Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #1724:
Tak potom trochu oneskorene blahozelam ?
Reply on: SZKV #1725:
no ja som si sedenie v Recreu vyskusal a je to v pohode.
Reply on: Sommelier #1729:
Hej, sedadlami áno. Ešte aj pípou v bufetovom vagóne a aktívnym filtrom, ktorý sa musel dodatočne vyvinúť, aby ten šmejd makarónsky nerušil koľajové obvody:-P.
Reply on: Sarko #1716:
ako to je s MB v Londýne? Keď som tam bol pred rokom, zakázali nakupovať MB z dôvodu, že im zhorelo cca. 7 vozidiel pre problém v preumatike dverí...
Reply on: Sarko #1716:
A to sa už vozový park bude obmienať len kĺbovými Citarami, či sa stále nakupujú aj tie nové poschodové autobusy?
Reply on: S499.1023 #1723:
vlastne mas pravdu, neparticipovali ale ceske firmy na tom ? Ani sedadlami ?
Žločinecká spoločnosť Slovensko spustila novú internetovú stránku
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=954
tak suboj o mna po zruseni KB prehrali a uz nebudem ich sluzby vyuzivat...

Železnice bojujú o ľudí zľavami
http://www.tvojepeniaze.sk/sk_pspravy.asp?r=sk_pspravy&c=A051108_025328_sk_pspravy_p01

Železnice poskytnú cestujúcim od nového roka niekoľko nových zliav, ktorými chcú pritiahnuť ľudí naspäť do vlakov.

Bežný cestujúci dostane štvrtinovú zľavu vo vlakoch a dôchodcovia do 70 rokov dostanú vyššie zľavy, ako mali doteraz. Už niekoľko rokov totiž klesá počet cestujúcich vo vlakoch ročne o 3 až 5 percent a tento rok poklesol záujem o súčasné zľavy.

"Prehodnotili sme zľavy. Zrušili sme tie, o ktoré bol najmenší záujem a zaviedli sme nové, dúfame, že oveľa zrozumiteľnejšie. Sľubujeme si od toho zmenu vývoja - na budúci rok chceme obrátiť trend znižovania počtu cestujúcich a dosiahnuť zvýšenie tržieb," spresnil Miloš Čikovský, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko.

Cestujúci na Slovensku zaplatili za osem mesiacov železniciam o päť percent menej, ako si naplánovala spoločnosť v podnikateľskom pláne. Železnice sa rozhodli zrušiť zľavy ako kilometrická banka, rodinná zľava alebo zľava na spiatočný lístok. Nové zvýhodnenia sú urobené tak, aby motivovali ľudí celý rok využívať na cestovanie železnicu a nie autobus.

"Najvýznamnejší je asi fakt, že každý občan, či cestuje pravidelne, alebo nepravidelne, dostane štvrtinu z cestovného," doplnil Čikovský. Podmienkou je však zakúpenie preukazu za 999 korún. Výhodu lacnejšieho cestovania tak človek začne využívať, až keď prejazdí asi 2-tisíc kilometrov. Podľa odborníkov sa táto zľava oplatí všetkým, ktorí aspoň pätnásť ráz za rok cestujú vlakom na vzdialenosť vyše sto kilometrov tam aj späť.

Väčšiu zľavu dostanú aj dôchodcovia do 70 rokov. Tí pred tromi rokmi veľmi ťažko niesli, keď im štát zobral možnosť cestovať za polovičné lístky. "V súčasnosti mali dôchodcovia do 70 rokov zľavu štvrtinu, od nového roka budú mať 40 percent," doplnil Čikovský.

Podobne získajú aj mladí ľudia do 26 rokov, ktorí už neštudujú. Od nového roka môžu ušetriť až 40 percent z cestovného na akúkoľvek trasu, čo je viac, ako mali v súčasnosti. Súčasná Junior zľava umožňovala mladým cestovať vo vlakoch so štvrtinovou zľavou a na jednej pevne určenej trase za polovičný lístok.

Tento rok sa však železniciam nedarí predávať tieto zľavy cestujúcim ako motiváciu na používanie vlakov. Železnice zápasia s poklesom tržieb a nenapĺňajú podnikateľský plán. Za osem mesiacov tohto roka previezli o 600-tisíc ľudí menej, ako si stanovili v pláne.

