Autobusy sa na Inoveckú nevrátili. Výluka sa počas víkendu upravuje z dôvodu, že behom asfaltovania bude neprejazdná nie len Inovecká ulica, ale aj ulica Dlhé Hony, v mieste križovatky s Inoveckou. Preto je potrebné odkloniť tiež linky z Dlhých Honov.
Po dokončení výmeny inžinierskych sietí bude nasledovať rekonštukcia zastávok (a priechodov pre chodcov). Zastávky budú mať povrch vozovky z liateho betónu. Ten musí niekoľko týždňov zrieť, z tohto dôvodu sa MHD na Inoveckú vráti až počas septembra.
Chcem sa spýtať že čo sa vlastne stane s IVECO CROSSWAY LE 12M #22 po Tom čo príde nový dopravca a či bude nejaká rozlúčkova jazda so starími autobusmi?
Malo by to, podľa webu dopravcu, fungovať tak že ak chceš jednorazový lístok, len kartu priložíš. Ak chceš hodinový, alebo denný lístok, musíš si tú voľbu navoliť na označovači.
Áno, cena cestovného lístka je pri platbe platobnou kartou rovnaká ako pri platbe dopravnou kartou. Presné riešenie bude určite ešte predstavené, no narozdiel od Nitry by mal cestujúci dostať papierový cestovný lístok.
Ak by si chcel mať PCL, ale nemať dopravnú kartu, tak je tu možnosť si ho dať na "virtuálnu" kartu resp. do mobilnej aplikácie. V tom prípade máš PCL v aplikácii a v prípade prepravnej kontroly sa len preukážeš 2D kódom, ktorý si revízor skontroluje.
Inak ak správne chápem, cena pri platbe platobnou kartou je rovnaká ako pri dopavnej karte? Čiže už reálne sa ani neoplatí mať dopravnú kartu, ale rovno stačí platiť platobnou kartou a tým pádom odpadáva nutnosť si dobíjať dopravnú kartu. No nevýhoda teda je nemožnosť zapísania PCL plus teda to, že zaplatiť sa dá len vpredu. Zároveň ako táto platba platobnou kartou vôbec funguje? Len priložím či treba niečo vodičovi hovoriť? Či ako to funguje?
1. Samozrejme, že je tam cenový rozdiel. Na čítanie bankových kariet potrebuješ doplniť jeden samostatný modul.
2. Nie je na to žiadny tarifný dôvod, skôr technický. Aj keď som sa na to nikdy nepýtal, predpokladám, že dôvodom je zmenšovanie white-listu. Ak je možnosť výberu, zrejme je technicky vždy lepšou voľbou medzi serverom a vozidlami prenášať menší súbor ako prenášať väčší súbor. Nehovoriac o výhode fyzicky zapísaného PCL v čipe karty, ak pre technické príčiny (offline voz alebo revízorská čítačka) aktuálne lístky zo servera nejde stiahnuť. Väčšina cestujúcich s tým žiadny problém nemá, lebo podľa mojej skúsenosti si aj sami nejako podvedome chcú v autobuse overiť, že ten lístok tam naozaj je.
Nepriloženie karty k označovaču však nič nespôsobí. White-list je aj v revízorskej čítačke, takže dovtedy nezapísaný PCL na karte sa na ňu nahrá najneskôr pri revízorskej kontrole.
Pre vylúčenie pochybností znovu opakujem, že sa celý čas bavíme o PCL zakúpených cez eshop. PCL zakúpené v predajni dopravcu, v trafike (len NR) alebo vo vozidle (len TN) nie je potrebné nikam prikladať ani pri prvom nástupe.
Verím, že dopravca sám bude mať chuť objednávateľovi niektoré nezmysly vysvetliť a uľahčiť cestujúcemu cestovanie. Naopak, verím že objednávateľ časom pochopí, že treba posilniť dopravu na Juh I a III (tu nie je ani na úrovni Záblatia) a že vzoráky pre busy budú spravené na 5 kĺbakov konečne, pričom 24 ho potrebuje aj cez víkend.
Celkovo linkové vedenie je dobré, len tie prepotrebné zmeny v Zámostí... treba vytvoriť nosnú linku pre Istebník, Vinohrady a Zlatovce jazdiacu celý týždeň a eliminovať to krúženie.
Ďakujem. Takže ten Telmax bude vedieť pracovať aj s EmTest kartami? To je veľmi fajn.
K ostatným veciam:
1. Predpokladám ale že čítačky BČK budú pri každých dverách - správne? Teda ak to správne chápem, je zásadný cenový rozdiel medzi čítačkou ktorá vie/nevie čítať karty.
2. Áno, myslím PCL z eshopu. Nevedel som že aj v Nitre to treba zapisovať. Je tam nejaký tarifný dôvod (napr. zaznamenanie že PCL bol použitý)? Alebo je to technické, t.j. z nejakého dôvodu nechce dopravca zapisovať PCL priamo na revízorskej čítačke?
Konfigurácia zariadení bude rovnaká ako v Nitre. Tarifný systém dodá Telmax, informačný systém, vrátane palubného počítača, je od BUSE.
Možnosť platby bankovou kartou bude len pri predných dverách. V budúcnosti je to teoreticky rozšíriteľné aj na ostatné dvere, ak bude záujem o investíciu (v tejto etape objednávateľ nepožadoval). Nutnosť priloženia karty k terminálu v autobuse pre zápis PCL bude, predpokladám že rovnako ako v Nitre, len v prípade PCL zakúpeného v eshope. V tejto chvíli mi nedáva žiadny zmysel, aby sa k terminálu prikladal PCL zakúpený v zákazníckom centre alebo v autobuse.
Píše sa tam že Transdev bude dočasne akceptovať karty SAD TN. Viete niekto či to znamená že budú (na rozdiel od Nitry) používať odbavovací systém od EmTrestu, alebo to je poriešené nejak inak? V ostatných hľadiskách ten tarifný systém totiž vyzerá ako kópia nitrianskeho.
(Edit: Alebo aj nie, všimol som si že na rozdiel od NR, v TN bude potrebný zápis PCL na kartu v autobuse pri prvej jazde a platba bankovou kartou bude možná len pri predných dverách. Oboje sú celkom divné riešenia, ak niekto poznáte vysvetlenie, tiež by ma to zaujímalo.)
"Od 1. septembra 2022 bude mestskú hromadnú dopravu v našom meste zabezpečovať nový dopravca Transdev. Pre cestujúcich budú k dispozícii úplne nové autobusy. Zoznámiť sa s nimi môžete už v pondelok 15. augusta o 10.00 h na Mierovom námestí."
to by znamenalo, že vozy sa budú na noc sťahovať poväčšinou tam a stálo by zato zaviesť konečne obsluhu Zámostia v "a" aj po 20:00 - viem si predstaviť spoje na linke 17 o 22:40 celodenne z Juhu do vozovne, rovnako tak spoj linky 6 o 22:40 celodenne zo Sihote, ktorý by redukoval prejazdy...
“Nové depo bude umiestnené na Ulici Ľ. Stárka v areáli spoločnosti GETOS a tankovacia stanica bude vybudovaná na Zlatovskej ulici pri čerpacej stanici Benzinol. “ to som sa docital na stranke terajsok.sk
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.