"V bendy busoch sa ako v jedných z mála dalo nastupovať inými ako prednými dverami a priloženie Oyster-karty bolo skutočne viac-menej dobrovoľné"
Ale to sa dá aj v iných autobusoch. Akurát, že v kĺbakoch to bolo oficiálne povolené (nech sa ale potom nikto nečuduje že tam mali čiernych pasažierov), zatiaľ čo v poschoďákoch môžeš jedine prekĺznuť tak, aby ťa vodič nevidel.
Je to politicke rozhodnutie. Bohuzial klbove autobusy to v Londyne nemali nikdy lahke z pohladu medii a teda sa vela nedozili... Ciastocne za tym asi bude britsky konzervatizmus.
Vedel by som sa zhodnúť, že to bolo pre tie vozy dosť skoro a kto vie kde a ako skončili. No na druhú stranu, prečo si myslíš, že to bolo idiotské rozhodnutie ? Kĺbák zaberie viac priestoru a Londýn skutočne nemá pre ne ani kapacitu križovatiek, ani vhodné zastávky. Ak by sa v jeden deň všetky double premenili na kĺb, tak si viem predstaviť jedine veľké dopravné komplikácie. V bendy busoch sa ako v jedných z mála dalo nastupovať inými ako prednými dverami a priloženie Oyster-karty bolo skutočne viac-menej dobrovoľné, no v prvom rade ide o to, že tu možnosť cestovať načierno skutočne bola, čo sa veľmi o doubloch pri porovnaní povedať nedá. Okrem toho do mesta čerstvo zavítal prvý troj-dverový poschoďák s dvomi schodišťami a sprievodcom na plošine v zadnej časti, ktorá sa s tretími dverami bude používať najmä počas špičiek ako na nástup, tak aj výstup (vraj aj mimo zastávok ako za starých čias, keď panoval Routemaster).
irizar