Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: galiyosha #1594:
takže znova a ještě jednou- o zmíněných věcech samozřejmě vím a nelíbí se mi taky. Jediné, co tvrdím je, že 6x 840 je lepší než NIC, 1 trať s luxusními vlaky (občas i R) je leší než ŽÁDNÁ TRAŤ s takovými vlaky(Košičan, Slovenskou Strelu, Hungarii a Prahu nepočítaje), stejně "pohodlně" jako do té BB se dá dostat např. do Havlíčkova Brodu, Chomutova, Plzně, Českých Budějovic, Jihlavy... a to jsou města stejně významná- nic než B (a možná občas BDmee nebo i Bmee) tam nejede! A to už vůbec nemluvím o netušeném rozvoji řady 810 v původním provedení v novém tisíciletí, rozsáhlém provozování řad 830 a Bix v německém příhraničí atd. atd.
Jediné, na čem trvám, je názor, že lepší trochu něco málo než vůbec nic- o kvalitách nebo nekvalitách ZSSK v absolutní rovině si nemyslím nic, neb na to nemám právo- to musí posoudit ti, kdo je denně používají. A jakožto pravidelný uživatel ČD vám docela závidím...
Uvažujem nad cestou vlakom Bratislava - Odesa a späť. Vie mi niekto poradiť, ako najvhodnejšie si kúpiť lístok?

Cesta tam:
13.9. 21:00 Bratislava hl.st. - 15.9. 00:58 Žmerinka (Shmerinka)
15.9. 01:48 Žmerinka (Shmerinka) - 15.9. 07:09 Odesa hl. st.

Cesta späť:
17.9. 22:57 Odesa hl. st. - 18.9. 04:17 Žmerinka (Shmerinka)
18.9. 04:23 Žmerinka (Shmerinka) - 19.9. 06:18 Bratislava hl.st.

Mali by to byť traja cestujúci, lôžko. Na webe ukrajinských železníc sa mi nepodarilo objaviť radenie vozňov a teda či existuje priamy vozeň aspoň na trase Čop - Odesa. Web ZSSK odporúča na cesty na Ukrajinu zľavu CityStar, no nedopátral som sa konktrétneho cenníka. Má zmysel kúpiť si lístok na celú cestu už na Slovensku, alebo len do Čopu, keďže tam je dve hodiny pauza? Bude sa ale ešte dať kúpiť lôžko v takom malom predstihu?

Každú radu privítam 🙂
Reply on: SZKV #1592:
6x 840 je pre zvýšenie úrovne cestovania na ZSSK v tom mori 81x asi tak podstatné, ako sú 3 Ikarusy 412, z toho len dva v "bežnej" prevádzke s cestújucimi, a jeden požičaný Sor BN 12 pre dostupnosť bratislavskej MHD občanou so znížneou pohyblivosťou.

Keby Ti to náhodou nedošlo, tak to pre istotu zhrniem: ASI AKO KEBY SI NAPĽUL DO OCEÁNU.

A, áno, pokiaľ na tej JEDINEJ trati na Slovensku práve nejaké IC ide, náhodou potrebujem ísť do veľkého mesta alebo nejakým škaredým omylom je na dané IC prípoj, a kúpim si dostatočne vopred POVINNÚ miestenku, aby som sa VÔBEC DOSTAL DO VLAKU, potom to skutočne ide.

Tá "IC kvalita" na rýchlikoch v podobe sardinkových Bpeer61(76) s častokrát nefunkčnou alebo vypnutou klimatizáciou (a žiadnymi oknami) a úplne rozbitými podvozkami je tiež diskutabilná.

Skúšal si sa však niekedy POHODLNE dostať vlakom do takej Banskej Bystrice (jeden pár expresov denne v úplne debilnej časovej polohe, a to ešte ani nie po celý týždeň!), Lučenca (plesnivé 😎 alebo -- nedajbože -- Brezna či Červenej Skaly (plesnivé B v lepšom prípade v jednom páre vlakom denne, v horšom B + 810) alebo Bardejova (to sa vlakom normálne asi ani nedá)?!

