Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #4676:
Takze navrhujes co? Aby ziadne expresne vlaky neexistovali a ludia z BA do KE cestovali 5 hodin pseudoIC vlakom stojacim v Strbe?
Reply on: 810zssk #4673:
Expres je expresom preto, že vozí ľudí na dlhé vzdialenosti, čiže na Slovensku z BA do Žiliny a ďalej. Zastavovania RJ medzi ZA - KE sa dajú považovať za vzorové, aby bola opodstatnenosť pre 2 h takt expresov.
Naháňať jazdné doby vďaka tomu, že mám ľahkú 5 vozíkovú súpravu a donútim napr. cestovným zadarmo voziť sa ľudí z BA na ďaleký východ ťažkými pomalými 13 vozovými vlakmi je krajne neekonomické a to hlavne pre dopravcu a následne pre cestujúcich, ktorí musia cestovať dlhšie.
Reply on: 810zssk #4673:
Obávam sa, že súmestie Martin-Vrútky nie je z hľadiska frekvencie cestujúcich žiadna diera,
Keby neboli vlaky zadarmo, mohli by jazdiť komerčné expresy. Keď sú vlaky zadarmo, budú môcť existovať len dotované expresy, lebo komerčne sa neuživia.
Budeme mať úžasný pocit, že všetko je koncepčné a žiadny zlý súkromník nám nebude nabúravať koncepciu ale aj to všetko zaplatíme v daniach. Ono ani taký Bahn 2000 nie je / nebol zadarmo.
Reply on: 810zssk #4670:
Jančurove vlaky boli pomalé ale stále rýchlejšie než R. Vlaky zadarmo sú pre 50% cestujúcich a to je zaujímavé pre každého dopravcu (v zmysle, že mu to narúša revenue koncept).
Reply on: ufo #4671:
Vlaky zadarmo su samozrejme kolosalny nezmysel, ale nevidim dovod aby blokovali vznik koncepcnej verzie GVD.

Co sa expresov tyka, v prvom rade treba pochopit ze expres je expresom prave preto ze zastavuje v najvyznamnejsich sidlach a nie v kazdej diere typu Vrutky. A obavam sa ze styri expresy denne su maximom co bude kedy komercne existovat. Ak by si stat konecne zacal expresy objednavat a prestal sa tvarit ze tie nie su dolezite, potom moze vzniknut nieco koncepcne.
Reply on: Dispecer #4666:
Tiež by som si túto komédiu rád prečítal celú.
Reply on: 810zssk #4670:
Určité vlaky zadarmo a na druhej strane dva až štyri páry "super rýchlych", nikde nezastavujúcich vlakov sú faktory, ktoré tu budú blokovať vznik nejakej koncepčnej verzie GVD s minimálne aspoň dvojhodinovým rýchlym taktom BA - KE, či už pri jednom dopravcovi, alebo viacerých.
Reply on: S499.1023 #4669:
"vymenia rýchlosť za cestovné zadarmo" - V prvom rade, Jancurove vlaky boli pomale. Ale myslim ze to tu nie je pointa.

Vlaky zadarmo su pre tu skupinu cestujucich, ktora je beztak najviac cenovo senzitivna a teda najmenej zaujimava.
Reply on: 810zssk #4665:
Komerčná prevádzka vlakov by bola v pohode udržateľná, keby tam neboli vlaky zadarmo pre polovicu cestujúcich, ktorí potom vymenia rýchlosť za cestovné zadarmo.
Reply on: S499.1023 #4667:
ZSSK uz avizovala ze RJ v urcitom rozsahu nahradi. Snad to nedopadne rovnako, ako ked Jancura sluboval nahradit IC ZSSK 🙂

Co sa ineho sukromnika tyka, ziaden normalny podnikatel nestavia biznis v doprave na studentoch..
Reply on: 810zssk #4661:
Tam je práve to "ak by výsledkom Jančurovho odchodu...", o čom vážne pochybujem. A ťažko ti na linku príde nejaký iný súkromník v situácii, keď tu máme sociálne vlaky zadarmo a IC ZSSK, u ktorých nezáleží na strate.
Napokon som ale presvedceny, ze komercna prevadzka vlakov na tejto trase proste ekonomicky nie je udrzatelna a bol by som rad, keby si to MDVRR uvedomilo. Rovnako ako to nebol do ciernych cisel dostat RegioJet, nebude to schopna spravit ani ZSSK (na strane prijmov sa sice spravaju rozumnejsie, ale zas nakladovu strukturu maju ovela tragickejsiu).

