Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: matko kubko #8985:
aj ja som svojho času navrhoval, aby sa linka 2 a 24 nejako zlúčili, ale zabúdame obaja, že linka 2 je určená aj pre Nozdrkovce, takže potom som tiež ten nápad pustil z hlavy.
Reakcia na: milan005 #8983:
Na Cintorínskej ul. prebehla v roku 2014 oprava povrchu, pričom bola novým asfaltovým kobercom pokrytá viac ako polovica vozovky. Priznávam, že o dnešnom stave nemám prehľad a na Street View to vyzerá celkom dobre (záznam z roku 2014, smerom o križovatky s Partizánskou).
To by mohla L24 chodit cez Biskupice a novy most do Lauga. L2 by bola omedzena na par spojov ktore by chodili cez Noviny ak by bol zaujem.cca kazde 2-3hod. Usetrene km z L2 sa pouziju na L24. Casova strata na L24 cca 4-5 min.
Reakcia na: syko #8980:
PS: LEONI má zmluvnú prepravu zo stanice, DCA, BN, Juhu na 6, 14, 22-hodinu a takisto aj po týchto hodinách. Ak robia "dvanástky", doobjednajú si prepravu a pre administratívu sú časovo ako stvorené spoje do/zo Soblahova (na 7/8 hodinu ráno a po 15/16/17/18 hodine poobede).
Reakcia na: syko #8980:
Uznávam teda že otáčanie v tejto lokalite problém nie je, ale bojím sa tej vyťaženosti. Je ťažké zrovnávať to s Kubricou alebo Záblatím kde MHD cestujúci využívajú a nakoľko či ľudia v spomínanej lokalite vôbec majú záujem využívať MHD. Z najvzdialenejšie miesta lokality "Na Zongorke" je to na zastávku Pod Juhom 500m. Pri lepšom prieskume zistíme že takáto vzdialenosť je aj na husto obývanom Juhu z niektorých miest, napr. aj odo mňa a je to ešte kopcovitý terén. Ale nechceme púšťať MHD na Juhu po uličkách kde parkujú autá, no nie? 🙂 A tu by sa cestujúci našli. Potom by sme sa museli zamyslieť aj nad Novými Zlatovcami, možno Nábrežnou ulicou na Sihoti alebo ulicou K výstavisku kde by možno bol väčší záujem cestujúcich, ale zasa vetvenie, vetvenie, vetvenie...To k prehľadnej MHD podľa mňa nepatrí.
Tak ako kvorka napísal, pri obsluhe Partizánskej by bol problém Cintorínska ulica, ktorá je vo veľmi zlom stave.
Podchod by bol fakt super, ale bojím sa či by nemal viac nevýhod ako výhod. A pritom k OA je to od podchodu pešo len 300m. A celkovo tieto vetvenia trás MHD. Na Juhu máme 3 vetvy, na Dlhých Honoch 4, na Sihoti 2. Preto je problém tvoriť nejaké nosné linky. A pridajme si na Dlhých Honoch piatu vetvu a na Sihoti tretiu...Nebol by to krok späť od jednoduchšieho ku komplikovanejšiemu? Zasa cestujúci nemôže prísť na zastávku s tým že "určite mi niečo pôjde" ak si má vyberať spomedzi 5. zastávok ktoré má v pešej dostupnosti a z každej mu pôjde 1 spoj za hodinu.
Reakcia na: MA MHD #8981:
Ja to beriem tak, že každý máme kopu geniálnych nápadov, ale nakoniec musí prísť niekto, kto povie, či je to 1) naozaj geniálne a 2) či na to sú peniaze.
Reakcia na: syko #8980:
Aj podľa mňa by to prínos a využitie malo, bolo by to treba vyskúšať. Na druhú stranu, ako bolo spomenuté, je treba dodržať maximálne objednané výkony. Ono, najlepšie by potom bolo zrušiť nevyužívané spoje a zaviesť takúto trasu (aj s obsluhou Cintorínskej a Partizánskej ul.).
Reakcia na: milan005 #8970:
"Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?"

