Pardon že to píšem aj sem, ale v offftopicu nikdo neodpovedá.Nemá niekdo plánik, trasy, cestovné poriadky, či akúkoľvek vedomosť o MHD v Dubnici nad Váhom? Som odtiaľ a som zvedavý, aké boli trasy liniek MHD. Ďakujem
Viem presne ako to chodí a nie je to až taká blbosť. Za čias, keď chodili IC vlaky a zastavovali v Trenčíne, bol záujem vysoko podpriemerný. A ľudia, ktorí cestujú rýchlikmi (pri študentoch a dôchodcoch, ktorí jazdia zadarmo), sú kvôli tomu nútení kúpiť si miestenky a veľa ľudí si ich aj kupuje. A tí ľudia, čo sa sťažujú sa nesťažujú, že by chceli IC-čka, pretože tí, čo sa sťažujú, cestujú maximálne 2-3 medzistanice a tam sa im neoplatí kúpiť si miestenku a musia stáť v uličke. A títo cestujúci IC vôbec nevyužijú a nevyužívajú.
CG funguje tak, že si kúpiš liceniu na nejakú dobu. Prvý mesiac máš zadarmo. Sú tam aj zaujímavé balíčky, napríklad všetky MHD v ČR, SR, k tomu aj prímestské a diaľkové autobusy a všetky európske vlaky za 5,99 € / rok. CP sa dajú však kupovať aj samostatne, napr. MHD Trenčín stojí 0,99 € / rok.
Blbost. Chod sa teraz vecer na stanicu postavit k rychliku a porozpravaj sa s ludmi nutenymi cestovat medzi zadarmikovcami ako dobytok, pretoze VelkohubJet bol vypredany uz zaciatkom tyzdna.
Tá Ubian aplikácia nevyzerá zle, ale pre ľudí s iPhonom je naprd. Otázke je či sa vôbec dočkáme podpory pre iOS. CG Transit by nebola tiež zlá, ale po otestovaní, dobrá ale písané niečo o tom, že platí do 6.11.2016 a potom asi je platená typujem.
Aká je v TN potencia neviem, ale čo mám kamaráta Trenčana, tak sa nikdy nesťažoval a Viagru nekupoval. Ale potenciál by bol vysoký, keby sa podchytil.
Na druhej strane Zločinecká sa bude chcieť voči podlému a neslovenskému ŽltoZlu vymedziť tým, že ich všetky dve IC budú rýchlejšie, než ŽltoZlé, tak vypustila Trencsén.
Pretože komerčná cena IC vlakov veľmi znevýhodňovala krátke cesty, takže ako do Bratislavy, tak do Žiliny sa vyplatilo obetovať pár minút a ísť obyčajným rýchlikom. O Žltozlo ale záujem je, nie?
Sme krajské mesto, to je pravda, ale mám veľmi dobre odsledovaný záujem ľudí o IC vlaky spoločnosti ZSSK v Trenčíne a kým jazdili, a stáli aj u nás, záujem bol veľmi veľmi nízky. Často IC zastavilo kvôli 1-2 cestujúcim.
Dôvodom zastavovania v TT asi nebude preprava BA - TT ale TT - KE.
A čo sa týka rekonštrukcie, hovoril som to už dávno, keď začalo naťahovanie okolo rekonštrukcie, preložky, búrania pľuvárne - ak majú všetky osobné vlaky v TN zastavovať, netreba zvyšovať rýchlosť a ak tam nemajú zastavovať, tak zvyšovanie rýchlosti nie je v záujme mesta Trenčína a mali kopnúť ŽSR do riti, nech si VRT-ku stavia po druhom brehu Váhu.
IC vlaky, ktoré ZSSK obnoví od decembra, NEBUDÚ stáť v TN ? Hlavne, že zastavia v TT (nič proti, ale to sa vlak ledva pohne z BA a už stojí, pričom frekvencia Os, RR a R na tomto úseku BA-TT je asi top v rámci Slovenska). Dúfam, že vedenie mesta zalobuje - predsa kvôli rýchlosti sa nám rekonštruuje trať, a aj v odôvodnení presmerovania trate to bolo. Teraz mesto rozkopali, ale IC mesto obídu?
Inak dostali sme návrh rozpočtu na budúci rok. Pre rekonštrukciu Mierového námestia (cca 3,2 milióna eur), zostane na investície do zvyšku mesta 600 000 eur (150 000 eur pre každú mestskú časť). Toľko stálo približne vyasfaltovať Ulicu J. Zemana. To len pre predstavu, čo sa dá za túto sumu realizovať. Prípadne vybudovať úplne nové detské ihrisko na Karpatskej ulici pri hrádzi (pre malé a stredné deti do cca 12 rokov + vodné prvky). Chodník do Nozdrkoviec v šírke 2m od zastávky MHD po začiatok Nozdrkoviec je odhadovaný na cca 50 000 eur. Cyklotrasa od kruhového objazdu cez Soblahovskú až po cintorín je odhadovaná na 180 000, prebiehajúca rekonštrukcia Olbrachtovej ulice je narozpočtovaná na 245 000 eur. To len pre predstavu.
Fakt to nerád píšem, ale je naozaj malá pravdepodobnosť, že by niekoho napadlo podporiť seriózne rekonštruovať akúkoľvek významnú zástavku MHD na území mesta. Jedinou možnosťou je tlačiť to cez hokejistov, futbalistov alebo cez určitú "vyvolenú" skupinu. Tí sú v presadzovaní svojich záujmov podstatne efektívnejší (čo nie je ich chyba, problém je na opačnej strane).
Ešte k tomu kasseláku. Ak by sa tu vytvorila určitá "sila", ktorá by bola ochotná a schopná aspoň raz za čas koordinovane postupovať, som presvedčený, že by sa dali niektoré veci posunúť.
Pred pár rokmi, keď ŽOS Vrútky vystavila na MSV v Brne svoju "vlajkovú" loď v podobe vozňa 2. triedy, spojili sme sa na servery vlaky.net a zaslali ZSSK niekoľko emailov. V nich sme žiadali jediné. Aby sa to sériovej výroby dostali dvojzásuvky pre každé sedadlo vo vozni (v prototype boli len na začiatku a na konci vozňa).
Pod týmto tlakom ZSSK ustúpila a dnes sú štandardom. Kto pozná trochu vozne Bmpeer, vie o čom vravím. Tu je spomínaný prototyp ešte v Brne na MSV:
Prečo to píšem. Lebo ak by sme 5-6-7 poslali email s rovnakou otázkou na investičné oddelenie, boli by minimálne prekvapení. Plus nejaký dotaz do Otázok a odpovedí, plus moje otázky cez interpeláciu na mestskom zastupiteľstve, dotaz cez VMČ a pod. A ignorovať to, už by bola predsa len odvaha.
Tu sa chcem poďakovať Draxterovi!
Preto som sa pýtal, či sa táto skupina nejak stretáva a vybehne aspoň raz za pol rok na pivo. Ja to fakt už sám nedávam... A je mi úplne jedno, či to tu číta nejaký vysoký úradník alebo niekto z vedenia mesta. Aby som v 21. storočí chodil a už fakt roky bojoval s mentálnym nastavením kompetentných je už aj na mňa priveľa.
Ak by vyššie napísané vety niekomu dávali zmysel, môže priložiť ruku k dielu. Slušnou formou nič nepokazíme, ak sa budeme pýtať vedúceho:
Ďalšou možnosťou je počkať, že nám to tu niekto vyrieši všetko za nás. V takom prípade si zaželajme hlavne veľa (a fakt veľa) šťastia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Davidoshmhd