Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pre všetkých, čo sa chceli toto leto pozrieť na Ukrajinu a nestihli to: Z MZV SR mi odpísali, že občania SR môžu na Ukrajinu cestovať bez víz až do júna 2006.
Reply on: LUK #1514:
Já tedy nevím, jakou životnost udává SOR, ale Solaris udává 15 let a Volvo 7700 dokonce 20. No a když to přijde v roce 2006, tak to máme do 2020 pouhých 14 let. No a to o čem píšeš dělají jen a pouze Němci. Švýcaři, Francouzi, Švédi a podobné národy to pečlivě udržují a jezdí dokud to je únosné a teprve pak to prodají na východ, ovšem až když tomu je těch 20 a více let. Faktem je, že u autobusů je teď ten trend trochu přerušený, protože v 80. letech se NP ještě nedělaly, ale docela by ses divil, kolik je ještě ve Francii starých Renaultů co vypadají jak Jelcz a jsou někdy z poloviny 80. let!
Reply on: SZKV #1509:
Proč by to mělo jezdit i kolem roku 2020? Teda přesněji proč by to U NÁS mělo jezdit i kolem roku 2020? Když životnost dnešních autobusů se počítá kolem 12ti let? Proč by sme stím měli jezdit tak dlouho, dokud se nám to přímo na cestě a s cestujícími nerozpadne? Tak to dělají jenom v BA... ? V civilizovaných městech Evropy se to dělá tak, že ve správnou chvíli se takové vozidlo prodá někam, kde to pořád jěště budou považovat za moderní vymoženost a oni si opět koupí něco novější a modernější... ?
Reply on: SZKV #1506:
pravda... NP teraz letí...
Reply on: S499.1023 #1511:
Je mi líto, ale já nikoho takového neznám. Až jsem byl překvapen, jak všichni lidi, kterým jsem to v práci ukazoval na firemních stránkách SORu, nezávisle na sobě prohlásili, že to vypadá hnusně! Z toho jsem měl totiž největší strach, že se krátkozrace nechají zaslepit cenou a koupí tuhle plečku.
Reply on: SZKV #1509:
Opět LEŽ! Znám hromadu dopravně nezainteresovaných lidí, kterým se hrbatý SOR líbí, protože jim přijde futuristický.
Reply on: Sarko #1508:
POZOR! Spiatočný lístok sa NEDÁ využiť v opačnom poradí! Na cestu z HU na SK sú zľavnené aj jednosmerné lístky, len opačne je to problém.
Reply on: LUK #1507:
On to sice čistě subjektivní pohled je, ale je zajímavé, že se to nelíbí nikomu, kdo dopravě nerozumí. A to je většina cestujících. A znovu opakuju- je potřeba se podívat trochu do budoucnosti, ty autobusy budou jezdit ještě kolem roku 2020. A troufám si predikovat, že tou dobou budou SORy BN 12 všeobecně "milované" jako jsou dnes Ikarusy 280. On je to totiž stejný případ- obojí je zastaralé již v době vzniku.
Reply on: Andy #1492:
Vďaka za promtné info ?
Re #1495 Papyr: No ono je to drobátko komplikované... Potrebujem ísť sám do BP z KE, ale keď sa o týždeň vrátim z Londýna, budeme štyria - dvaja máme dohodnutý odvoz autom a dvaja pôjdu jednosmerne vlakom do BA. Potom sa budeme ešte dvaja vraciať do BP. Čiže všetko cesty v jednom smere... No tuším odvoz autom odvolám, kúpim 3x spiatočný KE - BP s tým, že ten druhý ho využije v opačnom poradí (BP - KE a potom KE - BP).
Reply on: SZKV #1506:
"SORy můžou být sebedokonalejší technicky, ale hrb je v Evropě 21. století dost pochybná věc" - čistě subjektivní pohled na estetiku ?
Reply on: VLK #1505:
To je všechno moc hezké, ve většině bodů se shodneme (a ve zbytku se rád nechám poučit), ovšem základní problém to něřeší- potřebujeme NP vozidlo (doba a důchodci žádají) a teď co vybrat, aby to bylo nejlepší!
A opakuju, že SORy můžou být sebedokonalejší technicky, ale hrb je v Evropě 21. století dost pochybná věc. Neříkám, že pro chudé provozy typu Bratislavy nebo Nitry to není řešení vhodné (lepší něco NP než nic), ale v tomto případě prostě nouzové řešení volit nemusíme, tak by byl hřích toho nevyužít! A B951 je pěkné vozidlo, ale na něco takového dnes v EU dotaci nikdo nedostane.
