Trenčín obstaráva nového dopravcu pre MHD

Vysúťažený dopravca by mal zabezpečovať trenčiansku MHD od septembra 2022 na obdobie 10 rokov.

Mesto Trenčín vyhlásilo začiatkom októbra verejnú súťaž na dopravcu, ktorý bude zabezpečovať služby mestskej hromadnej dopravy v Trenčíne na ďalších 10 rokov (+ opcia na max. ďalšie 3 roky) od septembra 2022, keďže zmluva so súčasným dopravcom končí v auguste 2022.

Rozsah poskytovaných služieb MHD by sa oproti súčasnosti nemal podstatnejšie meniť, rovnako by mala byť zachovaná aj tarifa s jednorazovými a predplatnými lístkami. Pribudnúť by mala možnosť platby za cestovný lístok v autobuse prostredníctvom platobnej karty a nákup lístkov cez mobilnú aplikáciu. Plán dopravnej obslužnosti navrhuje v kapitole 7 niektoré menšie úpravy súčasných liniek.

Mesto od nového dopravcu požaduje 43 plne nízkopodlažných autobusov, pričom aspoň päť by malo byť kĺbových veľkokapacitných a zvyšné štandardnej dĺžky. Maximálny priemerný vek autobusov môže byť najviac 7 rokov, pričom žiadne vozidlo nesmie byť staršie ako 13 rokov. Všetky vozidlá sú požadované plne klimatizované. Autobusy musia byť ekologické, takže nemôžu mať naftový ani benzínový pohon. Vozidlá majú byť vybavené aj bezpečnostným kamerovým systémom a Wi-Fi prístupom k internetu. V prípade optického informačného systému sú požadované LED panely s možnosťou farebného zobrazovania čísla linky a zobrazovaním čísla linky aj na ľavom boku vozidla. Vo vnútri sú požadované širokouhlé obojstranné LCD displeje (1 pre štandardné vozidlo, 2 pre kĺbové vozidlo). Akustické hlásenie zastávok má umožňovať aj vyhlasovanie informácií v exteriéri pre nevidiacich. Vonkajšie plochy vozidiel nebudú môcť byť využité na reklamné účely.

Zastávky majú byť vybavené modulárnymi označníkmi, ktorých požadovaná konštrukcia je rovnaká ako majú nové bratislavské označníky. Podobne je požadovaný aj rozsah informácií na zastávkach. Mesto od dopravcu požaduje aj elektronické zastávkové tabule s informáciami o odchodoch spojov v reálnom čase v počte 15 kusov pre významnejšie prestupné zastávky.

Predpokladaná hodnota zákazky je 53,7 mil. €, pričom mesto predpokladá, že sa ročne odjazdí 1,7 až 2,3 mil. kilometrov za rok. Lehota na predkladanie ponúk bola stanovená do 10. novembra 2020.

Aktualizácia: ÚVO začal 2.11.2020 konanie o námietkach, preto bolo až do vydania rozhodnutia obstarávanie prerušené. ÚVO začiatkom decembra 2020 rozhodol, že obstarávateľ má odstrániť protiprávny stav upravením podmienok na uplatnenie 3-ročnej opcie. Proti tomuto rozhodnutiu obstarávateľ podal odvolanie. Rada ÚVO začiatkom februára 2021 v odvolacom konaní rozhodnutie o námietkach potvrdila.

Lehota na predkladanie ponúk bola predĺžená do 29. marca 31. marca 2021. Zároveň bola zrušená možnosť uplatnenia 3-ročnej opcie, čím sa predpokladaná hodnota zákazky znížila na 41,3 mil. €.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #13:
Niečo také tuším robila aj Nitra po tom, čo im prišiel "pozdrav" z BID-ky.
Reakcia na: PtrkHrnk #9:
Presne ako teraz #61😞
Standardy boli upravene, aby umoznovali aj sorky s tlacidlami na dverach 😃
https://josephine.proebiz.com/cs/tender/8942/summary
Reakcia na: 810zssk #12:
Update: Mesto Trenčín (retroaktívne) kúpili autorské práva na štandardy IDS BK pre účely VO.
https://zmluvy.egov.sk/egov/detail/id:982043/iframe
Reakcia na: Vladimír #4:
Oba tendre hlavne bez hanby vykradli štandardy IDS BK, vrátane formátovania ktoré sa po odobratí grafických prvkov rozpadlo a nikto sa nenamáhal ho opraviť 😂
Sú niekde dostupné súťažné podklady? Nedarí sa mi to na webe ÚVO nájsť.

