K téme #13 bude zajtra mimoriadna FMK. Posielam možnosti a odporúčanie MsÚ (materiál poslaný emailom):
"Máme 5 možností riešenia:
kúpa nového hybridného autobusu, kúpa nového dieselového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, preradenie prímestského autobusu, oprava zhoreného autobusu.
1. Najlacnejšie riešenie je preradenie prímestského autobusu. Čo ale znamená diskomfort pre cestujúcich, autobus má 2 dvere, nie je nízkopodlažný. Náklady na opravu a údržbu do konca platnosti zmluvy vieme len odhadnúť. Nie je havarijne poistený.
2. Najdrahšie riešenie je kúpa nového autobusu Hybridu v cene cca 400 000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho celý zaplatí cez odpisy.
3. Druhá najlacnejšia je oprava starého zhoreného autobusu. Autobus nebude možné havarijne poistiť, nevieme určiť náklady na údržbu, havarijnú údržbu v ďalších rokoch. Na autobuse pravdepodobne zostanú známky zhorenia motora (možný zápach - čalúnenie, ...).
4. Pri kúpe ojazdeného autobusu (8 ročné vozidlo, 915.000 najazdených km) len odhadujeme náklady na údržbu. Ojazdené vozidlo za 110.000 € má 8 rokov, pravdepodobne nebude možné ho havarijne poistiť, riziko opotrebenia. Najstarší autobus v MHD Trenčín má cca 12,5 roka a najazdené 700.000 km. Ostatné majú priemerne najazdených cca 500.000 km.
5. Nový dieselový autobus bude stáť 230.000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho zaplatí cez odpisy. Bude havarijne poistený, náklady na údržbu do skončenia zmluvy by mali byť minimálne. V porovnaní s kúpou ojazdeného autobusu je o 23.730 € ročne drahší.
Návrh mestského úradu:
Odporúčame kúpu nového dieselového nízkopodlažného autobusu."
Nechápem, prečo sa vodič rozčuloval, mohol mu to kľudne a normálne vysvetliť. Inak nechápem prečo je to u nás zakázané, veď keď je vo vozidle málo ľudí tak sa to dá. Napr. v BA je to povolené.
To dupanie na brzdu a úrazy cestujúcich vodič nevysvetlí inak,než vlastným nedostatkom rozumu...to ostatné by zase mal vedieť a byť školený ako reagovať. Neverim, že sa SADka bude so správaním stotožňovať. A na tej saratovskej len vodič dostal od cestujúceho,čo si zaslúžil za Dlhé Hony. Ale keby vybehol sa biť, to má rovno padáka.
Dnes som mal naozaj nepríjemnú skúsenosť s arogantným, drzým a vulgárnym vodičom MHD. Viac napovie mail, ktorý som poslal okrem iných Mestu a SADke.
Úryvok:
Incident sa začal pri snahe cyklistu nastúpiť na autobus MHD 11 na zastávke Dlhé Hony. Vodič autobusu namiesto slušného a asertívneho upozornenia začal po cyklistovi nahlas vulgárne vrieskať pričom nechýbalo veľa ani k fyzickému kontaktu.
Vodič sa následne pokúsil odísť zo zastávky MHD Dlhé Hony v smere Inovecká, stred, na čo cyklista reagoval hodením igelitovej tašky do vozidla MHD. Vodič namiesto pokojného zastavenia a privolania príslušníkov PZ SR prudko zabrzdil, čí spôsobil pády a jemné poranenia najmä starším cestujúcim. Ja sám som utrpel mierny úraz, keďže na mňa padala dôchodkyňa stojaca za mnou. Podobne na tom bola väčšina cestujúcich, ktorým sa naviac rozsypali a potencionálne poškodili ich osobné veci.
Po pár minút pokojnej jazdy došlo k ďalšiemu incidentu na zastávke Saratovská, pri parku. Jeden z cestujúcich po vystúpení z vozidla prišiel z vonku k predným dverám a začal na vodiča vulgárne vykrikovať. Vodič namiesto asertívneho jednania (zrejme by ani nevedel, čo pojem asertivita znamená) začal vulgarizmy opätovať a dokonca vyzval vulgárneho cestujúceho, aby sa s ním pobil.
Zaujímal by ma názor diskutujúcich na popísané správanie. ?
Richard ešte raz to zopakujem, lebo si zle čítal ☺
To, prečo tam tie spomalovače sú mi je úplne jasné a dokonca to kvitujem. Sám bývam asi 100 metrov odtiaľ, na križovatke Karpatskej a Rybárskej a viem ako sa tam jazdí, čiže za mňa super nápad a klobúk dole, že sa ti to podarilo pretlačiť.
Ja som nerozumel tomu rozdielu v tom, že jeden je cez celú križovatku a druhý je veľkostne iba cez priechod pre chodcov, čo si mi ozrejmi tým, že ten prvý je pri tom detskom ihrisku a pokrýva dva priechody, tomu rozumiem a ďakujem za vysvetlenie.
Neviem či si niekto všimol alebo od kedy ten polep má autobus, ale dnes som nejaký autobus videl s novým polepom celého autobusu a jedná sa o polep operátora 4ka, a autobus Crossway ale jedine číslo neviem aké mal keďže sa mi zdalo, že ten polep je tak zle spravený, že číslo autobusu vzadu je prekryté.