"Tržby do augusta dosiahli 1,4 miliardy, čo je päť percent pod plán a tri percentá pod úrovňou minulého roka," doplnil Čikovský.

Navyše tento rok sa ľudia oveľa menej vozili so zľavami. Napríklad zľava Junior zaznamenala úplný prepad oproti minulému roku. Zľavu využívalo o 16 percent menej mladých, ktorí navyše cestovali na kratšie vzdelanosti. Celkový prepad zľavy Junior je až 33 percent výkonov vyjadrený v osobokilometroch. Vyjadrujú, koľko kilometrov po železnice prešli cestujúci. Dôchodcovia so zľavami najazdili o štvrtinu menej ako minulý rok.
Reply on: Mike #1721:
To máš sice pravdu, já se jen bojím, aby nakonec u vás nezůstaly jen ty školní busy. Velké fabriky se zavírají, SAD šetří kde můžou (a ti co je platí ještě víc) a jak může vypadat regionální autobusová doprava je dobře vidět v Čechách. A v porovnání s českým standardem to u vás pořád jezdí skvěle (minimálně se skoro všude dostanete i o víkendu, o čemž si tisíce českých obcí můžou jen zdát), tak mám z toho současného vývoje docela strach. A dost by mě zajímalo, jak to konkrétně chce pán minister robiť- kdo mu to bude jezdit (pochybuju, že si na to založí příspěvkovou organizaci ministerstva), za jakých podmínek (v té Francii je zvykem, že když není bus plný, berou se i normální cestující- pokud ti nevadí výrazně užší rozteč sedadel v Recreu) a v jakém rozsahu (v Normandii jezdí školní autobusy téměř v dvouhodinovém taktu po celé odpoledne).
Včera uplynulo presne 115 rokov od otvorenia 1. metra na svete - londýnskeho the Tube. ?
Reply on: Sommelier #1722:
Prosím? Do akého výskumu a vývoja kto investoval? Aké české ruky a hlavy zamestnal? Pendolino je ČISTE talianska záležitosť, projekt ČKD dááávno skrachoval spolu s ČKD...
Reply on: SZKV #1690:
Hmm. Moc som to nesledoval, ale viacej toho som pocul, no nemyslil ze s P{endolinkami sa trochu CD dotiahnu, resp. az preasiahnu Stredoeuropsky standard ?
Aj ked sa budu musiet pohrat s cenami a podobnymi nedotiahnutymi vecami (ktore sprevadzali tento projekt od pociatku), dolezite je, ze tie vozy maju a ze investovali do vyskumu a vyvoja tychto strojov a opat raz zamestnali nielen talianske hlavy a ruky ?
Reply on: SZKV #1720:
A čo keď tie novozaložené školské autobusy budú premávať po tých trasách (obec bydliska - obec školy), kde SADisti nepremávajú a deti chodia do škôl viac km peši (lebo aj také prípady u nás sú a nie je ich málo - ďalšie a ďalšie spoje sa rušia z roka narok), alebo budú premávať v trasách už existujúcej linky ale v čase na/zo škol. vyučovania, keď spoj SAD ide niekedy úplne inokedy - v pre deti nevhodnom čase.
Reply on: LUK #1719:
Joj, to budete mít stejný systém jak ve Francii! Akorát si nejsem jistý, jestli je to pro Slovensko dobré řešení, protože školní frekvence je zatím nejspolehlivější klientela veřejných linek SAD, takže by to pak mohlo svádět k tomu linkovou dopravu omezovat (nebo až likvidovat). Právě v té Francii existují regiony, kde jiná forma veřejné dopravy než ty školní autobusy (a vlaky TER na dost řídké síti železnic) prostě není.
Reply on: Sarko #1716:

http://www.routemaster.org.uk/rmnews.htm
http://www.tfl.gov.uk/tfl/press-centre/press-releases/press-releases-content.asp?prID=501

Stagecoach Route 15: Trafalgar Square - Strand - Fleet Street - Ludgate Hill - Cannon Street - Eastcheap - Tower Hill

First Bus Route 9: Royal Albert Hall - Kensington Road - Knightsbridge - Piccadilly - Trafalgar Square - Strand - Aldwych
Reply on: TeBeCe #1715:
Ano, pokusim sa urobit nejaky fotoupdate 🙂 Fotky som z digitaku este nestiahol, len dufam, ze budu vsetky ostre.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.