Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
priebežná konečná alebo nie, to je úplne jedno. Podstatné je, že pre cestujúceho by to malo byť na jednom cestovnom poriadku, s jednou tarifou, čo najmenej prekážok, a to je podľa mňa takto:
1. polokružná linka: má jednu konečnú, na jeden lístok sa človek môže odviesť dokola. Na transparente má cieľ ale aj "priebežnú konečnú" (protipól linky). A to by sa týkalo liniek 4 (ak ide do Opatovej), 5, 6, 12,13,27 a 50.
2. linka má číslo inverzne zobrazené, ak má zachádzku, skrátený alebo predĺžený spoj oproti väčšine (2 do LOT, 3 do AOZ, 4 po Sihoť, 5 po SAD, 6 do Priem.parku, 7/17 polokruh, 12 končiaca na Novinách, 27 idúca po SAD.
3. treba spraviť pasport zastávok MHD a podľa toho ich do budúcna rekonštruovať. Draxter to tu už písal, nejde len o kasseláky (to by už mala byť psia povinnosť vždy), ale o mobiliár a rozsah informácií.
4. schéma MHD v každom vozidle a na každom označníku

Bez tohto sa vpred nepohneme, hoci sa urobilo kusisko roboty ohľadne CP, prekladov, nástupu všetkými dverami či Wi-Fi (aj tam sú nedostatky).
Reakcia na: draxter #9616:
A to zas mne sa priebežné konečné celkom páčia. Je to také prehľadnejšie a na transparente aspoň svieti daná časť. Ale na linkách 7 a 17 by ten systém určite dobrý nebol.

Hlavne je potrebné, aby dopravca zdokonalil svoje hlásenia a vývesky, aby neboli mätúce. V Opatovej sa to ľuďom vysvetlilo a myslím, že sa tie priebežné konečné aj osvedčili. Väčšina komplikácií s nimi vzniká len vďaka nesprávnym hláseniam a výveskám, čo sa ale dá zmeniť.

Ale verím, že postupne sa veci pohnú. Úprava hlásení na Novinách a namaľovanie zastávky J. Zemana už boli podstatné zlepšenia. Keď som to včera uvidel, zostal som úplne v šoku ? . Pôjdem sa tade ešte previesť raz, lebo od septembra to asi na čas možné nebude.

Jedine, že by sa nejak zabezpečilo otáčanie na ul. J. Zemana počas rekonštrukcie Karpatskej.

Mimochodom, na stránke visittrencin.sk je stále mapa, na ktorej nieje zakreslený ani nový most, s platnosťou od 7.1.2014. Takže nemotáme len domácich, ale aj turistov ? .
http://www.visittrencin.sk/mapa-liniek-mhd
Reakcia na: S499.1023 #9610:
presne toto hovorím aj ja, načo riešiť nezmyselné tarifné výnimky, časovú platnosť a iné hlúposti; ak niekto chce, nech sa odvezie z Juhu na Juh. Ani na nočnej linke 50 nik nerieši odkiaľ kam sa cestuje, tak prečo by sme to mali riešiť na linkách 4,5,6,13,27 (7/17)? Nik sa tak nevozí ani nebude voziť v TN, a ak niekto chce spoznávať MHD, alebo sa zabudne, tak nech sa povozí. Už len z tohto máme "únik jak sviňa".

Transparenty: súhlasím a už som to písal, že je to ZLE. Nemôže predsa z Juhu II ísť voz s tým, že cieľom je zastávka, kde práve nastupujem bez toho, aby v spodnom riadku nebolo (ideálne inverzne) uvedené "cez Zámostie" alebo Zlatovskú, alebo čokoľvek iné...

Označníky, CP, názvy zastávok: tu SAD zjavne nestihla spraviť svoje veci riadne... ostáva dúfať, že sa na to tlačí na meste.

Schéma liniek MHD: nech á kto chce aké chce výhrady či výhovorky, zjavne sa informovanosť urobila ÚPLNE ZLE, a to musím povvedať kritiky aj na stranu kompetentných na meste. Preto akákoľvek schéma liniek (či už od Ing. Kohániho, PhD. alebo aj vlastné) by mali byť v buse samozrejmosť, veď aj donedávna schéma liniek z roku 1995 bývala dokonca nalepená na okne! Teraz nič, hoci vozy majú priestory na reklamy vnútri (niekdy plne nevyužité) a tam by sa dali vložiť. Na zastávkach: určite aspoň na veľkých (mnou navrhované kategorizovanie by bolo parádnou vecou).

