Reakcia na: draxter #9728:
Zverejním celý mail bez akejkoľvek zmeny:---------- Správa poslaná ďalej ----------
Od: Richard Ščepko
Dátum: 3. októbra 2016, 9:48
Predmet: Oprava zastávky Zlatovská
Komu: "Lisáček Benjamín, Ing." , Ján Korienek
Kópia: "Ing. Miroslav Sádecký" , Tomas BAHNO , vladimir poruban , Robert Hartmann
Dobré ráno,
v piatok som si všimol, že pracovníci Ciest Nitra menia nie len povrch chodníka, ale zasahujú aj do zastávky Zlatovská (smer Centrum).
Spolu s výmenou povrchu sú vymieňané aj obrubníky. Musím napísať, že povrch bol naozaj zničený a jeho výmenu oceňujem. Na druhej strane treba povedať, že deštrukciou prispeli hlavne parkujúce autá priľahlej predajne.
Pýtal som sa pracovníkov, kto dal impulz na opravu, neskôr som volal s pánom Zbyňovcom (hlavný stavbyvedúci). Ten sa mi snažil vysvetliť, že vzhľadom na parkovisko vedľa zastávky nie je možné osadiť kasselský (bezbariérový) obrubník. Bol som sa tam pozrieť ešte v sobotu a nesúhlasím.
Pravdepodobne by naozaj nešlo o "plnohodnotné" pokrytie obrubníkom v celej svojej dĺžke, no ak by boli pokryté aspoň prvé 2 dvere vozidla MHD, bol by to rozhodne posun v tejto problematike.
Ak to zhrniem:
1. Ide o jednu z najfrekventovanejších zastávok v Zámostí. Prechádzajú ňou všetky linky.
2. Vyťaženosť aj v sedle býva celkom slušná, o špičkách nehovoriac.
3. Pokrytie obrubníkom aspoň 1. dve dvere by postačovalo aj pre najfrekventovanejšie vozidlá Crosway LE v dĺžke 12m (https://imhd.sk/tn/popis-typu-vozidla/427/Irisbus-Crossway-LE-12M).
4. Kasselské brubníky nám pre jednu zastávku "hnijú" už niekoľko mesiacov v areály MHSL. Takže by sa nemuselo čakať na dodávku, šlo by len o presun vrámci mesta.
5. Pravdepodobne by osadenie obrubníka znamenalo zvýšenie zastávky MHD. Z realizačného pohľadu mierna komplikácia, na druhej strane nejde o zastávku na periférii.
6. Autá (v tomto prípade tie parkujúce) sú opäť prednejšie, ako ľudia využívajúci MHD. Pritom som si istý, že riešenie existuje pre obe strany.
7. Ak sa teraz nezasiahne, na dlhé roky prišli cestujúci na tejto zastávke o možnosť kvalitnejšie, pohodlnejšie i rýchlejšie cestovať.
Ak je cieľom ma znechutiť v tejto problematike, tak musím priznať, že sa Vám to celkom darí. Opäť sa mi potvrdzuje, že v tomto meste chýba systém a reálny záujem. Je nemysliteľné, aby som pri každej oprave/rekonštrukcii riešil každú jednu zastávku individuálne. Bohužial nejde len o zastávky MHD...
Posielam jeden príklad kasseláku z Plzne. Je to minimalistické riešenie, keďže po oboch stranách obrubníka sú výjazdy z dvorov. No aj tak ich to neodradilo od debarierizácie zastávky. Aj takéto riešenie umožňuje pohodlný nástup mamičiek s kočíkom, starým ľuďom a komfortnejší nástup invalidného vozíka do vozidla.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Zastávka_Plzeňská_brána%2C_obrubník.jpg
Rozdiel je len v tom, že tam sa chce hľadať riešenia. Je pre mňa neuveriteľné, že musím v 21. storočí už niekoľko rokov tlačiť mesto a zodpovedných úradníkov k bezbariérovým riešeniam.
V prílohe posielam navrhované riešenie pre kasselák a stav z piatka a soboty.
@Tomáš + Vlado: ak máte záujem sa tým zaoberať, tak to skúste prosím riešiť. Podľa mňa to stojí za energiu pre vyššie uvedené argumenty.
Ďakujem.
--
S pozdravom
Richard Ščepko
MA MHD
Linka 18 chodila takmer prázdna aj v "x", nieto ešte v "a".
Ja väčšinou cestujem z hornej zastávky (Saratovská, ZŠ), a teda pamätám si desiatky spojov L 18, ktoré napríklad na Saratovskej, pri parku ani nezastali, podobne ani na Inoveckej, Soblahovskej, 25 a podobne.
Takto to bolo na všetkých večerných spojoch v "x" smer mesto a cez víkend obojsmerne na viac ako polovici spojov.
18 chodila plná jedine na Dušičky a to sú 2-3 dni do roka.
Ako, naozaj takmer denne cestujem na Juh I (nakoľko tam bývam) a obzvlášť v "a" chodievam a aj som chodil rôznymi spojmi a rôznymi linkami. Tak hádam nemám halucinácie ?
A 5 bola minimálne od 18.8.2012 využívanejšia ako 18 a aj ako 15 (preto nevidím stále extra význam v pridávaní spojov na bývalú L15 v "a", kde chodia spoje prázdne a znižovaní počtu tam, kde chodia plnšie).