Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #9698:
Inak ďakujeme za novú anketu aj aktuality. Zatiaľ linka 11 (teda Juh I) vedie, a to ma teší!

Chcel som iba poprosiť, či by sa nedalo dať nejaké info o tej linke 6 aspoň sem? Ďakujem ☺
Reakcia na: draxter #9698:
Jaj, to keď si teraz predstavím, že 4 spoje do hodiny ... ?

Ale zasa to úplne chápem, že 4 spoje/hod boli na Juh I prehnané. Samozrejme, a najmä teraz, keď je spojov stále málo, tak je potrebné väčšinu obsluhy smerovať do stredu. Taktiež posilnenie Východnej na pravidelných 60 min. bol dobrý krok a pripadá mi, že aj tie spoje ľudia viac využívajú.

A práve niečo podobné by bolo treba aj na Juhu I.

Ako som už vravel, skúsim napísať mestu niečo v tom zmysle, že keď sa môžu výkony pridať do Opatovej, tak by sa mohli aj na najväčšiu časť najväčšieho sídliska. Samozrejme, že by bolo dobré keby ten nátlak bol od viac ľudí, ale neviem, pripadá mi, že ľuďom to síce vadí ale pripomienky nepošlú. A to je škoda!

PS: tými novými spojmi linky 6 sa pôjdem čo najskôr odviesť, aby som zistil, či sa ozaj oplatili. Mimochodom, vôbec nie sú zakreslené vo výveskách. To sa berie iba nejako neoficiálne, alebo to len SAD nestihlo?
v roku 2000 sa jazdilo v "a" takto:
Na Juh ZŠ linky 1 (2 spoje do hodiny, kĺbové), 5 (1 kĺbový spoj) 8 (1 kĺbový spoj) priemerne 4 spoje do hodiny
Na Juh II linky 11 (1 sólo spoj) 15 (3 kĺbové spoje za DEŇ) 18 (1 kĺbový spoj medzi 9 až 18 hod) 21 (1 sólo spoj za 1,5 - 2 hod) a 22 (0 až 2 spoje do hodiny kĺbové) - priemerne 3 spoje do hodiny spolu
Na Juh III linka 23 s 0-1 spojom do hodiny, priemerne raz za 2 hod spoj

Pravdou je, že Juh II bolo treba posilniť, aj Juh III. Juh I by si ozaj zaslúžil 3 spoje do hodiny aj v "a", len to už znamená, že mesto urobí aj niečo naviac, tak ako tie spoje linky 6 do Opatovej čo vozia vzduch. Tu treba jasne povedať - nový grafikon je výborný, ale len v rámci objednaného rozsahu. Ten však treba navýšiť najmä na Juh I a treba niečo robiť s tými 7 miliónmi SK, ktoré hnijú vo vozovni pod názvom CITELIS 18M za NAŠ peniaze!!!
Reakcia na: matko kubko #9692:
Súčasný stav bol akceptovateľný, kým tam končila väčšina spojov L2. Teraz už nie je dôvod obratisko využívať a ani v ňom ponechávať zastávku. Naviac, vodiči aj tak zastavujú teraz výlučne na ceste (podľa toho, čo som videl).

Takže umiestnením označníkov by sa to iba spravilo "legálne" a zamedzilo by sa nedorozumeniam do budúcna.
Reakcia na: matko kubko #9691:
Určite by aj to pomohlo. Čo však považujem za nedostatok tohoto riešenia je to, že každú druhú hodinu tam diera zostane.

Pričom zachádzka by to vyriešila. Keď nad tým uvažujem, tak zrejme by sa následkom toho zvýšila vyťaženosť liniek 7/17, takže zachádzka by si na seba mohla zarobiť!