Zachádzajúci spoj je možné otáčať priamo po ulici, viď prílohu. V tej mape to dobre nevidieť, ale keď pozrieš street view, tak je to pekný oblúčik:
https://goo.gl/maps/ykJMvb48qUs


Čo sa počtu cestujúcich týka.
Portál ESKN zobrazuje na výpisoch z listov vlastníctva počet bytov, takže je to pár kliknutí:
- počet bytov vo všetkých okolitých bytovkách - 233, z toho 23 rozostavaných
- z katastrálnej mapy ručne napočítaných 13 rodinných domov.

Pre porovnanie, v Kubrici je celkovo 93 rodinných domov. V Záblatí o trocha viac, 346 rodinných domov (portál eskn - vyhľadávanie - súpisy - stavby - stiahneš v pdf, skopíruješ do nejakého excelu, zoradíš podľa kódu desať a pozrieš počet riadkov). Mesto by teoreticky mohlo mať k dispozícii čísla aj o počte obyvateľov.

Ak sa nejako zosúladia časy spojov so začiatkom a koncom smeny pre výrobu a administratívu v Leoni, tak to môže byť ráno aj poobede vyťažené v oboch smeroch.
Reakcia na: draxter #8978:
Super! Držím palce! A teším sa na výsledok. ?
Reakcia na: MA MHD #8976:
o 2 dni to tu bude ? Všetci to robíme popri práci, štúdiu, rodine a hlavne zadarmo, takže žiaľ nestíhame všetko hneď ako by sme chceli, ale teší nás záujem! ?
Reakcia na: MA MHD #8975:
určite s tou 6 a 16 máš pravdu. Avšak nakoľko máme limit v podobe vozokilometrov, tak ťahať každú 6 až do Záblatia nemôžeme, potom musíme inde ubrať. A držíme sa toho, že nosné smery neuberáme, takže menšie zlo je určite L6 (u teba 16) ukončiť na stanici a neťahať večer na Sihoť resp. vybrané posilové spoje neťahať ďalej než po SAD (má to inak aj manipulačný význam pre zvoz do vozovne). Držíme sa taktu, pokiaľ je to len trochu možné. Takže asi tak. Tie km do Záblatia nie sú zanedbateľné, veď dnes mesto kvôli 1km zachádzke linky 2 z Biskupíc do Nozdrkoviec pozerá na každé euro, takže musíme vychádzať z toho, čo si objednávateľ objedná. A cieľom bolo km dodržať. Ak by sa dali navýšiť km (nie je predmetom nášho návrhu), tak kľudne a samozrejme! Takto išlo o to, aby bola zachovaná základná dopravná obslužnosť, ktorou je večer na Sihoti hlavne linka 8 a potom 24.

Kritika je potrebná, nik sa nemôže tváriť že niečo robí dokonale, takže tieto postrehy vítame! Len poskytujeme pohľad, akým sa to robilo, pretože nie všetko je zrejmé z mapy, ale o 2 dni si tu nájdeš celý koncept a potom to možno urobí iný dojem, než len mapa ?
Reakcia na: milan005 #8961:
milan005:
Mohol by som porosiť, či by si nemohol zatiaľ zverejniť aspoň orientačné intervaly jednotlivých navrhovaných liniek MHD, aby som si vedel lepšie predstaviť obsluhu konkrétnych lokalít?
Reakcia na: kvorka #8972:
1. Čo sa týka Električnej a sídliska Noviny, tak ako som už písal: Električnú by som teda MHD neobsluhoval a na Noviny by som dal cca. 2 spoje počas rannej a 2 spoje počas poobednej špičky (teda počas 6, 7, 14 a 15 hodiny) a čakal ako sa to ujme. Premávať by tak mohla linka 2 - miesto konečnej na Biskupice, otoč by išla okruh cez Karpatskú a Jána Zemana s priebežnou konečnou na námestí a lístkom platným po Jána Zemana (ako L21)

