Napriek skutočnosti, že vozidlá Karosa B 732 dlho predstavovali základ trenčianskej MHD, nutnosť modernizovania vozového parku po roku 2000 ich pomaly začala stavať do pozície pomerne zastaralých autobusov. Hoci viaceré z týchto vozov prešli kompletnými generálkami, nasadzovanie typu B 732 ako takého nebolo možné sústavne predlžovať. Silnejúci vplyv čoraz vyšších a vyšších štandardov pre kvalitnú hromadnú dopravu, ako aj prísnejšie nároky na technický stav vozidiel si vynútili rozsiahlu modernizáciu autobusov MHD aj v Trenčíne. Proces obnovy začal na konci roka 2005, kedy bola uskutočnená prvá dodávka autobusov Karosa B 952E v počte 4 kusy. V júni roku 2006 bolo dodaných ďalších 11 vozov tohto typu.
Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Pri stredných dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi.
Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom optického LED informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.
Prevádzka
Vo väčšine prípadov nahradili nové autobusy opotrebované Karosy B 732. Avšak vďaka vyššej prepravnej kapacite, dodané Karosy B 952E nastúpili aj na miesto niektorých vyradených Ikarusov radu 280.
Prvé štyri autobusy boli slávnostne odovzdané do premávky 16. decembra 2005. Pre využitie potenciálu nových autobusov boli nové vozidlá prvej série spočiatku nasadzované na služby s najväčším denným kilometrickým prebehom a veľkým počtom cestujúcich, t. j. premávali najmä na linkách 1 (Juh II - Kubrá), 2 (Biskupice - Sihoť - VÚO), 6 (VOD-EKO - Sihoť - VÚO) a 18 (Juh, ZŠ - Sihoť - VÚO).
Ďalších 11 nových autobusov bolo slávnostne predstavených 30. júna 2006 a následne boli uvedené do prevádzky. Tieto autobusy boli spočiatku určené pre linky 2, 5 (Juh, ZŠ - VOD-EKO), 8 (Juh II - VÚO), 9 (Juh II - VÚO), 11 (Juh, ZŠ - Kubrica), 15 (Juh II - VOD-EKO), 22 (Juh II - Trens) a 23 (Juh II - Trens).
Autobusy boli v prevádzke do konca augusta 2022, kedy dopravca SAD Trenčín ukončil prevádzkovanie trenčianskej MHD.