Úvod

Prvý kĺbový nízkopodlažný autobus Irisbus Citelis 18M sa v Trenčíne objavil začiatkom roka 2008, kedy symbolicky nahradil posledný trenčiansky kĺbový Ikarus 280.87. Vozidlo pred dodaním do Trenčína slúžilo ako prezentačné vozidlo výrobného závodu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Citelis 18M 21 2006 2008 2021 1
Spolu 2006   1

Technické parametre

Dĺžka 17800 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3185 mm
Výška podlahy 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
550 mm (3. - 4. dvere)
Rázvor 5355 mm a 6575 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 40 + 1
Počet miest na státie 112
Celkový počet miest 152 + 1
Pohotovostná hmotnosť 17300 kg
Celková hmotnosť 28000 kg
Motor Iveco Cursor 8 F2BE 0682C, Euro 3, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 213 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Krútiaci moment motora 1100 Nm / 1080 - 1800 rpm
Maximálna rýchlosť 70 km/h
Prevodovka automatická
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: Renault E 70 XH, tuhá
stredná: Renault EM 10 A, tuhá
zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Vozidlo má klasický trenčiansky mestský náter v červenej metalíze. Od svojho zaradenia do premávky je vybavený optickým informačným systémom R&G Mielec, zvonku má umiestnené 4 transparenty (spredu, zboku v prvom článku, zboku v zadnom článku a v zadu), a taktiež má vnútorný informačný displej. Vozidlo je schopné tzv. „kneelingu“, ktorý uľahčuje nástup telesne postihnutým občanom a invalidom na vozíku.
Zaujímavosťou interiéru je ruský nápis „STOP“ v azbuke nad jednotlivými dverami.

Prevádzka

Spočiatku bol autobus nasadzovaný na tie spoje liniek 1, 8, 15, 23, ktoré boli pôvodne obsluhované Ikarusmi 280. Od mája 2008 bol nasadený celodenne na linku 1. Do roku 2012 ho bolo možné stretnúť na linkách 1 a 22 počas pracovných dní. Neskôr slúžil ako záloha a od februára 2017 bol opäť nasadzovaný do pravidelnej premávky. V roku 2020 bol pre poruchu opäť odstavený.

Vyraďovanie a likvidácia

Po odstavení v roku 2020 už nebol opravený, neskôr poslúžil ako zdroj náhradných dielov pre ďalšie Citelisy a následne bol odvezený na zošrotovanie.

Katalóg vozidiel

61

Legenda a štatistika

61vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
21do 201161od 2011

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.