2. Aj mne sa najviac páči práve posledná možnosť, že aby linky 2,6,24,28 premávali z Považskej cez kpt. Nálepku a zastavovali pri podchode. Veď po Rázusovej by stále zostali chodiť linky 4 a 8. Prípadne neskôr by sa ten výber liniek ku podchodu mohol upraviť na základe reálnej vyťaženosti zastávky pri podchode a požiadaviek cestujúcich. V návrhu sa mi ale aj tak páči to, že by sa zrušila rôznorodosť trás, kedy napr. linka 8 ide teraz v smere na Sihoť po Hodžovej a opačne po Považskej, to bolo zbytočne komplikované. V návrhu je to jednoznačne lepšie.

3. Z linky 6 by som teda vyčlenil linku 16 na trase Autobusová stanica - priemyselný park. Linka 16 by bola v podstate robotnícka linka tak, ako je dnes, len by možno chodila častejšie. Ja tiež nechcem silou mocou rušiť zachádzky ktoré majú svoj význam, ale ak by sa to takto odčlenilo tak by to mohlo byť prehľadnejšie. Veď podobne sa vyčleňovali aj linky 11 a 17 z linky 1. Prípadne moje druhé riešenie: zrušiť občasnú konečnú pri SAD všetko trasovať až do Záblatia (okrem robotníckych do PP) a na opačnej strane zrušiť občasnú konečnú na stanici a tieto spoje predĺžiť na Sihoť.

4. Tá obsluha Partizánskej by podľa mňa naozaj tiež MALA VÝZNAM, predsa len je tam veľa rodinných domov a bytoviek, z ktorých denne dochádzať na autobusy až na Legionársku či Soblahovskú nieje moc lákavé. Linka by mohla premávať počas špičky pracovných dní v 60 min. intervale a cez víkend by som skúsil pár spojov (3-4 spoje) a potom ich buď zrušil alebo zachoval na základe vyťaženosti. Nedávno som sa tade bol prejsť a minimálne Partizánska svojou šírkou a kvalitou povrchu plne postačuje na prevádzku MHD, dokonca sa tam nachádza jeden zastávkový záliv, ktorý akoby naznačuje niekdajší zámer sem MHD prevádzkovať (rovnako, ako aj šírka cesty). Väčšina Partizánskej aj Cintorínskej má vybudované chodníky, takže by stačilo dať označník. Prístrešky by som umiestňoval až neskôr, po zistení vyťaženosti jednotlivých zastávok. Ale myslím si, že vyťaženosť by tam bola dostatočná.

A na záver pripomínam, že návrh nekritizujem. Podľa mňa je to naozaj výborný a aj bez týchto pripomienok by to bolo super. Ale ako som už písal, minimálne body 2 a 4 by význam mali. ?
Reakcia na: kvorka #8973:
inak aj google má neexistujúce obratisko Sihoť V (v mieste podjazdu popod trať) v cestnej sieti, hoci nejestvuje (pri prepnutí na Earth nie je nič, iba o kus nižšie smerom k sídlisku to parkovisko)
Reakcia na: MA MHD #8971:
aj ja súhlasím, je to asi to najlepšie čo možno v tomto meste očakávať. Veľa vecí by bolo potrebne riešiť stavebne vopred, nie teraz keď nové lokality nemajú miesto ani pre zastávku, nieto obratisko (vieme ako dopadla Sihoť V s "novým" obratiskom - mesto sa na to vykašľalo a pôvodné sľuby o nahradení konečnej pri VÚO novým obratiskom ďalej skončili hlúpym parkoviskom pre nikoho....
Reakcia na: milan005 #8970:
1. Električná je v správe SSC ako cesta II. triedy a tie zastávky sú katastrofa, hoci majú samostatné zálivy. Pre NP vozy nič moc, naozaj. Obsluha Novín mi z nej príde tiež len taká pochabá, akože lepšie než nič, ale ak by bol záujem na Novinách tak určite potom normálnou linkou (skôr linka 2 v smere do Nozdrkoviec tak, ako kedysi linka 10), okruh by bol aj s ohľadom na preklad s linkou 24 zbytočný.

