Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #175:
Vdaka za vycerpavajuce info. 🙂
Reply on: galiyosha #173:
Pri vstupe na uzemie SR bez platneho CL sa plati prirazka 400, ci dokonca az 700 Sk, takze aj pri ceste z Prahy do Bratislavy musis mat listok na slovensky usek zakupeny vopred. Bud si ho kupis este v BA (ak vies svoj presny datum navratu) alebo si ho kupis v ceskej vydajni. (Neviem, kolko tam stoji.)

Kedysi boli vsetky EC vlaky v useku Breclav-Kuty s akvizicnou zlavou (dalo sa nimi cestovat s normalnym cestovnym napriklad v ramci maleho pohranicneho styku). Na tento usek sa teda nevyzadoval EC priplatok. Neviem, ako je to teraz.

Postupoval by som takto:

1. Praha-Breclav, KMB, Os/R/EC: 314 km ... 188,40 Kc
2. Breclav-Kuty, MPS, 18 km, Os/R ... cca 20-25 Kc
3. Kuty-Bratislava, vnutrostatny slovensky listok, 64 km ...
Os: 84 Sk, R: 104 Sk, EC: 141 Sk

Pri tejto ceste treba pocitat s dvoma prestupmi (v Breclavi a Kutoch), takze si treba najst vhodny vlak. Alebo sa na to vykaslat a zaplatit si vo vydajni CD usek Kuty st.hr.-Ba hl.st. na EC (cenu neviem) a nevystupovat nikde.

Pri ceste opacnym smerom by som asi postupoval nasledovne:
1. Bratislava hl.st. - Kuty st.hr., vnutrostatny slovensky listok, 71 km, Os: 98 Sk, R: 118 Sk, EC: 141 Sk
2. Kuty st.hr. - Praha hl.n., kilometricka banka, 325 km, Os/R/EC ... 195 Kc

Vidite teda, ze s nasou Zlocineckou spolocnostou, a.s., zaplatite za cestu z Breclavi do Blavy asi tolko, ako by ste platili do Prahy 🙂 A vraj "cielom pri zriadovani vlakov IC a EC bolo vytvorit komfortny vlak pre kazdeho" - no dovolte sa mi zasmiat, na Slovensku 60 km 141 Sk a v Cechach 314 km 188 Kc 🙂 Preto vzdy cestujem z Breclavi do Blavy rychlikom a z Breclavi do Prahy EC. Napriklad nejakym viedenskym EC, tie byvaju pekne komfortne a je nadherny pocit prestupovat z kozenkovych B-ciek ZSSK do fantastickych Bmz alebo podobnych vagonov CD alebo OBB, zvlast ked vies, ze za komfort EC v Cechach zaplatis za km asi polovicu toho, co na Slovensku za smradlave kozenky na osobnom vlaku.

A uplne na zaver dodavam, ak by ste sa rozhodli neminat peniaze a v Lamaci stopovali na Prahu, a vzal by vas niekto, kto ide len tesne za hranicu, nechajte sa vysadit na hranicnom priechode. Je to najlepsi flek na stopovanie, aky sa da vobec predstavit. 🙂
Reply on: galiyosha #173:
Nuž Teplička v minulosti už súčasťou Žiliny bola. Ale zdá sa, že ak chcú MHD, iné riešenie ako sa znova pripojiť neexistuje ?
Reply on: Vladimír #171:
Jednoduche riesenie, vramci "verejneho zaujmu" pripojime Teplicku k Ziline. ?

Re #170 tr3mp: Holt, ja som len posuval dalej informacie, co som zahliadol. V geografii Polska nie som natolko vzdelany, aby som si to vsimol. 🙂

Technicka otazka pre laminatku, Papyra a ostatnych cestovatelov: Ako prakticky prebieha cestovanie s Kilometrickou bankou CD, povedzme na trase Bratislava - Praha? V jednom smere si to viem predstavit: V Bratislave si kupim listok Bratislava - Kuty st. hr. (podla aktualneho cennika deregulovaneho cestovneho za 141 + 45 Sk) a po prechode hranicou otrcim ceskemu sprievodcovi KB. Ako je to vsak pri cestovani Praha - Bratislava? Kupujem listok Kuty st. hr. - Bratislava v Prahe alebo si ho kupim az priamo vo vlaku od sprievodcu? Pokial v Prahe, je cena rozdielna od tej "slovenskej"? Pokial az vo vlaku od slovenskeho sprievodcu, platim aj EC doplatok? Vopred vdaka za objasnenie. 🙂
Hehe, inak v Tepličke nad Váhom (resp. pri nej na nejakej samote), býva môj bývalý veliteľ roty z čias, keď som bol v Žiline na vojne. Som zvedavý, či mu tú jeho haciendu zrovnajú so zemou 🙂
Reply on: galiyosha #169:
Ejha! V Tepličke nad Váhom? Som zvedavý, či tam ten trolejbus pôjde, pretože DPMŽ je známy svojím postojom, že nič čo nesie skratku MHD nesmie za hranicu mesta.
Reply on: galiyosha #169:
Akurát, že na tej mapke je chyba, nie Bielsko-Biala leží medzi Tychym a Gliwicami, ale Tychy medzi Bielsko-Bialou a Gliwicami.
Reply on: COLOR #165:
Ale to s tými trolejbusmi som mu ochotný veriť. Preto by ma zaujímalo, KDE PRESNE v Žiline, resp. pri Žiline sa ten nový závod bude nachádzať. Kam vlastne tá trať povedie?

