Inak má už u nás nejaká spoločnosť nainštalované termináli na platbu kartou aj priamo v autobusoch? Lebo aspoň pri medzinárodných a diaĺkových linkách by to dosť uľahčilo život vodičom aj cestujúcim a podobné stupídne situácie by vymizli...
Stačí prejsť na degresívnu kilometrickú tarifu, ako spravili ČD už dávno. ČD nemám nijako extra rád ale v porovnaní so ZSSK je to čistokrvný západ. Pásma mali oprávnenie k existencii v čase lepeniek a písaných CL.
To na takej slovenskej stanici nesmie byť ani staničná reštaurácia, však tá tiež nesúvisí prevádzkou dráhy ani s dopravou na dráhe. Ach jaj, Slovensko ? .
"V zmysle zákona o dráhach je v obvode dráhy zakázané, okrem iného, umiestňovať stavby, reklamné, propagačné zariadenia, konštrukcie a predmety, ktoré nesúvisia s prevádzkou dráhy ani s dopravou na dráhe. Železničná stanica je súčasťou dráhy... Právny poriadok SR neumožňuje udeľovať výnimky zo zákonov, preto vašej žiadosti nemôžeme vyhovieť," reagoval na žiadosť Ján Halaj, generálny riaditeľ sekcie dopravy a dráh MDPaT.
Keďže vnútri košickej stanice je množstvo reklamných pútačov firiem, ponúkajúcich náhrobné kamene, potraviny, výpredaj odevov a iné, ale aj obchody, opýtali sme sa na MDPaT, či toto zákon o dráhach dovoľuje.
"Reklamné pútače sú tam zrejme ešte na základe zmlúv spred prijatia zákona. Tieto skutočnosti však musí preveriť a prípadne uložiť sankcie Úrad pre reguláciu železničnej dopravy," odpovedala nám Mária Hrčková, zástupkyňa J. Halaja. "Vyzerá to tak, že zákon asi bude treba novelizovať, podľa toho by na stanici nemali byť ani butiky, obchody a iné podobné prevádzky." ? ?
N/A
http://marusic.blog.sme.sk/c/161027/Otvorena-staznost-na-sofera-dialkoveho-autobusu.html