Reply on: SZKV #1504:
já u vozidiel volím kompromis - komfort s dostačujúcimi technickými parametrami pre danú prevádzku. MB som mal možnosť vidieť v prevádzke (CITARO) v Londýne, ale pravdu povediac, po ich chybe, keď zhorelo myslím nejakých 9 vozidiel žiadna sláva. A z hľadiska komfortu - málo sedadiel, veľké prevýšenia... Taktiež MB na prímeste v PO, kde sú na sedadlách ako opierky kovové rúrky, no.... ?

a vozy hodnotím podľa ich konštrukcie, nakoľko mám tú možnosť ich vidieť bližšie pri inštaláciách našich systémov. Tým si ma napríklad nezískal CITYBUS (a hlavne jazda vodičov nimi v ZA), náchylný na čokoľvek. Z hľadiska tech. parametrov a komfortu som bol najspokojnejší s Béčkovou radou, ale to nie je NP vozidlo. ?
Reply on: VLK #1501:
Já vím, Citaro není úplně ideální- nepohodlná sedadla, vzadu je to trochu moc vyvýšené (viditelnější u městské verze apod.). Ovšem co se nabízí dál- Citelis v městském provedení zrovna pro tyto potřeby vhodný není (moc dveří, málo míst k sezení, stísněnost) a regionální verzi jsem neviděl, Agoru Line tu ale Karosa taky nenabízela. A podle toho, co jsem viděl v Paříži by mi regionální Renault nevadil- odpadá tam totiž ta největší slabina v podobě vysoké podesty u zadních dveří.
Dále je na skladě Volvo 7700, což je sice vozidlo moc hezké a z estetického hlediska se mi líbí víc než Solaris, ovšem poněkud mě zneklidňuje, že v Szegedu to půl roce provozu vrzalo a skřípalo hůř než nejstarší pražské Agory po 9. letech drsné služby!
A kromě toho už na trhu zbývá skutečně jen ten Solaris. A to je to celé, není to žádný rozmar šotoušského chorého mozku, ale racionální úvaha. Je možné, že mi to S499.1023 zase zkritizuje, ovšem pro mě jsou na prvním místě cestující- a těm je naprosto jedno, jaké to má technické charakteristiky, zato se zajímají, zda jim cestování nepřináší zdravotní obtíže, jak je estetický salón, jak se do toho nastupuje a jaké jsou možnosti pohybu po vozidle atd.
Reply on: SZKV #1500:
Hlavně že pochybuješ o věcech, o kterých kulové víš... typický Dromolog...
Reply on: SZKV #1500:
to je oki, stačí sa opýtať... vieme komunikovať s M[i](a)kroelektronikou (označovače), BUSE (tabule), RG... v zahraničí (ČR a PL) sa používajú kombinácie našich systémov (dokonca aj padlý JKZ Olomouc)...
Reply on: LUK #1490:
čo sa týka Mercedesu, z hľadiska strojového spodku je OK, ale užívateľský komfort v podobe operadiel z kovovej rúry nič moc. V tomto má navrch KAROSA.

V súčasnosti sú vodiči SAD-iek spojený s dispečingom cez mobily, ale začínajú sa pripravovať novšie technológie, ako je zisťovanie a zapisovanie polohy vozidla (celej) cez GPS, prenos odchýliek dispečerovi (odklon, meškanie) cez GPRS, komunikácia s dispečerom hlasovou službou alebo prostredníctvom špeciálnych txt správ (dispečeri ich chcú využívať na dopravné spravodajstvo pre vodičov), v prípade prítomnosti vozidla v priestore pokrytom WiFi prehliadanie povolených WEB stránok vodičom....
Reply on: VLK #1499:
No tak v tom případě je to v pořádku, díky.
Reply on: SZKV #1498:
jednoducho. na systém EMtest pripojíš označovač... a funguje to!
Reply on: S499.1023 #1496:
A mohl bych se zeptat, jakým způsobem by se dal lístek formátu R+G Mielec označovat v Emtestu? To mi opravdu není jasné, ba dokonce si to ani nedovedu představit!
Reply on: Papyr #1495:
Nie, z HU na SK je zľava aj na jednosmerný. Ale inak samozrejme, ak ide zo SK a vracia sa na SK, tak jednoznačne nákup spiatočného už tu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.