Re #167 Papyr: Heh... "Obyvatelé: konečně trolejbusy" Kábulčania majú viac rozumu jak Pražáci 😉
Niektori z vas, co citate K-r, to uz vedia, pre ostatnych zaujimava sprava: http://www.novinky.cz/02/69/23.html

Vsimnite si prosim najma cenu za celkove dielo. Vsak ze je trolejbus lacny?
Reply on: COLOR #165:
Skor dotiahne tanky a pojde a zrovna Budapest, jak ho poznam 🙂
Slota prave trepe na Twiste, ze to ON pritiahol Hyundai a ked sa ho pytali preco, tak odpovedal okrem ineho, ze za tri mesiace dotiahne k zavodu trolejbusy!!! ? Nehovorim ze to nie je zvladnutelne, ale to by bola ina pecka!
Reply on: tr3mp #162:
Podla mna sa tieto terminy mozu pouzivat do znacnej miery promiscue, teda su zamenitelne. Be- znamena dovnutra, ki- znamena von, fel- znamena hore a le- znamena dole, takze kym beszalni/kiszalni znamena vstupit, nastupit/vystupit, felszalni znamena vyliezt na (nasadnut) a leszalni zliezt z (vysadnut, zosadnut). Plati to, co napisal Sarko.
Reply on: tr3mp #162:

V slovníku som našiel toto...

a) beszál - nastúpiť, vstúpiť, nasadnúť
b) kiszál - 1. vyletieť; 2. (z vozidla) vystúpiť

c) felszál - 1. vzletieť, vzletnúť, vzniesť sa; (na dopr. prostriedok) nastúpiť
d) leszál - 1. zosadnúť; 2. (z vlaku) zostúpiť; 3. (o lietadle) pristáť; 4. (o slnku) zapadnúť; 5. (o cene, teplote) klesnúť, znížiť sa

...a povedal by som, že to má asi také významy, a/b nastúpiť/vystúpiť a c/d nasadnúť/zosadnúť. Ale skôr to a/b mi dáva výstižnejší význam na prekonávanie výškového rozdielu - nastúpiť schodmi/vystúpiť po schodoch (stúpiť na niečo, zostúpiť po niečom...). Veď v podstate aj v slovenčine sa používa "nasadni do auta" a "nastúp do autobusu". Ale "nasadni do autobusu" mi skôr pripadá ako slengový štýl.
Vidím, že tu debata nejako stojí, takže nasledovná otázka. V maďarčine sa používajú dva druhy spojení v súvislosti s nastupovaním a vystupovaním:
1. beszáll az autóba, a taxiba, a metróba; kiszáll az autóba, a taxiba, a metróba
2. felszáll a buszra, a trolira, a villámosra, a vonatra; leszáll a buszra, a trolira, a villámosra, a vonatra
Bolo mi vysvetlované, že 1. možnosť sa používa, keď nastupujem do niečoho, kde neprekonávam výškový rozdiel (auto, metro), 2. naopak keď idem hore do busu a dole z neho. A tak ma napadlo, v súvislosti s NP vozidlami, že keď nastupuje Budapešťan do Ikarusu 412, použije výraz felszáll, alebo beszáll? Podľa vyššie spomenutej logiky by sedelo slovíčko beszáll, ale je to naozaj tak? ?
Reply on: SufuS #160:
Ďakujem za upresnenie i uznanie, pár pokračovaní ešte bude.
100% jistý.
Jinak opravdu pěkné povídání. Docela rád bych se do těch míst taky podíval. A poku jde o Vítejte v Sarajevu, je jeden z nejlepších filmů, které jsem viděl.
Reply on: SufuS #158:
Si si 100% istý? Ja som si myslel, že čeština používa 5. pád len v prípade životných rodov. Bosniančina/chorvátčina/srbčina ho síce má aj v prípade neživotného rodu a slovenčina 5. pád nepozná vôbec.
V češtině 5.pád, jednotné číslo: Tramvaji! 🙂
Zaujímavé. Práve robím popisy k svojim minuloročným fotkám z Katovíc (eliny Konstal 105N, 111N, 116Nd. 102Na som bohužiaľ nezastihol) a práve dnes sa tu objaví aktualizácia s týmito elinami z Krakova 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.