2. Nad týmto som uvažoval aj ja - Zimný štadión je jedna TOP zastávka, preto ju nemožno vynechať. Ale dalo by sa to možno tak, že by busy (linka 2,6,24 a 28) prechádzali Jiráskovou na Hodžovu (šírka ulice je dostatočná, druhá vec sú tam tie parkujúce autá, čo by sa vyriešilo značením), ale ten výjazd z Hodžovej na Rázusovu nie je pre bus (nieto kĺbový) vhodný, lebo bus nemôže zastať v stredovom sotrovčeku a frekvencia Rázusky je vysoká nato, aby dával prednosť naraz z oboch strán. Potom jedine semafór a šlo by to takto:
https://www.google.sk/maps/dir/48.8997061,18.0554062/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.8982421,18.0494182,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0532197!2d48.8986206!3s0x4714a2204bcbfd1d:0x829f96b4d9eaf68c!1m0!1m0!3e0

Druhá možnosť je, že smerom do centra po Jiráskovej a opačne po gen. Viesta a obe ulice zjednosmerniť (tým sa zachová aj parkovanie).

Tretia možnosť: obnovenie zastávky kpt. Nálepku "na rohu" pri zimnom štadióne a z Považskej by MHD odbočila doľava na kpt. Nálepku, kde by zastavovala v smere do centra a potom na Hodžovu a kľudne stáť aj pri podchode, čím sa zachádzka na žst môže zrušiť úplne. Zabezpečí sa obsluha Sihote pri zimáku a zároveň sa ušetria km za zachádzaku. Ja osobne by som bol za toto riešenie:

https://www.google.sk/maps/dir/48.9001804,18.0573121/48.8974066,18.0525752/48.8977378,18.0483454/@48.899141,18.0552584,17z/data=!4m10!4m9!1m5!3m4!1m2!1d18.0566518!2d48.8996103!3s0x4714a21f58b7cc5d:0xf30a1a24d235b204!1m0!1m0!3e0

3. Ak vyčleniť niektoré spoje z linky 6 pre samostatnnú linku, tak jedine také, čo jazdia len priem.park - stanica (neviem koľko ich máš). Inak mi vôbec nepríde toto potrebné, presne ako píšeš, DIC radšej žiadne skrátené spoje v návrhu nemá, ale nezaobíde sa bez nich, lebo je prachsprostá blbina jazdiť každým busom do AOZ či priem.parku. To je kilometrov rovno na novú linku!