Nakoniec aj to pridanie spojov na družstvo niečo stálo a dalo sa to.
Reakcia na: matko kubko #9693:
to mi je jasné, ale nepovedal som, že za permanentku treba vybaviť vodiča, jazdy normálne odrobí a hokej mu možno rátať ako pohotovosť. Keby som bol vodič MHD ja, kľudne by som chodil na všetky hokeje a vozil pred aj po ľudí, ak by som to mal zaplatené. Kde by parkoval? Na kpt. Nálepku smerom k elektrárni (ako idú busy do areálu štadióna) a odtiaľ by aj vyrážal, dokonca trasu by mohol mať takúto: štadión - kotolňa - Radegast - podjazd - Pred poľom - Štefánička - Električná - Juh (ale pdoľa mňa by stačilo Sihoť- Juh). Ak by bol voz vždy obsadený (stačilo by aj 2/3 vozu), spoj by už nebol stratový a teda mesto by to nič nestálo (tvrdím, že stratový by nebol už pri 1/3 kapacity).

Ale super pripomienky, tvrdím, že keď sa chce, tak to ide.
Reakcia na: milan001 #9677:
Ono s tym hokejom to neni take jednoduche.
1. zaciatok je v rôznu hodinu
2. koniec tak isto v zavislosti od predlzenia popr. najazdov
3. kto zaplati vodica? pernamentkou si ma nikto nekupi
4. mesto neda km ani na 1 linku navyse
5. kde by parkoval?
To len tak narychlo zopar otazok.
Reakcia na: MA MHD #9679:
K tomu oznacniku v Biskupiciach len tolko.
2 co chodila do nozdrkoviec min 30 rokov zastavovala pri chodniku obojsmerne. V minulom roku sa zacala objavovat staznost od urciteho pana aby stala vzdy na otoci kvoli bezpecnosti!!! Malo sa tak chodit ale niekedy vznikal väcsi chaos medzi ludmi.Uz 6 mesiacov nic neprislo a urcite nie vsetci prechadzali cez otoc.
Zdravim Vas.
Ohladne toho Juhu cez vikend ( spojenie Zamostia s Juh-1) urobene so zachadzkou liniek 7/17 znie dobre aj ked s navysenim 3 km na spoj to mozno bude problem.
Da sa to urobit jednoduchsie na parnu a neparnu hodinu ( parna hodina 5 spoza mostov a spät, 7 neparna hodina na Juh 2 a spät 17)
Pripada mi to najrozumnejsie k spokojnosti cestujucich.
Reakcia na: kvorka #9688:
Práve že, v hodiny, keď išli všetky tri linky (takže 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17 a 19-ta hodina) to bolo ako tak pravidelné a aj v preklade smer mesto. Spoje išli 00, 25, 40 - takže nebiť toho odskoku linky 5 by to bol 20 min. interval.

V smere z mesta to bolo už horšie, ale raz za 30 min niečo išlo (lebo dve linky išli spolu a jedna o 30 min, ak si dobre pamätám).

Každopádne, až na 2-3 hodiny sa nestávalo, že by 40 min. nešlo nič.

Linka 5 bývala cez víkendy dobre využívaná (rozhodne viac ako linka 18, a aj viac ako linka 7 a 17). Často totiž potrebujem ísť do mesta aj okolo X:20 a vtedy som práve päťku využíval, tak to poznám.

Pani to myslela zrejme tak, že interval 20/40 aj keď sa pravidelne opakuje tak vlastne nie je pravidelný. Nie je to príliš odborné, čo som teraz napísal, ale keď medzi odchodmi sú rôzne rozostupy, hoci sa pravidelne opakujú, tak ten veľký 40 minútový rozostup sa dá považovať za pravidelne sa opakujúcu dieru.

V prípade ak mesto zvýši financie (tam by bol ale asi potrebný väčší tlak, ako keď ja napíšem jeden mail) tak by som zaviedol možno aj novú linku, ktorá by ale mohla mať potenciál aj v "x".

Linka 9 - Saratovská - Soblahovská - Autobusová stanica - Kubranská, BILLA - Žilinská - Sihoť IV
Napadlo ma to práve teraz. Premávať by mohla v "x" v špičke každých 60 min. (vyčlenené spoje L11) a cez víkend každých 60 min. Je tam využitie podjazdu Pred poľom, na ktorý sa v dennej doprave zabudlo. Naviac, obnovilo by sa expresné spojenie Juhu I cez Soblahovskú. Je ale pravda, že je to aj ďalšie pridanie linky, čo nie je práve žiadúce.

