Super , to bude určite zaujímavé.! Aspoň sa viac aj ja dozviem o vzniku MHD!
Inak , teraz asi vyšlo po sledné vydanie INFO TN , lebo poslanci stopli peniaze. Našťastie sa už spisuje petícia...
ospravedlňujem sa, mal som nejaký výpadok netu dlhší čas, tak som nestihol pripraviť to, čo som chcel. V krátkosti však zatiaľ poviem len toľko, že z mne dostupných materiálov sme ustálili začiatok MHD v TN na 29.04.1954 ?
Dátum 09.05.1949 je totižž síce faktom ohľadne spustenia linky č. 1 miestnej dopravy (teda nie mestskej, ale tak nazývanej prímestskej v danom čase), pričom mätúce bolo aj samotné označenie číslom tejto linky (ako vyplýva aj z dostupných fotografií). Hoci to možno smelo nazvať "predobdobím" MHD, pretože neskoršia linky MHD 1 naozaj prevzala trasu č. 1 miestnej dopravy.
Viac informácií bude v pripravovanom článku, ktorý uverejníme 30.05.2014, teda 1 rok, 1 mesiac a 1 deň po 60. výročí MHD v Trenčíne. ?
Inak priatelia, tento rok oslávi MHD v Trenčíne podľa sekcie história našej stránky 65 rokov. Nebolo by dobré v lete urobiť nejakú propagačnú akciu pre cestujúcu verejnosť? Veď by sme mali mať aj nejaké historické vozidlá, aj keď nemyslím, že v prevádzkyschopnom stave... ďalej by mohla SADka aspoň pre skalných záujemcov otvoriť vozovňu alebo niečo také... Asi moc snívam, keď sme v Trenčíne, že? ?
Zdravím ,
napadlo ma dať odkaz na jedno zaujímavé video , ktoré sa síce netýka MHD ale aj tak verím že sa poriadne pobavíte!: http://www.youtube.com/watch?v=1JCy9fwQvOU ? ?
presne tak. Ja som dnes pozeral územný plán ako aj zmeny po dobudovaní železnice, a napadlo ma, že by MHD mohla vyzerať takto
1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Max - Pred poľom - Sihoť III - Sihoť IV (20/30/30)
5 Juh I - Dlhé Hony - Nemocnica - Zlatovská (30/60/60)
6 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Zlatovská - Záblatie (30/60/60)
7 Kubrica - Kubra - žst - Zlatovská - Juh I (60/120/-)
10 Nozdrkovce (LOT) - Karpatská - Nemocnica - Hasičská - žst - Kubra (30/60/120)
11 Juh I - Inovecká - nemocnica - Hasičská - žst - Pred poľom - Kubra - Kubrica (60/60/60)
15 Juh II - Zlatovská - Old Herold - Orechové/VOP - Zlatovce (30/60/120)
18 Juh I - Inovecká - Hasičská - Rázusova - Sihoť IV (30/60/60)
21 Opatová - Kubra - Pred poľom - Rázusova - Električná - Juh II (60/120/120)
24 Sihoť IV - Rázusova - žst - Hasičská - Nemocnica - Laugaricio (LOT) (60/60/60)
25 Juh II - Inovecká - Nemocnica - Laugaricio (LOT) (60/60/60)
28 Juh III - Dlhé Hony - nemocnica - Hasičská - žst - Rázusova - Sihoť IV (30/60/60)
N1 Juh II - Soblahovská - Dlhé Hony - Nemocnica - Hasičská - žst - Rázusova - Sihoť IV - Pred poľom - žst - Hasičská - Legionárska - Juh II
Dlhodobé problémy a návrhy pre MHD TN. Ale najlepšie je ozaj to že linky si doslova kradnú cestujúcich keď idú po sebe a následne môže cestujúci čakať aj hodinu. Ale ďalším z problémov je aj nedostatočná alebo žiadna obsluha častí kde je najväčšia výstavba (napr. Pod Juhom , Na kamenci , Nová Kubra , Noviny a pod.).
veď mesto ako objednávateľ má presné štatistiky spojov na linkách a linky ako také tiež. Takže by nemal byť problém určiť základnú os s najvyšším hodinovým dopytom (predpokladám že tiež Juh - Dlhé Hony - žst - Sihoť) a podľa toho sa rozhodnúť. Potom ručiť najväčšie špičkové nárazové vlny (predpokladám 2,5,6,15,24 a 25) a podľa toho rozhodiť kĺbaky, NP vozy a zvyšok.
No a takto ďalej, až by sme mali napr. niečo takéto v "x" napr.:
- linky kde treba interval 30 min celodenne (môj tip 1 a
- linky, ktoré treba posilňovať v špičke či iných častiach dňa o pridané spoje (2,5,8,13,15)
- linky, ktoré treba posilniť nasadením kĺbového vozidla v špičke (6,15,24,25)
- linky, ktoré budú premávať len v špičke (inej časti dňa) (4,7,12,16,17,19,20)
- linky, na ktorých niektoré spoje vyžadujú nasadenie kĺbového vozidla (1,22,24)
K #8259: trochu by sa mal zmeniť prístup k MHD, ja by som začal tým, že si stanovím v prvom rade základnú dopravnú obslužnosť pre jednotlivé časti, veď keď porovnáme, tak Kubrica má cca 60/60/60, Kubra 20/30/30, Záblatie (ktoré rovnako ako Kubra rastie vďaka IBV) má 30/60/120. A nehovoriac o Juhu a Sihoti, ktoré sú podľa mňa stále spolu s Dlhými Honmi základnou osou pre MHD.