Začni sa na svet pozerať reálne!
Reply on: TeBeCe #1559:
Z koule to máš vyvěštit. A kromě toho pan Jančura vytrvale straší zavedením 1. třídy, takže zřejmě nechtěji klientelu rozmazlovat. Prostě česká společnost se nezapře!
A pokud jde o mě, už se na tu 1. třídu docela těším- do Brna sice zaplatím místo 150 Kč o něco víc (zřejmě 200 nebo 250), ale zase se koněčně budu vozit na kůži aniž si budu muset kupovat místenku týden předem. A navíc v AMS sedadla 1- 16 vůbec nejsou...
Reply on: galiyosha #1551:
No těžko říct, B je v Itálii v dálkové dopravě skoro všechno a ošuntělé jsou i slavné ETR 500- to k té zemi zřejmě patří. A opravdu by mě moc zajímalo, proč je přes Tarvisio taková "nabídka" spojení, jaká tam je- možná tomu zase nerozumím, ale dvouhodinový takt by se tam uživil a FS by naprosto nic neudělalo, kdyby protáhly své IC končící v Udine aspoň do Villachu.
K porovnávání ČD/ZSSK musím znovu připomenout, že NETVRDÍM a nikdy jsem netvrdil, že by ZSSK byly nějaké skvělé, akorát na rozdíl od ČD mají aspoň nějaké zlepšení stavu (6x 840, IC kvalita i na vybraných R apod.). Není to sice v žádném případě optimum, "modrogumní" myšlení, že cestující jsou jen obtížný hmyz vládne tady i tam, ale aspoň se u vás dá jezdit celkem pohodlně (když to náhodou jede). Zato v ČR segment luxusní dálkové dopravy opanovaly autobusy SA (a napodobují je další- Hotliner a spol.), dráhy místo toho nabízejí sociální kvalitu za sociální peníze (tarif máme nesrovnatelně lepší).
Reply on: S499.1023 #1550:
OK, tak jaký je rozdíl mezi B a Bmee? A že Bmz je typ X je pro mě novinka, díky.
Reply on: S499.1023 #1548:
No nevím, ale právě na CFR mi přišlo, že jako celek je to naprosto dokonalá správa, ovšem jen, pokud to budeme hodnotit "dromologicky". IC a spol. mají naprosto dokonalé, ovšem na druhé straně to, co je tam k vidění na osobácích předčí i to nejhorší na MÁV (kde jsou osobáky dosud nejhorší z celého "Visegrádu"). A přijde mi dost smutné, když Rumunští cikáni si vozí ctěné pozadí v desítkách Desir a skvělé ČD dosud ŽÁDNÉ nové nízkopodlažní vozidlo této koncepce nemají (a v dohledné době ani mít nebudou).
Reply on: Pivix #1588:
bývajú cez víkend veľké výluky, ale zrejme ani to nepomáha... [poväčšinou opravujú havarijné stavy]
Reply on: Sarko #1576:
K tej rekonstrukcii som cital nejake info. Je tam problem v tom ze opravy sa mozu realizovat len velmi kratky cas v noci. Cize nie je cas na kompletne casovo narocne rekonstrukcie.
Reply on: TeBeCe #1586:
? ? ? ? ?
Reply on: Sarko #1577:


The Urban Legend
One of the funniest urban legends about 'Mind the Gap' is as follows:

Once you are on a train platform, beware! Approaching trains sometimes disturb the large Gappe bats that roost in the tunnels. The Gappes were smuggled into London in the early 19th Century by French saboteurs and have proved impossible to exterminate. The announcement 'Mind the Gappe!' is a signal that you should grab your hair and look towards the ceiling. Very few people have ever been killed by Gappes, though, and they are considered only a minor drawback to an otherwise excellent means of transportation. ?
MIND THE GAP - je špecialita londýnskeho metra [mysli/vnímaj medzeru]... londýnske metro, myslím, že ako jediné na svete, má stanice, ktoré sú v oblúku a to spôsobuje, že pri vystupovaní z vozňov je medzi vozňom a nástupišťom medzera [Embankment - Norther line, Bank - Central line, Waterloo - Bakerloo line].

Toto hlásenie spolu so značkou UNDERGROUND preslávilo Londýnske metro, a tak teraz existuje rovnomenné divadlo, kúpiš si oblečenie s týmto výrazom a pod.