Potom je možnosť zaviesť víkendovú zachádzku liniek 7 a 17 na Juh I (bolo by to zvýšenie km, ale nie až tak drastické). Toto riešenie sa mi páči najviac.

Alebo ak by teda mali zostať nezmenené km, tak prehodenie spojov na L5.
Ako som v úvode písal, čo si ja pamätám, tak jazdila plnšia ako 7 a 17.

Ak by mal ktokoľvek z Vás akékoľvek iné riešenie stavu víkendového Juhu I, tak sem s ním. Za prípadné nápady Vám vopred ďakujem ? .

PS: syko: ďakujem za info ? . To zodpovedá aj mojím údajom. Potom to použijem pri tvorbe podnetu mestu (samozrejme, že v prvom rade navrhnem zvýšenie km, ale pochybujem, že to uspeje). Takže nakoniec sa to asi bude musieť riešiť tým presunom spojov.

Ako som už veľakrát hovoril, po zavedení parkovacej politiky nebude súčasná ponuka určite atraktívna, a tak znovu budú trpieť cestujúci. A samozrejme, keďže možná zmena bude až od 10.12., tak na tieto Dušičky bude potrebné zabezpečiť mimoriadne spoje!
Reakcia na: dyspozytor #9685:
to s tým Citelisom 18m je riadna fraška, mesto má za ušami až až v tomto prípade! Osobnú zodpovednosť by som za to vyvodil a vozidlo čím skôr dal do premávky.
Reakcia na: MA MHD #9684:
asi všetci sa zhodneme, že na Juh I treba 20 min interval, ale na meste to asi chápať nechcú. Pravdou však je, že hoci dosiaľ jazdili v "a" na Juh I tri linky (5,11 a 18), tak na rozdiel od terajšieho stavu to nebol CP intervalový ak vezmeme do úvahy roky 2002 až 2006, linky nejazdili v žiadnom preklade. Potom sa to trochu zlepšilo a posledne bol stav takýto:
- linka 5 jazdila vždy A:25a (od 5-tej do 20-tej)
- linka 11 jazdila 5:25a, 7:15a, 9:00a až 13:00a vždy o celej, 15:00a až 20:00a a 20:45a
- linka 18 jazdila 8:40a až 11:40a vždy A:40a, potom 13:40 až 17:40a a 19:40a

Avšak dnes žiadna "diera" na Saratovskej nie je, to bývalo práve za starého CP, kedy niektorá z liniek nešla vôbec, alebo šli v súbehu. Dnes je to pravidelne až po koniec premávky. Neviem, čo tým pani myslela.

Dnes jazdia pravidelne, ale tretí spoj by ešte bodol, to je fakt. Je však otázka, keďže kolega vysledoval nástupy 7/17, či práve linka 5 by bola na tom lepšie, lebo ak ide z Juhu zo stredu sídliska za mosty len toľko ľudí, z jeho kraja to lepšie byť vôbec nemusí. Môj osobný názor je, že to bude rovnaké. Ale. To ale je, že mesto musí nielen za súčasného rozsahu robiť zázraky (tým podľa mňa súčasný CP totiž naozaj je), ale aj niečo pre ľudí, nielen furt šetriť. Ide sa nabaliť na parkovnom, tak by si ľudia zaslúžili naozaj navýšenie kilometrov na MHD.

Ak som dobre videl, vozy z linky 12 buď idú do garáže alebo na iný spoj (teda ak by nešli tú L12, je to prejazd naprázdno, preto nejde všetky spoje viesť polokružne, hoci by to bolo najlepšie, zase by to malo vplyv na objem kilometrov).


Reakcia na: dyspozytor #9685:
A to si Rybníček myslí, že v SAD Trabelssie nemusí tých zamestnancov zaplatiť? Aj so ziskom! Áno, súťaženie o výkony je dobré ale len tam, kde nie je hlavným kritériom výška lobbného.
Nitra (ale aj Prešov, Bratislava) má šťastie v tom, že má u "dvorného" dopravcu viacero odborníkov, ktorí dokážu tvoriť odbornú opozíciu diletantom z mesta (voleným aj nevoleným) ale malo by to byť naopak - mesto by malo kresliť GVD, výpravu a dopravca by mal byť len "výkonným ramenom".
Reakcia na: MA MHD #9681:
Neviem, prečo by si sa mal niekoho svojimi názormi dotknúť ?

