Reakcia na: Richard Ščepko #11668:
Podla mojich celozivotnych skusenosti najhorsie pre dopravu je, ak sa do nej zacne montovat politika. Nebudem sa preto venovat politike a "hratkam" poslancov, ale faktom.1/ Prvy fakt je, ze som sa OSOBNE zucastnil rokovania komisie. Je prezencka, je to fakt.
2/ Druhy fakt je, ze som sa zucastnil osobne rokovania MZ. Sice ako divak z balkona bez prezencky, ale je to fakt.
3/ Treti fakt je, ze na komisii vsetci poslanci (sorry, pan poslanec, pri vsetkej ucte k Vam) bez rozdielu politickej prislusnosti zahodili politicke sarvatky a hlasovali bez rozdielu politickeho tricka "ako jeden muz" za neobnovu (systemovu) vozidloveho parku. Zapisnica je na webe verejne k dispozicii.
4/ Stvrty fakt je, ze sa nepotvrdili Vase slova, ze komisia ma "len odporucaci charakter", lebo MZ si v plnom rozsahu osvojilo Vas uznesenie z komisie ako zavazne a taktiez odhlasovali neobnovu (systemovu) vozidloveho parku.
5/ Piaty fakt je, ze nie je pravda o mojich neznalostiach miestnych pomerov (od r.1986 som pracoval na MsU v samosprave a este v r.2010 v dopravnej komisii - 24 rokov skusenosti v samosprave!).
6/ Siesty fakt je, ze nie je uplna pravda ani v tom, ze komisie su len "poradne", maju vraj len "odporucaci charakter". Ako je uvedene aj na (www.trencin.sk/samosprava/komisie-msz/), su okrem poradnych aj INICIATIVNE. Teda nie je pravda, ze komisia musi len ocakavat, co "predlozi exekutiva", alebo cakat, co predlozi primator, ale moze aj sama iniciativne predkladat navrhy a rokovat o nich v prospech obyvatelov mesta, v prospech mestskej dopravy.
A na potvrdenie nemiesania politiky do dopravy mam nazor, ze by tu pritomni trencianski clenovia iMHD nemali byt zatahovani do vzajomnych vztahov medzi poslancami, ich by to nemalo zaujimat a myslim si, ze ich to drvivu vacsinu ani nezaujima. Su to vase politicke vztahy a mali by ste si ich riesit v kluboch, komisiach a MZ - a nie tu na iMHD. Tu ludi zaujima bud osobny postoj konkretneho poslanca, preco on pri konkretnom rieseni tohoto vazneho problemu hlasoval alebo nehlasoval za systematicku obnovu vozidloveho parku, alebo vysledny postoj MZ ako celku.
A stale plati moje stanovisko osobne k Vam, ze za 12 dlhych rokov mojho fungovania v trencianskej mestskej doprave ste bol prvy a zatial jediny poslanec, ktory ku mne osobne prisiel a diskutoval o MHD, za co som Vam stale vdacny. Je mi iba jednoho luto, ze nase stretnutie bolo prve a zaroven posledne.
Richard Ščepko
Zúčastnil som sa aj rokovaní, resp. "neformálnych stretnutí" v sobášnej sieni, kde bola aj téma predĺženia zmluvy so SAD TN o ďalších 5 rokov. Aj skúsenosť s opätovným nasadením 18M bola pre mňa tiež pomerne zaujímavá.
Je pravdou, že zmysluplná obnova zo strany vedenia mesta nie je. Toto nie je problém SAD TN (to som tu napísal už niekoľko krát). Na druhej strane je skôr úsmevné myslieť si, že niekto z poslancov navrhne obnovu vozového parku v určitom rozsahu a zvyšní kolegovia (ktorí zväčša vedia len že vozidlá sú červené) mu to schvália. Zvlášť, keď poslanec nemá žiadny (!) dosah na úradníkov. Na to je vedenie mesta.
Ďalšia vec. Ak by sa mali opäť nakupovať Crosswaye, tak by som mal asi otvorene celkom problém.
Mám totiž ako poslanec aj ako cestujúci trochu inú predstavu o MHD (ako celku, nie len vozidlá). Ale to ste museli sám vidieť, keď som Vás pred asi 3 rokmi poprosil o spoločné stretnutie. Vtedy som sa snažil pochopiť, prečo v tomto meste nefungujú úplne elementárne veci. A nie len pochopiť, ale aj zmeniť. Žiaľ, úspechy sú minimálne.