Expresne spojenie Bratislava - Kosice je zakladna obsluznost a stat by konecne mal takto k nemu pristupovat a objednat vlaky v dostatocnom rozsahu. Komercne to nikto robit nebude. Dvojhodinovy takt a posledny odchod najskor po 18:00 z oboch stran su uplnym zakladom bez ktoreho sa zeleznica nemoze hrat na ziadnu poriadnu alternativu.
Reply on: Vlaran #4662:
A ked u sluzbach, nezabudajme na ovela lepsiu wifi u ZSSK.
Reply on: Vlaran #4662:
Ale ved ja som o rychlikoch ZSSK nenapisal ani slovo. Pisal som o ZSSK IC (vid zmienka o 4-hodinovom intervale a sucasnych mizernych casoch). Keby som chcel pouzivat ZSSK rychliky tak nemam so sucasnym stavom problem.

Ano, internetovy predaj je u ZSSK mizeria. Ale ak za to dostanem funkcnu klimu a aspon zakladnu spolahlivost, tak ho prezijem. Cistota v IC nie je nijaka obzvlast zla, hoci by mohla byt o trochu lepsia (ale aj v RJ som ponachadzal rozny bordel, takze je to cca na rovnako), co sa sluzieb tyka, tak keby vymenili WGS za napr. JLV, nemal by som vyhrady.
Reply on: 810zssk #4661:
Tvoj názor ma dosť prekvapuje. Pre mňa znamenal návrat do vlakov práve Regiojet. Rýchliky ZSSK sú pre mňa skôr nočnou morou... Nemám pocit, že by boli v ZSSK v čomkoľvek lepší (čistota vlaku, služby, online nákup lístkov a o spoľahlivosti by som tiež pomlčal).
S tým druhým súkromným dopravcom s Tebou súhlasím, ale pri deformovanosti nášho trhu to považujem skôr za sen. Už len čakám, kedy líder pravej SNS začne šprtať aj do RTVS....
Navrhujem, aby začal v tomto segmente podnikať veľkomožný pán - majiteľ Riekostavu... akože sa volá? Dlhý, Bystrozraký?
Reply on: S499.1023 #4660:
Prave tym zhorsenim spojenia som si nie isty. Ak by vysledkom Jancurovho odchodu bolo, ze sa ZSSK vrati (aspon) k 4-hodinovemu intervalu, tak by islo skor o zlepsenie, nez zhorsenie ponuky expresnych vlakov medzi BA a KE. Pre mna osobne by to rozhodne znamenalo navrat do vlakov, zatial co momentalne na danej trase preferujem auto (RJ je nespolahlivy + v lete odmietam cestovat neklimatizovanym vlakom a ZSSK IC zas maju mizerne casy).

Druhy lepsi variant, ale zaroven podstatne menej pravdepodobny je, ze po odchode Jancuru by sa o linku zacal zaujimat nejaky iny sukromny dopravca, ktory by poskytoval sluzby na urovni. To by bol najlepsi mozny zaver, ale zial velmi nerealny.
Reply on: Troll #4659:
To ani ja. Ale v reále Jančurov odchod prinesie zhoršenie spojenia BA - KE, ktoré ZSSK asi nenahradí, tak nechápem, ako nad tým niekto okrem Danka môže skákať od radosti.
Reply on: S499.1023 #4658:
Každý, kto má len o trošku iný názor ako ty je Danko? Čo si ty, Jančura? ?

RegioJetu (resp. kedysi SA) nemožno uprieť, že naštartoval zvyšovanie kvality vo verejnej doprave v ČR aj v SR a preto mi tu chýbať bude, ale Jančurove self-promo veľmi nemusím.
Reply on: Troll #4657:
Aký dôvod k skákaniu od radosti to prináša, to mi fakt hlava neberie. Si Danko?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.