Dnes som si našiel čas na jednu blbosť - keďže z domu vidím priamo na zastávku gen. Svobodu, tu je dnešný počet nástupov do linky 17 z tejto jednej zastávky: 07:27 - 3; 08:27 - 2; 10:27 - 1; 11:27 - 2; 12:27 - 0 ?; 14:27 - 3; 15:27 - 3; 16:27 - 4 ?; 18:27 - 0; 19:27 - 1 (čas odchodu - počet ľudí. Otáznik - nestihol som pozrieť z okna pred odchodom spoja, takže ide o počet, ktorých som videl vnútri vo vozidle. Keďže časť zastávky mi zakrývajú stromy, mohol som prehliadnuť ľudí, ktorí sa držali vzadu a nastúpili poslednými dverami).

Pre tých, čo radi vypĺňajú dotazníky a chceli by vyhrať nabitie dopravnej karty, Trenčiansky samosprávny kraj pripravil anketu ohľadom prímestskej dopravy. Kto rád píše, v desiatej otázke sa môže vyšantiť:

https://www.tsk.sk/doprava/dotaznik-busy-maju-bonusy.html?page_id=326761
Reakcia na: S499.1023 #9675:
Osobne mi Rybníček (18.2.2016) na otázku o založení mestského DP povedal, že touto cestou sa mesto rozhodne nemieni uberať, nakoľko by to mesto v konečnom dôsledku stálo omnoho viac peňazí, hlavne s výrazným navýšením počtu zamestnancov mesta (de facto). Navyše, výsledok by bol aj tak otázny... Zdôraznil, že TN oproti PB má oveľa vyššie výdaje z rozpočtu na šport (futbal, hokej... pozn. Rybníčkov brat je funkcionár v miestnom futbalovom klube AS Trenčín).

Objektívne neviem posúdiť vhodnosť jedného či druhého, ale osobne si myslím, že mestské dopravné podniky sú zrejme už prežitky. Hlavne v menších mestách. Mesto by rozhodne malo mať "silné" dopravné oddelenia (v TN Útvar dopravy) a zadávať dopravcom len konkrétne "noty", ako, kde a s čím majú jazdiť. (keď som videl a počul, akých referentov dopravy poslali na stretnutia s občanmi do Hviezdy, pochopil som hneď, že títo ľudia sotva môžu "úkolovať" SAD TN?!). Dopravcov by súťažili, kľudne aj viacerých v celom systéme. Samozrejme, kvalitné zmluvy by obsahovali aj prípadné sankcie za porušenie dohodnutých pravidiel dopravcami. Zrejme je to ale na slovensku totálne sci-fi, v krajine rodinkárstva a obludnej korupcie a klientelizmu.

Nakoniec sa vrátim k Tvojmu výroku: "že dopravca skáče len tak, ako mesto dovolí." a dopĺňam: mesto dovolí hóóódne veľa! Ešte uvediem jeden pitoreskný príklad. Na otázku, prečo mesto dovolí, aby jediné nízkopodlažné kĺbové vozidlo kúpené za mestské peniaze stálo na dvore SADky ako záloha, mi bolo vysvetlené, že vozidlo má vysokú spotrebu a preto súhlasia s tým, že SAD sa rozhodla ho preradiť ako záložné vozidlo. Sila, že? Napokon, Rybníček sa vôbec nehanbil priznať, že reforma MHD je vlastne očianska iniciatíva - konkrétne p. Kadlecaja. V tom momente vlastne priznal, že ich útvar dopravy je nekompetentný. Na fleku ich mal povyhadzovať a dať tam teda občana Kadlecaja!

Kam sme sa to dostali, že občianske návrhy prevyšujú kvalitatívne tzv. odborné, keď zelená (občianska) hliadka supluje v Bratislave magistrát.... atď, atď....
Re: Kvorka:
na zlepšenie cez pracovné dni som nezabudol. Zmenu za tento počin chválim, nakoľko aj mne to veľmi pomohlo, že viem, že dajme tomu od gympla mi ide spoj min. každých 20 minút a nemusím tak myslieť na čas. Chválim aj posilnenie linky 11.

