V Brne dnes o 13:00 nastal výbuch plynu v 5-podlažnom dome na križovatke ulíc Křenová-Tržní a exponovanej dopravnej tepne MHD. Odvtedy je dotknutý úsek uzavretý. Medzitým sa časť domu po výbuchu zrútila. MHD je značne obmedzená a premáva sa zložitými obkľukami. Uzávera miesta potrvá pravdepodobne aj počas celého zajtrajšieho dňa. Viac informácii na:
Na telefonickych informaciach Zlocineckej spolocnosti mi povedali, ze pri cestovani IC vlakmi nie je mozne prerusit cestu tak, ako pri obycajnych listkoch. Vie mi niekto tuto informaciu potvrdit alebo vyvratit? V PPTZ som totizto ziadne konkretne ustanovenie nenasiel. (To, samozrejme, neznamena, ze tam nie je.)
Včera na oslavách v DSZO bola možnosť previesť sa okrem iného aj ostravským Solarisom Trolino 15 ev. č. 3603 a plzenským prototypom Škoda 24Tr ev. č. 999. Trolino jazdilo normálne po meste pre verejnosť, 24Tr vzhľadom k tomu, že ešte má papiere na skúšobné jazdy iba v Plzni, tak premávala iba pre zamestnancov, no aj verejnosť sa občas vozila, stačilo nastúpiť. Trolino upútalo napríklad tým, že z neho už oproti starším kusom nebol počuť takmer žiadny piskot. Celkom slušný trolejbus je to. Dá sa porovnať kvalitou s 21Tr. Čo sa týka tej 24Tr, už jej premontovali baterkový pomocný pohon na dieselový. Po meste premávala najmä na diesel, ťahalo to vynikajúco na to, že je to pomocný pohon. V podstate sa to dalo porovnať s takou Karosou B741. Kúsok sme šli aj normálne na elektrinu, to tiež išlo slušne. V podstate momentálne neviem povedať, ktoré z tých vozidiel je lepšie čo sa týka jazdných vlastností a aj interiéru. Obidva trolejbusy mali svoje muchy. Na Solarise mi príšerne vadilo napríklad to výstražné znamenie dverí. Po troch zastávkach mi to liezlo na nervy. Na 24Tr mi napríklad vadilo, že vodorovné madlá vpredu sú dosť vysoko. Teda mne osobne je to jedno, ale nižším ľudom to vadí. No myslím, že toto sú detaily, ktoré sa asi dajú objednať podľa požiadavok DP. Čo sa týka miesta na nohy pri sedení, tak sú na tom obidva trolejbusy podobne. Boli sme pozrieť aj normálne prevádzkové vozidlá v meste. Všetko bolo v excelentnom stave. Aj informačný systém, čistota vozidiel, v podstate vozový park 14Tr a 15Tr a Citybusy. Však vozovňu a dielne sme tiež boli pozrieť, mali to tam v super stave, žiaden bordel, dalo sa tam takmer jesť z podlahy. A to všade. Je to asi zatiaľ najlepší dopravný podnik, aký som kedy navštívil.
Ten lístok sa nepredáva, ale doslova rozdáva na všetkých možných miestach vo Viedni a je ich neúrekom aj v deň Tramwaytagu. Inak v tento deň revízori asi ani veľmi nechodia, pretože po minulé roky som ešte v živote viedenského revízora nezažil. Takže sme sa počas Tramwaytagu vyvážali vždy zdarma aj po skončení uvádzaného času.
Je vysoko pravdepodobné, že pôjdem aj ja. Keďže moja pôvodná otázka zapadla prachom, zopakujem ju: môže mi niekto povedať bližší program (okrem voľného lístka)?
Volne cestovanie so specialnym listkom:
Specialny listok na Tramvajden plati 19. juna od 9:00 do 19:00 na lubovolny pocet jazd po Viedni. K dostaniu je od 7. juna zadarmo vo vsetkych predpredajoch a informacnych miestach Viedenskeho DPB ?
Freifahrt mit Sonderfahrschein:
Der Sonderfahrschein zum Tramwaytag gilt am 19. Juni von 9.00 bis 19.00 Uhr als Netzkarte für beliebig viele Fahrten in Wien. Er ist ab 7. Juni gratis in allen Vorverkaufs- und Infostellen der Wiener Linien erhältlich.
Nepridas sa radsej k vacsine na HlSt? Ja to mam sice do Petrzalky tiez blizsie, ale ked pojdeme viaceri, aspon rec nebude stat a mozno sa kupi ten 8eurovy listok...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sarko
článok na portáli iDnes:
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040621_143402_domaci_jpl&t=A040621_143402_domaci_jpl&r2=domaci
autentické fotografie počas požiaru:
http://www.astarte.cz/vybuch/index.htm
autentické fotografie po zrútení časti domu:
http://zpravy.idnes.cz/foto.asp?c=A040621_143402_domaci_jpl&r=domaci
flash informácia o mimoriadnej náhradnej doprave:
http://www.dpmb.cz/#0