Podľa toho, čo pozerám na mape Sankt Peterburgu, tá 4. trasa bola postavená. Sú tu už v predošlom príspevku spomínané dva prestupné trojuholníky, väčší pozostáva zo staníc:
Nevskij prospekt/Gostinyj dvor-Ploščaď vosstanija/Majakovskaja-Technologičeskij institut.
Menší (starší) trojuholník sa nachádza vnútri väčšieho:
Nevskij prospekt/Gostinyj dvor-Pločšaď vosstanija/Majakovskaja-Dostojevskaja/Vladimirskaja.
Koho zaujíma najväčšia električková a možno aj trolejbusová prevádzka na svete v Sankt Peterburgu, nech si klikne na: http://www.mapserv.ru/new/e/map_our.htm#routes (v angličtine) alebo http://www.mapserv.ru/new/r/map_our.htm#routes (v ruštine), si kliknite na link "Click here to download map for exploring" alebo "Нажмите, чтобы рассмотреть оформление карты подробно!".
Tu môžete vidieť detailnú mapu mesta s hustou sieťou električkových (červenou), trolejbusových (zelenou) a autobusových (modrou) liniek. E-liniek je tu 54, T-liniek 46, viac ako 130 vnútromestských A-liniek (modré čísla) a viac ako 40 A-liniek súkromných dopravcov a tzv. taxibusov (fialové čísla). Všetky linky majú samostatné číslovanie od 1 a vyššie.
Metro je tu znázornené iba piktogramami staníc. Preto vyberiem nejaké info z kniky "Všechna metra světa":
-V roce 1982 měl Leningrad (Sankt Peterburg) 4.100.100 obyvatel a rozkládal se na území o ploše 320 km2.
-Výstavba podzemní dráhy v Leningradě začala v roce 1940...
-"Cesta života" - tak nazývali v roce 1942 složitý systém vodních a pozemních dopravních cest v bezprostřední blízkosti fronty, který spojoval obklíčený Leningrad s Velkou zemí. Lví podíl na vybudování "cesty života" měli budovatelé metra...
-Dne 21.11.1942 vydal komisariát obrany rozkaz k výstavbě druhé "cesty života". Celkem 35 km železniční tratě a paralelně situované silnice se mělo vybudovat na zamrzajíci hladině Ladožského jezera. Lhůta: 2 měsíce!...
-Dne 15.11.1955 trasa dlouhá 11 km s osmi stanicemi zahájila provoz pro cestující...
-Trasy vedou k pěti nádražím města: Moskevskému, Finskému, Vitebskému, Varšavskému a Baltskému. Do roku 1990 se plánuje prodloužení zdejší podzemní dráhy o 41 km s 24 novými stanicemi, do nehož se zahrnuje i čtvrtá trasa, která povede z centra města do jeho západní časti. Napojením čtvrté trasy na trojúhelník v centru města vznikne další přestupní trojúhelník ve směru k východní městské části. Vytvoří ho stanice nám. Povstání-nám. A. Něvského-Vladimirská.
-Podzemní dráha zde nyní přepravuje okolo 2 milióny cestujících denně. V roce 1981 přepravila 720 miliónů cestujících.
-...po třiceti letech provozu (pozn.: k r. 1985) mělo leningradské metro síť o délce 85,6 km, tři trasy - červenou, modrou a zelenou - a na nich 45 stanic. Všechny tři trasy tvoří v samém středu města trojúhelník s přestupními stanicemi Majakovská-Technologický institut-Něvský prospekt.
Dnes som sa dostal k mapám Prahy z roku 1971 a 1967. No niečo úžasné, samé trolejbusové trate, nezrušené električkové trate a ešte takmer stavebne nedotknutý romantický ráz mesta...
D3k0: ta cabajka od Juraja Horskeho na 99% nie je v Sofii. Nikto z miestnych si taky voz nepamata. Stale si myslim ze je to v Burgase, zial nemam fotku tej posty, hoci v okoli mam az 5 fotiek.
pravidelna jesenna udrzba....a nepremava ani kabinkova na skalnate pleso (tusim do 15.12.)...musel som ist hore peso
v elektrickach sa uz musia oznacovat listky v oznacovacoch...sprievodcovia ich potom iba odfajknu perom dokonca pred kazdym hlasenim "Nasledujuca zastavka..." je aj trojjazycny oznam o tom, ze si treba listky oznacit (ale hlasila to len jedna z dvoch elektriciek, ktorymi som isiel)...oznacovace su aj v zubacke, ale nie su este funkcne...
pozdravujem setkych z vysokych tatier je tu nadherne akurat mi tu chybaju stare EMU 89.0, teraz jazdia len nove vozy (a len solo)...a nechodi ani lanovka na hrebienok teraz
To je iba vec zvyku... Ale pozri sa na Kosice - len sa tam slovkom spomenie Bratislava a uz sa vsetci ohradzuju, ze ta diskusia je o Kosiciach. A co je v BA? Stale sa tam iba vypisuje, aka je Praha uzasna, a ake sme my nuly. Tak nech to vypisuju tu V BA fore by sa mali riesit problemy Bratislavy a nie chvastat sa s vymozenostami v inych mestach
Aha, no to mi nenapadlo, ze treba upravit original..
No a necudujem sa, ze odhanas ludi z BA fora, aby sa to tu trochu ozivilo. Mozno by pomohol priamy link z BA podstranky na toto forum
d3k0