Dôvod prečo tak intenzívne teraz riešim víkendovú obsluhu je to, že pomaly bude končiť možnosť posielať pripomienky a tak by som dovtedy rád našiel nejaké riešenie.

Dôkazom toho, že nie som jediný, komu to vadí, je napríklad aj dnešok: išiel som linkou 12 (spoj o 11. hodine po Karpatskú). Dal som sa do rozhovoru s dvomi staršími dámami o zmenách v MHD, a prvá vec, ktorá prišla im na jazyk, bolo zrušenie premávky linky 5 v "a" a "diera" na Saratovskej.

A takýchto rozhovorov som počul, alebo sa ich aj zúčastnil min. 10 za mesiac.

K tej linke 12: celú trasu bola citeľne menej vyťažená a to asi vďaka nezmyselnému ukončeniu v polke trasy na Novinách. Ten autobus aj tak niekde pokračoval na prejazde, takže ľudí zobrať mohol. Ani z Biskupíc v danom čase dvojka nejde a aj ja som musel ísť až na Inoveckú - ani z Beckovskej nič nešlo.

Takže na L12 by som navrhol zrušiť priebežnú konečnú (nakoľko som tam videl už množstvo zmätených ľudí) a všetky spoje viesť okruhom a neukončovať ich nikde na Novinách (ani priebežne a ani inak). Na transparente by celú trasu svietilo smer Sihoť IV s poznámkou >cez Noviny, Biskupice

- stále odporúčam aj presun zastávky Karpatská na križovatku Karpatská x Sasinkova. Pri rekonštrukcií komunikácie by sa tam rovno mohla zrealizovať. Nie je to tam nijak nebezpečné (dnes som tam bol osobne).
Neviete inak niekto, kedy sa tá rekonštrukcia začne? Malo to byť v septembri.

Re: vlado54
Tá víkendová zachádzka liniek 7 a 17 na Juh I je výborný nápad. Stačilo by tie linky posunúť o 5 min. skôr smer mesto. Smer Juh posun ani netreba, to vyhovuje. Pridám si to do zoznamu pripomienok. Potom ho zavesím aj sem.
Reakcia na: MA MHD #9681:
To že nebol zabezpečený prestup z Juhu I do a zo Zámostia považujem za nie dobré riešenie hlavne pri súčasnej víkendovej prevádzke.
Je alebo nie je nejaké spojenie JUH I Zámostie cez víkend potrebné ? Tak tu mám dve poznámky ktoré sa týkajú cintorína. Ako je riešený prístup na najväčší mestský cintorín v novom grafikone cez víkend zo Zámostia ? A ďalšia drobnosť bude mesto objednávať na dušičky nejaké špeciálne spoje do Zámostia alebo sa pretrasuje síce nekoncepčne na jeden víkend linka 7/17 ? Je pravda že vstup je aj v dolnej časti cintorína , ale to nerieši prístup do hornej časti cintorína ktorá je podstatne zahustenejšia.
Pri súčasnom prístupe mesta ktoré chce šetriť na všetkom a rieši vec A(parkovanie) bez toho aby riešilo dopravu ako celok sa mi vidí ako najvýhodneňejšie riešenie linku 7/17 cez víkend ukončiť na konečnej Saratovská so zachádzkou na Gen Svobodu.

ale zabudol si dodať, že v "x" je to na Juhu I výborné a oproti tomu čo bolo poriadne zlepšenie. Žiaľ v "a" na to nevychádzajú km, to ti tým autor presne chcel povedať. Ale možno po tlaku najmä s ohľadom na ten parking by sa mohlo podariť, aby bolo na 20 min interval dosť km, čo by som bol osobne tiež rád. Ale ak sa víkend nechytí na L7/17, je najmenej to dať na Juh I si myslím osobne (kilometricky to je za jedno), takže vydržme a uvidíme čo bude.

