jeden "Avarijno-vosstanoviteľnaja služba" (havarijno-renovovacia služba).
A ďalšie zaujímavosti z Petrohradu. 🙂

Schému metra so stručnou charakteristikou jednotlivých liniek, história, projekty, informácie, foto a ďalšie zaujímavé odkazy nájdete tu:
-> http://www.metropla.net/eu/pet/petersbg.htm

Dokument "Projects for the Future" pretrohradského metra nájdete na tomto linku:
-> http://www.metropla.net/eu/pet/spb-projects.htm

Schému najväčšej električkovej siete na svete (obrázok vo formáte .gif) nájde na adrese:
-> http://home.uchicago.edu/~yopopov/rrt/maps/sc_st_petersburg.gif

Schému metra a súčasne regionálnych železničných liniek sa nachádzajú tu:
-> http://home.uchicago.edu/~yopopov/rrt/maps/rt_st_petersburg.html

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.