Richard: som rád, že nielen ty ale aj iní majú o MHD záujem, niesmeme poľaviť v snahe a tlaku, lebo inak to fungovať správne nebude 🙂
A ešte jeden príspevok, ohľadom dnešných jázd v MHD. Bol som sa voziť linkami 4 a 12. Cestou v linke 4 ma nepotešilo to, že niektoré zastávky (napr. Dolný Šianec, Obchodná akadémia) sa stále vypisujú po starom.
Pozitívne ma prekvapilo, že na zastávkach Maják a Horeblatie boli vymenené aj vrchné časti označníkov, kde boli názvy týchto pomerne nových zastávok nalepené na bielom prúžku. Teraz je to konečne na zelenom podfarbení.
Naopak na zastávke Opatová, Niva sa cestujúci stále dočítajú pôvodný názov Opatovská-Niva, ktorý nikto neprelepil. Naviac, vďaka výluke na Potočnej sa zastávky hlásia dosť divoko.
Následne som pokračoval linkou 12 okružne cez Noviny.
Na sídlisku Noviny boli konečne OPRAVENÉ HLÁSENIA, zastávky Jána Zemana a Karpatská vrátane nasledujúcich sa už hlásia správne. Taktiež bolo namaľované VODOROVNÉ ZNAČENIE na zastávke JÁNA ZEMANA. Na Karpatskej nie, ale to by sa pred rekonštrukciou ani neoplatilo.
Napriek tomu, že som si vybral úplne posledný pár spojov, na Novinách na každej zastávke niekto nastupoval aj vystupoval. Ľudia si na 12 pomaly zvykajú.

Aspoň takto cez IMHD ďakujem mestu a SAD za vyriešenie problémov týkajúcich sa Novín a verím, že postupne sa vyriešia aj ďalšie pripomienky (transparenty, hlásenia okružných spojov, vývesky, stav zastávok a pod) ? .
Reakcia na: S499.1023 #9612:
Preto som navrhol priebežnú konečnú na ul. Bratislavská. Transparent by sa mohol zmeniť dajme tomu na zjazde z mosta (v Opatovej aj na Novinách sa mení až tesne pred zastávkou a stíha sa to).
Reakcia na: S499.1023 #9610:
Priebežná konečná by ale mohla prispieť k prehľadnosti na výveskách, transparentoch a pod. Je to v celku elegantné riešenie, ktoré sa osvedčilo (v Opatovej už od r. 2013).

A stačí aby dopravca prehodil hlášky, a zabráni sa aj akýmkoľvek nedorozumeniam.
Reakcia na: dyspozytor #9603:
Bez ohľadu na to, kde bude priebežná konečná, cieľ na transparente by sa mal meniť už pri odchode z predchádzajúcej zastávky, inak by si cestujúci v tomto prípade na Záblatskej mohli myslieť, že nemajú nastupovať, lebo autobus nikam nepokračuje.
Reakcia na: syko #9607:
Časovo ohraničený lístok by bol prestupný, takže treba.
Reakcia na: Marek6283 #9599:
A čo je zlé na tom, že sa dá na jeden lístok absolvovať celá trasa? Cestujúci to zneužívajú?
Reakcia na: S499.1023 #9590:
najhoršie je, že to znamená aj menej cestujúcich pre MHD Trenčín. Taký cestujúci prímestským spojom (alebo aj vlakom) je potencionálne aj cestujúcim MHD. Ak však presadne do auta, môže sa nejakú MHD vykašľať...
Reakcia na: syko #9607:
Ak by sa to realizovalo podľa môjho návrhu (zavedenie priebežných konečných na linkách 13 a 27 a úprava hlásení) tak nie.
Reakcia na: MA MHD #9605:
A je potrebné nejako časovo ohraničovať platnosť lístka?
Reakcia na: MA MHD #9605:
Mimochodom, rovnaký problém ako linka 13 má aj linka 27, ktorá tiež nemá priebežnú konečnú.
Reakcia na: dyspozytor #9603:
Áno, linka 13 by mohla mať priebežnú konečnú, ale dal by som to na prvej zastávke - a teda Bratislavská. Lístok by platil až po Veľkomoravskú.

Ukončenie na prvej zastávke volím preto, pretože takto to majú aj linky 4, 5, 6, 12 a teda aby to mali všetky rovnaké. Čo sa týka predĺženej platnosti, zatiaľ by som zostal pri úprave hlásenia a do budúcnosti by sa s časovými lístkami mohlo uvažovať.

Po zvážení by som neodporúčal, aby linky 7 a 17 mali priebežnú konečnú, nakoľko sa jedná o čiastočne okružné linky iba v určitých časoch. A ďalší dôvod, linka 7 má prvú zastávku v m. č. Západ raz v zastávke Záblatie-cintorín, potom na Zlatovskej. Takže tá priebežná konečná by bola iba niekedy a vždy inde.

Ale áno, možnosťou sú aj časové lístky. No tie by si vyžiadali už 2. veľkú úpravu tarify.
Reakcia na: Richard Ščepko #9602:
OK. To boli len také otázky, že či náhodou neviete.