V roku 2010 jazdili v "a":
- z Juhu II: linka 1+22 tromi spojmi do hodiny, linka 8 a 25 s jedným spojom, linka 21 so spojom každé dve hodiny a 3 spoje linky 3, dnes linka 1+22 s dvomi spojmi, linka 8, 25 a linka (7/17/13) s jedným spojom. Je to úbytok o 1 spoj.

- z Juhu I: linka 5 s jedným spojom, linka 11 s jedným spojom (ale s dierami) a linka 18 s jedným (s dierami), interval nebol žiadny, hoci to teoreticky vychádzalo, dosť hodín bolo po 3 spoje, ale ako jazdili...za sebou, niekedy aj za 15 min všetky 3 a potom nič. Dnes sú 2 spoje rozložené na 20-40.

- z Juhu III: jeden spoj do hodiny, v niektoré hodiny ani to. Dnes je to ten jeden spoj pravidelne.

PS: ak by sa na Juh I pridávalo, otázne je: či na linku 4 vytvoriť druhý spoj do hodiny, alebo víkendová premávka linky 5 (najmä pri zachovaní víkendu na 7/17 to za mosty nevidím reálne) alebo sa pridá na 11 (až do Kubrice asi nie, po stanicu to zase bude málo - viď linku 23). Novú linku by som isto nevymýšľal.
Reakcia na: syko #9680:
No, ale práve tento spoj čo som videl ponúka možnosť prestupu na linku 24 (o 15:27 z Juhu II, Legionárska 15:35, linka 24 je tam 15:44). Naviac, okolo 15:25 chodia v "a" linky 23 a 28 z Východnej, takže obyvatelia Juhu II ich môžu pre dopravu na stanicu využiť. Prestupom by si linky navzájom tvorili konkurenciu ? .

Prestup, ktorý tam chýba viac je to, že keď sa už tak veľmi cez víkend redukuje Saratovská, nie je zabezpečená adekvátna náhrada dopravy čo sa týka kapacity a ani, čo sa týka spojenia Za mosty. Nie je totiž zabezpečená náhrada ani v podobe prestupu z/na linky 7 a 17.

Linka 11 chodí o celej, štvorka zasa až 40. Takže pod Juhom treba pri "prestupe" z Juhu I na linku 17 čakať viac ako 20 min. V opačnom smere je linka 7 pod Juhom o X:17, linka 11 ide desať minút pred tým. Nasleduje až linka 4, tiež o takmer 20 minút (až X:34).

Naopak z Východnej prestupy ako tak sú, hoci to majú na Juh II bližšie. Smer SAD prestup vychádza výborne, smer Východná ako tak v prípade linky 23 (na 28 už vôbec nie).

Takže pre Juh I je záver takýto v "a": optimalizácia zrušila 1/3 spojov, rozbila intervaly smer mesto, znemožnila priame spoje Za mosty a nezabezpečila ani prestup, ako adekvátnu náhradu.
Autor návrhu mi odpísal, že ak bude mať Saratovská viac spojov v "a", môže to požadovať aj Východná. To ale nieje celkom pravda, nakoľko linky 23 a 28 vozia cez víkend max. 10 ľudí. To spoje na Juh I vozia minimálne 20 a viac.

Môžno sa na mňa budete hnevať, ale ako pravidelnému cestujúcemu mi to prekáža. A to som doteraz nehovoril o negatívnom dopade do budúcnosti: zníženie počtu cestujúcich - namiesto nárastu ktorý mal byť cieľom, už čoskoro na Dušičky preplnené spoje, pravdepodobnosť nedostatočnej kapacity v roku 2017 - po zavedení parkovacej politiky atď.

Celé to beriem ale tak, že je okrem nového CP aj "vďaka" malému objemu financií na MHD. Pekne to vyjadril poslanec pán Medal: „Regulovať parkovanie a neriešiť v jednom časopriestore spolu s tým odstavné plochy na bezplatné parkovanie, zvýšenie taktu MHD, zásadné zlepšenie cykloinfraštruktúry a infraštruktúry pre peších považujem za nesystémové," povedal Medal.

Dúfam, že som sa nikoho nedotkol, rozhodne to nebolo mojím zámerom ? . Pripomienky budem samozrejme adresovať aj mestu Trenčín.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.