Najprv treba vždy urobiť obehy pre kĺbové vozidlá, aby jazdili naozaj na najvyťaženejších spojoch, prípadne pri tvorbe CP už spoje prispôsobiť na to, kde bude/nebude sólo vozidlo. Aby sa nestávalo to ako dnes, že jedna linka "kradne" cestujúcich inej, a na oboch idú kĺbové vozidlá. Potom doplniť podľa počtu km zvyšok, aby sa človek dostal aspoň do centra vždy, a to isté medzi najväčšími časťami.
Áno , je to pravda. Koľaj 7 je pri 1. nast. Pomýlil som si to lebo z toho článku to ozaj tak vyplývalo. Ozaj , nedá mi nespomenúť jednu príhodu zo soboty aj keď sa to netýka MHD. Išiel som po Juhu po chodníku k OC Južanka a oproti dverám na schodisku smerom na sídl. Juh I bol prevrátený veľký kontajner. Zrejme ho vandali sotili zhora a on ostal v strede schodov. Musím povedať že ten kontajner tam mal už značné publikum a ja som si spravil fotku z rôznych pohľadov. Tak som zase videl čistotu a správanie ľudí v TN. ?
počkaj, počkaj, takto: smerom od rýchlikovej koľaje BA-ZA k budove stanice je nepárna skupina (doteraz 1,3,5,7), pričom vlaky do Chynorian stávali ba koľaji č. 7. Naopak, od rýchlikovej koľaje ZA-BA je párna skupina koľají (doteraz 2,4,6,8,10,neviem či aj 12), takže ide o nevýmenu len posledných dvoch koľají, čo asi nie je nevyhnutné, tak načo vyhadzovať zbytočne peniaze. Koľaje pri nástupištiach a niektoré ďalšie sa vymenili komplet, okrajové odstavné pre nákladné vlaky sú asi fajn. Toľko môj názor, ale treba aj správne chápať čo sa v príspevku píše, lebo inak to možno ozaj poňať ako píšeš. Os vlaky doteraz stávali na koľaji 7 (I. nást) 3,1 (II. nást.) 2,6 (III. nást) a 4 (nást. IIIa). Niekedy dávno aj koľaj 9 (nást. I vpravo)
Zaujímavé... ... je pravda že na koľajniciach pri budove ŽST stoja len vlaky do Chynorian ale to nieje dôvod na znižovanie kvality prác alebo na použitie 30 r. koľajníc ... Som zvedavý čo by na to povedala EU keď majú tak prísne limity (aspoň to tak stálo v prvej odpovedi. A s tou rýchlosťou to nieje tiež bohvie čo , lebo napr. podjazd Pred Poľom mal byť hotový už päť mesiacov ale zase nadjazd v Opatovej bol hotový o dva mesiace skôr. Ale tiež je pravda že ŽSR len dedávno vraj chcela požiadať o predĺženie termínu dokončenia stavby o niekoľko mesiacov.
No , a to je práve naša téma , že mestu a SAD sa úspešne darí svojimi krokmi odlákať a nie prilákať cestujúcich. Keby chceli tak nápadov je veľa: WIFI v MHD , moderné zastávky , nadväznosť spojov atď. No v TN sa už robia len redukcie obmedzenia. Už by bola toľko že by sa o tom dala napísať kniha. Ozaj , vyšlo nové info TN so zaujímavými informáciami: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Info04wm.pdf
Podobne zrušili bez náhrady na vyše mesiac aj zastávku Braneckého pre Zámostie, keď ju rekonštruovali, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
Zámostie, proste zrušili a bez náhrady, nikto sa nestaral o občanov... Takto sa pristupuje v TN k MHD v posledných 2-3 rokoch a potom sa všetci len čudujú, že v MHD je menej a menej ľudí ?
To nechápem že ako chcú (aj keď len dočasne) zrušiť MHD po Električnej. Veď dosť že zrušili L10 a obmedzili všetky linky do Biskupíc. Neviem si predstaviť že a prečo o tom tak rozhodol keď je tam sídlisko rodinných domov a pomerne veľká stavená činnosť. Aj keď stojí prímestská doprava , ale ľudia sú na 21 dlho zvyknutý , veď to kôli kruháču môžeme obmedziť aj 1 alebo 8 nie? Takisto nechápem kto prišiel na trasu cez dlhé hony. Po takýchto obmedzeniach povedia zas že je MHD v krajskom meste nerentabilná a obmedzia ju. Keď má SAD vysoké ceny nech po skončení zmluvy vyberú iného dopravcu. Ale prečo dávať peniaze dopravcovi na úkor spokojnosti cestujúcej verejnosti...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter
Dátum 09.05.1949 je totižž síce faktom ohľadne spustenia linky č. 1 miestnej dopravy (teda nie mestskej, ale tak nazývanej prímestskej v danom čase), pričom mätúce bolo aj samotné označenie číslom tejto linky (ako vyplýva aj z dostupných fotografií). Hoci to možno smelo nazvať "predobdobím" MHD, pretože neskoršia linky MHD 1 naozaj prevzala trasu č. 1 miestnej dopravy.
Viac informácií bude v pripravovanom článku, ktorý uverejníme 30.05.2014, teda 1 rok, 1 mesiac a 1 deň po 60. výročí MHD v Trenčíne. ?