K tej Karpatskej. Môj osobný odhad je taký, že polohu určila SAD a to tým, že kde zrovna dali označník.
Karpatská nieje v žiadnom mieste výrazne širšia, alebo užšia, chodník je taktiež všade, takže preto mi to príde zvláštne, že zastávka je zrovna tam.

Pri určovaní polohy by sa mohlo prihliadať aj na vzdialenosť medzi zastávkami ako aj na dochádzkové vzdialenosti.

Rád by som sa na tú polohu opýtal niekoho kompetentného, lenže neviem, kto to vlastne má v kompetencií a kto ju určil.

Čo sa týka mapy, tak držím palce!
Reakcia na: MA MHD #9601:
Riešenie je jednoduché a bežne používané aj v iných mestách. Na linke 13 spraviť priebežnú konečnú na Záblatskej, čiže cieľ z Juhu by bol "ZÁBLATIE - Záblatská". Zo zastávky Záblatská cieľ zmenený na"JUH - Gen. Svobodu". Obdobne 7/17... Platnosť lístka ohraničiť časom - najideálnejšie...
Reakcia na: MA MHD #9600:
Hou hou hou, ja nie som tvorca mestských novín (a ani by som z princípu nemal byť). Takže na toto odpovedať neviem. Ja som len pre nich zohnal mapu pre tlač od autora.

Čo sa týka výhrad, to by som tu nerád písal. Tak ma prosím ospravedlňte. Ale spomínam si minimálne na jednu, ktorá mala svoje opodstatnenie. Preto by som bol rád, keby k tomu ešte bolo stretnutie. Ja osobne považujem mapu za perfektnú a hlavne logickú a prehľadnú. Ale chcem si ju ešte prejsť s mojimi 75 ročnými "tínedžermi". Uvidím reakciu.

Ak ide o Karpatskú. Neviem, kto určil polohu zastávky. Viem len, že keď sme minulý mesiac mali obhliadku ku kasselákom, poloha na Karpatskej už bola zadefinovaná (osadený označník). O osadení kasseláku sa preto neuvažovalo.
Ďalšia vec je, že obhliadkou v areály MHSL sa zistilo, že sú kasseláky len na jednu zastávku. Preto bola vybraná zastávka Beckovská (aj z pohľadu realizovateľnosti ešte v roku 2016).

Predpokladám, že výber polohy zastávky mal nejakú logiku a niekto kompetentný nad tým premýšľal, či dokonca meral. Alebo som vedľa?
Reakcia na: Marek6283 #9599:
No ja som sa tak odviesť bol ?

Pri linkách 13 a 7/17 je potrebné hlavne to, aby sa vyriešilo, že keď spoj ide z Juhu svieti mu Gen. Svobodu - bez zmienky o Zámostí. Ľudia na to stále prekvapene pozerajú. Minimálne na čelnom transparente je nutné dať pod nápis Gen. Svobodu niečo ako -> cez Zámostie, namiesto vypisovania zastávok.

Keď sa vedia prehodiť hlásenia zastávok tak aj doplnenie upozornenia by malo ísť.
Ďakujeme za pozitívne správy ? a týmto spôsobom aj vedúcemu útvaru dopravy.

--------------------------
Vie sa, čo presne prekážalo vedeniu SAD na umiestnení mapy pre cestujúcich?Budú v novinách vyzdvihnuté konečne aj pozitíva optimalizácie?

Pri rekonštrukciách zastávok v centre by mali byť tabule v budúcnosti samozrejmosť.

---------------------------
Ešte jedna vec ku Karpatskej. Vedel by ste mi povedať, či teda súčasťou rekonštrukcie bude aj vybudovanie zastávky s kasselákmi? Ak áno, je potrebné doriešiť polohu zastávky.

Zastávky Jána Zemana a Karpatská sú veľmi blízko. Lepšie by bolo zastávku Karpatská presunúť ku križovatke Karpatská x Sasinkova.

Pre zadnú časť kde sú paneláky mi pripadá využívanejšia Jána Zemana - preto by som ju ponechal tam a Karpatskú posunul ďalej.
Reakcia na: dyspozytor #9594:
Neda sa,mikrofony nam odpojili ked sa zavadzalo hlasenie zastavok,neide nam v MHD ani radio do reprakov pustat a ani prihovor vodica,treba solo hlasenie pridat,ved to roky pletie aj turistov na linke 21-teraz4 v Opatovej a teraz aj na 5 a 6 ...taktiez by som sa zamyslel nad linkou c.13 ci je spravne ze na jeden listok sa da absolvovat cela trasa....i ked "kto"by sa tak vozil pravda?! ale... a podobne... A bol by som za to aby sa v napisoch na displei pridalo VOZIDLO a VODIC maju pauzu(vhodne najme v cakani na spoj v OC Laugaricio) a odstranili sa nezmyselne PREJAZDy pocas cakani na spoj...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.