4. Linka po Partizánskej kľudne: ale až po opravení povrchu Cintorínskej ul. Na Zongorku by som uvažoval len dojazdové spoje do MHT, inak je zastávka Pod Juhom veľmi blízko pre samostatnú linku.
Reakcia na: milan005 #8970:
OK. Samozrejme to boli len moje postrehy a názory. Chýba aj v súčastnosti totiž obsluha viacerých lokalít s novou výstavbou, kde by podľa mňa cestujúci MHD využili, ale samozrejme je to diskutabilné (obzvlášť v lokalite Na Zongorke, kde je domov málo).
Potom by som tie mnou navrhované linky 9 a 10 upravil tak, že:
- linku 10 by som teda nezavádzal, teoreticky by som skúsil na Noviny dať len 2-3 spoje na linke 2 počas špičky pracovných dní.
- z linky 9 by som vypustil zastávku "Na Zongorke"
Ale teší ma obsluha Stavokovu aj Vinohradov, aj nové linky 7/17 sa mi veľmi páčia. Naozaj je to výborný návrh, ak by vstúpil do platnosti, bolo by to veľké plus pre MHD. ?
Reakcia na: MA MHD #8964:
Ďakujem za postrehy, sú opodstatnené a nad všetkými som sám rozmýšľal, avšak:
1. Električná má dobrú obsluhu prímestskou dopravou, o expresnom spojení sa tadiaľ nedá hovoriť, keďže rýchlejšie aj kratšie je to po Soblahovskej a L22 je posilou L1 ako kolega spomenul. Ďalšou vecou je povrch zastávok na Električnej v katastrofálnom stave s opravou v nedohľadne. A poslednou nie menej dôležitou vecou je, že ak sa ide po Električnej vynechajú sa dôležité body v meste ako južná časť centra, nemocnica a sídlisko Dlhé Hony. Naviac ak mám zintervalované spoje na Hasičskej, ďalej už v intervale spoj chýba ak ide po Električnej.
2. Obsluha podchodu na Hodžovej by bola výborná vec, avšak: vychádzanie z Hodžovej na Rázusovu pre busy je v súčasnosti priam nemožné. Ak by sa dala hlavná cesta Hodžova, dobre, ale prinieslo by to iné problémy, vraj sa zvažovalo aj riešiť to semafórom alebo prestavať križovatku - všetko drahé veci. Pre mňa veľký problém je aj vynechanie najsilnejších sihoťárskych zastávok zimný štadión a OA, teda hlavnej sihoťárskej radiály, Rázusovej. Dalo by sa, ak by busy chodili od štadióna potom po Jiráskovej. Ale všetko sú to príliš veľké extrémy.
3. L6 má skutočne veľa konečných, rozmýšľal som aj nad tým, označiť spoje do AUO ako L16. Ale toto riešenie sa mi zdalo najrozumnejšie. Aj iné mestá majú linky ešte z ďaleko viac variáciami, napr. busy v Žiline. DIC síce skrátené a zachádzkové spoje v svojom návrhu nedefinovalo, ale aj k tomu by prišlo...Veď v ich návrhu každý spoj na ich linke stanica-Záblatie ide do VOP, aj cez víkend, to isté z Juhu do priemyselného parku. V Trenčíne to proste inak nejde...
4. Nad obsluhou Novín som rozmýšľal rovnakým spôsobom avšak ak idú zo Sihote rôzne dlhé linky a idú v preklade, späť ich chceme tiež v preklade tak musia mať na konečnej nejakú pauzu. Takýto spoj cez Noviny by musel ísť bez pauzy, takže zasa by sa v centre takáto L2 s niečím stretla. Ale podnet to nie je zlý, ťažko povedať či by "Noviny mali o to záujem" a prilákalo by to nejakých cestujúcich. Nedávno L10 jazdila a netešila sa veľkej priazni...
5. Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?
Inak môj návrh nie je žiadna maketa ako DIC, celý CP je vypracovaný, možno ho tu čoskoro zverejníme a takisto finišujem s výpravou vozidiel na jednotlivé spoje.
Reakcia na: draxter #8967:
OK. Rozumiem. ?
Bol to len návrh.
Reakcia na: milan001 #8965:
OK. Čo sa týka obsluhy Hodžovej, podchod , Električnej a sídliska Noviny, tak by som navrhol:
- Linku 10: Sihoť - Hodžova, podchod - Hasičská - Električná - Biskupice, nám. (priebežná konečná, lístok platí až po zastávku Jána Zemana - ako pri L21) - Karpatská - Jána Zemana - Električná - Hasičská - Hodžova, podchod - Sihoť.
Zároveň pripomínam jeden dávnejší návrh, ale mnou upravený:
- Linka 9: Gen. Svobodu - Na Zongorke - Cintorínska - Partizánska - AS - BILLA - Kubrá, Na Kameni.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.