Ďalšou zaujímavosťou tohto metra sú niektoré kratšie stanice, vtedy beží hlásenie, že po zastavení metra sa neotvoria predné/zadné dvere prvého/posledného vozňa. Niekoľko takýchto staníc je na Northern line [napr. niektorá z týchto - Angel, Moorgate, Old Street].

Ja som často jazdil Central line [býval som na severovýchode - Stratford] a tak na Banku sa obyčajne ozvalo: "The next station is Bank. Please, mind the gap between the train and platform"
MIND THE GAP - je špecialita londýnskeho metra [mysli/vnímaj medzeru]... londýnske metro, myslím, že ako jediné na svete, má stanice, ktoré sú v oblúku a to spôsobuje, že pri vystupovaní z vozňov je medzi vozňom a nástupišťom medzera [Embankment - Norther line, Bank - Central line, Waterloo - Bakerloo line].

Toto hlásenie spolu so značkou UNDERGROUND preslávilo Londýnske metro, a tak teraz existuje rovnomenné divadlo, kúpiš si oblečenie s týmto výrazom a pod.

Ďalšou zaujímavosťou tohto metra sú niektoré kratšie stanice, vtedy beží hlásenie, že po zastavení metra sa neotvoria predné/zadné dvere prvého/posledného vozňa. Niekoľko takýchto staníc je na Northern line [napr. niektorá z týchto - Angel, Moorgate, Old Street].

Ja som často jazdil Central line [býval som na severovýchode - Stratford] a tak na Banku sa obyčajne ozvalo: "Thex station is Bank. Please, mind the gap between the train and platform"
Reply on: Sarko #1577:
flooding - skôr by som povedal zavreté z dôvodu zatápania...

čo sa týka tých koľajníc - ten oficiálny list mám ešte uložený doma... bol reakciou na moje neustále útoky na nich, pretože som chcel z nich vypáčiť nejaké info. Skutočnosť je taká, že na TfL sa k nikomu nedostaneš... [nechal som im tam niekoľko vizitiek, preto mi to poslali]...

a skutočnosť londýnskeho metra, podľa známeho prof. z University Colledge London (UCL - Gower Street) je pravda, o železničný spodok sa starajú vraj iné firmy a nikomu sa nechce prerábať staré trate... A myslím si, že má pravdu, z toho totiž sa dajú chápať tie problémy s rádiom, signal. zariadením a pod.

rovnaké problémy majú aj železnice, kde je veľa operátorov [vlaky] a o žel. spodok sa starajú iné firmy... a každý to robí tak, že kým to chodí, tak je to fajn, preto majú veľa žel. nehôd [keď som tam bol, žel. vležka s 5t železa prešla 5-tich robotníkov...]
Reply on: TeBeCe #1579:
No je tam uvedené, že v oboch smeroch, tak som nepredpokladal, že by nešli naraz všetky eskalátory alebo výťahy ? Ale pozerám, že ide o prestupné stanice, tak asi niekde v priestore tých prechodových častí.

A objavujem ďalšie príčiny: signalling problems at harrow alebo dokonca zaujímavá nedosiahnuteľnosť personálu [non-availability of staff] ?
prave citam, ze po skonceni premavky Rotemastrov na normalnych linkach budu zriadene dve specialne, kde budu tieto autobusy (na kazdej 5 vozov + 3 ZV) nadalej jazdit...

# Trafalgar Square - Strand - Fleet Street - Ludgate Hill - Cannon Street - Eastcheap - Tower Hill

# Royal Albert Hall - Kensington Road - Knightsbridge - Piccadilly - Trafalgar Square - Strand - Aldwych
Reply on: Sarko #1578:
reduced facilities znamena skor nieco ako nefunkcny vytah, eskalator a podobne 🙂
Reply on: VLK #1575:
Našiel som ďalšie zaujímavé hlásenia: zatvorené kvôli zahlteniu [closed due to flooding] alebo oslabená schopnosť zariadení? [reduced facilities].
Reply on: VLK #1575:
Nepríjemné a pri person under train mi behá mráz po chrbte.

Pri tých výrazoch ma zaujali ešte výrazy ako "Mind the gap/step/edge", ktore mi skôr pripadajú byť slengové, než spisovné ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.