Reakcia na: irizar #11118:
Kaštan - vzniklo v Prahe, keď prišli zo ZSSR zacvičovať rušňovodičov a %další personál na metre. Obvyklé sovietske oslovenie cestujúcich "graždane" (občania) sa spodobilo na "kaštani".Inak v Bratislave sa správne nehovorí cestujúcim "vlke" ale "vlkä" ? .
Mike
Otázka je, prečo je potreba presnej evidencie nastupujúcich cestujúcich povýšená nad komfort cestujúcich, keď aj tak SADka (resp DPMŽ) s tými údajmi na nejakej pravidelnej báze nepracuje (napr. že by to zohľadňovali pri zmene CP a podľa toho zahustili / zriedili spoje alebo nasadzovali kĺbaky). Jedine že by si ich niekto vypýtal v rámci infozákona, ak je to podnik financovaný verejných zdrojov - teda predpokladám, že na MHDčku by sa to mohlo vzťahovať.
Čo sa týka lístkov, v Ba asi ako v jedinom meste na SVK (a asi aj v ČR a možno aj okolitých štátoch) predaj lístkov u vodiča NIE JE žiadny. Čo tiež nie je ideálne, lebo napriek predajom v stánkoch, automatoch, elektronických peňaženkách či SMS lístkoch sa vyskytnú prípady, že by sa ten predaj u vodiča využil. Ale jedine tak, že by mal vodič jeden, max. dva druhy lístkov a cena u vodiča by bola s prirážkou oproti bežnému predaju.
A čo sa týka otvárania prvých dverí a nástupu prvými dvermi, tak väčšina (ak nie všetky) busy to majú tak, že na tie prvé dvere je vždy osobitné tlačidlo (a potom buď jedno na všetky ostatné, alebo na každé zvlášť, alebo rôzne..). A denne je x prípadov, že keď ide nastúpiť do busu na zastávke 20 ľudí, tak 17 z toho nastúpi cez predné dvere a z nich 14 prejde minimálne k tretím (alebo ak je to kĺbak a je tam toľko miesta tak aj do vlečky). Proste dav cestujúcich sa všade správa iracionálne (ale to nielen na Slovensku).