(Sorry, už to mám, nevšimol som si link v článku. Idem sa hanbiť do kúta :))
Pozerám, že sa v námietkach rozhorel slušný konflikt medzi SADkou a mestom... To vyskakovanie, že nechcú akceptovať ekologické pohony ma prekvapilo, ale naozaj si mesto myslí, že "má každý z mestských dopravných podnikov na Slovensku plynový autobus"? Oni boli v nejakej paralelnej Žiline, paralelnom Prešove, paralelnej Považskej? 😃

No a možnosť, aby poslanci nariadili dopravcovi jazdiť ďalšie tri roky bez ohľadu na jeho záujem bola tiež absurná, ešteže to úrad zrušil. (Kedy sa dozvieme, o koľko sa predlžujú lehoty kvôli úprave zadania?)
Zase iba 5 kĺbákov? A vždy bude minimálne jeden odstavený chátrať?
Reakcia na: mathre #7:
presne tak. A v tom sa ukázala blbosť Banskej Bystrice. Inak ešte aj s tým ich tendrom, ktorý má od objektivity na míle ďaleko, viete že stál poradca, ktorý to vypracovával 90.000 EUR?
Reakcia na: kvorka #6:
S výnimkou BB ale tieto mestá majú svoje DP, teda nič súťažiť nemusia. Áno, tak ako si povedal, je to blbosť mesta že si ho za pár šupov nechalo odkúpiť súkromníkom a presne preto musia riešiť tieto problémy.

A čo sa ebusov týka, ja som tiež neni ich výrazný zástanca, ale myslím že sa o tom niekde niečo hovorilo a tak ma prekvapilo, že sa nejde aj týmto smerom.
Reakcia na: mathre #5:
Rozdiel je v čom? BA má tiež busy, t-busy i šaliny, aj ZA, PO či KE. Je to len o nastavení, trakcia s tým nemá čo do činenia. To, že v BB si nechali za pár šupov sprivatizovať DP, je ich vec. Preto deliť súťaž mohli i nemuseli. A na čo elektrobusy? Drahé a neekologické batérie....aby sme skončili ako KE? Nie, neprosím. Radšej nafťák EURO 6, NP a kĺbový, než sólo elektorbus.
Reakcia na: kvorka #3:
Na druhej strane, je rozdiel obstarávať čisto autobusovú dopravu proti miešanej s tbus dopravou. To, že to ušili a ako to ušili v BB je vec druhá, mňa v tom ešte napadla možnosť toho, aby sa prípadne vedel súčasný prevádzkovateľ zbaviť tých vozov v prospech nového, ak tam vyhrá niekto iný. Čo ma skôr prekvapuje je to, že mesto nepožaduje žiadne elektrobusy. Niektoré obehy si myslím, že by to boli schopné vyjazdiť na plné nabitie počas dňa, prípadne by sa upravili aby to pasovalo.
Reakcia na: kvorka #3:
Áno, takto som to aj myslel. Nitriansky tender je tiež písaný v podobnom štýle, súčasný dopravca nezískava žiadnu výhodu oproti prípadným vyzývateľom.
Reakcia na: Vladimír #2:
Celkovo to však vyzerá dobre, nie ako ako v Bystriciach (BB, PB), nič papierovo nefavoroizuje súčasného dopravcu (naproti tomu v BB počet vozidiel busov tomu nasvedčuje, rovnako ako počet parciálnych trolejbusov). Podmienky sú úplne logické, štandardné a mňa to zatiaľ prekvapivo prekvapuje v dobrom.
Reakcia na: irizar #1:
Celkovo to vyzerá na kópiu nitrianskeho tendra. Zrejme im to robí rovnaký konzultant.
" Vonkajšie plochy vozidiel nebudú môcť byť využité na reklamné účely."

Aspon niekde maju rozum.