Tá vyvýšená križovatka + priechod pri Hossovi mal tento zmysel:
1. Po výmene asfaltu minimalizovať rýchlosť v tomto úseku. Novým asfaltom by nebol problém ulicou prebehnúť 90+ km/h.
2. Vyvýšená križovatka je preto, aby v priestore novovznikajúceho detského ihriska pokryla svojou veľkosťou oba priechody pre chodcov (pri krajoch nájazdov) a pokryla hlavný vstup na ihrisko. Sám som tam v roku 2016 stál s dopravným policajtom a s R. Hartmannom a obhajoval som zriadenie takéhoto priechodu (niekde by som vyhrabal aj fotku možno ako dôkaz). Našťastie sa to policajtovi veľmi pozdávalo.
3. Osobne nie som s kvalitou realizácie priechodov spokojný. Neviem presne (nemeral a neporovnal s normou), či je to výškou, sklonom nájazdov alebo ich kombináciou. Ja som si na Octavii nastavil 50km/h cez tempomat a priznám sa, že veľmi som sa obmedzený necítil. Hlavne pri vyvýšenej križovatke, ktorá je z môjho pohľadu kľúčová (detské ihrisko).
4. Výhľadovo by malo vedľa detského ihriska stáť ihrisko pre loptové hry a detské dopravné ihrisko. Ak by sa nezrealizovali tieto prvky na skľudnenie dopravy teraz, zrealizovali by sa možno až po nejakej ľudskej tragédií. A to už by bolo sakra neskoro.
To je mi jasné, len mi nie je jasné prečo to tak isto nepraktizovali aj na tom druhom mieste ale vyvýšili to len na priechode pre chodcov hneď za hranicou križovatky.
Jediné čomu pri tých spomalovačoch nerozumiem je to, že ten prvý od mostu začína pred križovatkou a končí až za ňou a je asi dvojnásobne dlhší ako ten druhý pri kurtoch, ktorý začína až za križovatkou a je len v dĺžke priechodu pre chodcov.
No to, že tam netreba spomaliť som si na začiatku myslel aj ja a doplatil som na to v podobe tvrdého nabehnutia a následného oškretia predného nárazníka pri jazde z vyvýšeného miesta. Myslím si, že je to dostatočný výška na odradenie od rýchlej jazdy.
Dobre sa tá dĺžka ník dá uvedomiť aj napr. na Železničnej alebo na Východnej... Čo sa však týka umiestnenia mimo komunikácie, ja som skôr zástanca toho, že by sa zastávky nemali zasúvať z vozovky, to by ste mali oceniť najmä vy vodiči, Marek ? V tomto sa mi reko Karpatskej pozdáva, aj keď ostatné veci sú klasicky dofušované, ako sme si v tomto meste zvykli- napr. vyvýšené priechody, pred ktorými ani netreba spomaliť... V tomto za dobrý príklad môžem dať priechod na spojnici Zlatovskej a Veľkomoravskej (pomedzi Úspech a Bianku), tam ale investorom nebolo mesto, ale súkromný investor...
Karpatska ulica na Novinach....tu je vidno krtasnu vec : V minulosti vybudovana autobusova zastavka velkostou na dva autobusy i ked sa tam ani nikdy dva nestretli , i ked tam dve likny jazdili (10 a 12) a to nebyvala takmer ziadna premavka!!!=takto by sa malo uvazovat dnes pri budovani zastavok...a pekne mimo cesty,dnes zial vyuzite ako miesto na parkovanie aut. Zastavka oproti a na dnes uz neskutocne frekventovanej ceste vdaka novemu cestnemu mostu...
ako som to tak sledoval, tak celá kyvadlová doprava oslovila málo ľudí napriek tomu, že výstavisko bolo plné... hold hodinový interval nie je bohviečo
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
"Máme 5 možností riešenia:
kúpa nového hybridného autobusu, kúpa nového dieselového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, preradenie prímestského autobusu, oprava zhoreného autobusu.
1. Najlacnejšie riešenie je preradenie prímestského autobusu. Čo ale znamená diskomfort pre cestujúcich, autobus má 2 dvere, nie je nízkopodlažný. Náklady na opravu a údržbu do konca platnosti zmluvy vieme len odhadnúť. Nie je havarijne poistený.
2. Najdrahšie riešenie je kúpa nového autobusu Hybridu v cene cca 400 000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho celý zaplatí cez odpisy.
3. Druhá najlacnejšia je oprava starého zhoreného autobusu. Autobus nebude možné havarijne poistiť, nevieme určiť náklady na údržbu, havarijnú údržbu v ďalších rokoch. Na autobuse pravdepodobne zostanú známky zhorenia motora (možný zápach - čalúnenie, ...).
4. Pri kúpe ojazdeného autobusu (8 ročné vozidlo, 915.000 najazdených km) len odhadujeme náklady na údržbu. Ojazdené vozidlo za 110.000 € má 8 rokov, pravdepodobne nebude možné ho havarijne poistiť, riziko opotrebenia. Najstarší autobus v MHD Trenčín má cca 12,5 roka a najazdené 700.000 km. Ostatné majú priemerne najazdených cca 500.000 km.
5. Nový dieselový autobus bude stáť 230.000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho zaplatí cez odpisy. Bude havarijne poistený, náklady na údržbu do skončenia zmluvy by mali byť minimálne. V porovnaní s kúpou ojazdeného autobusu je o 23.730 € ročne drahší.
Návrh mestského úradu:
Odporúčame kúpu nového dieselového nízkopodlažného autobusu."
Tabuľka