Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: saida11 #7322:
radsej to nerobit z viacerych dovodov..
1. nastupis, dobijas sofer zavrie dvere a upaluje prec 🙂
2. prilozis skor kartu ako on da nabit a uz ti stiahne cestovne
3. zdrzujes ho, zvlast ak este niekto stoji za tebou a musis sa potom pretlacat von
najlepsie si dobit kartu v automatoch a tie su:
Sihot (Radegast)
Juh (Juzanka)
stanica (pod svetelnou tabulou ako je zastavka smer Juh)
pri mestskom urade (ako su zachody)
OC Laugaricio
Ahojte, chcela by som sa Vás opýtať či má niekto skúsenosti s dobitím karty u šoféra autobusu keď si nekupuje lístok?
Reakcia na: Mike #7317:
šetrenie, to sa prejavilo okrem úbytku cestujúcich aj v MHD. Človek ak chce cestovať slušne do práce, tak presne ako písal Udiak, nemôže ísť vozom natrieskaným. Preto na linkách, kde je výrazne vyšší dopyt, prípadne v určitých časoch, je kĺbový voz opodstatnený, pretože neplatí priama úmera náklady na kĺb=2x sólo. V TN si harmoniky svoje odrobili v minulosti a poctivo makajú aj teraz. Ranný spoj linky 24 o 08:00 by bez kĺbaku nepobral ani všetkých cestujúcich (a to ide všetko do práce do Lauga). Jednoducho na linkách 1,8,15 a vybraných spojoch iných liniek kĺbový voz v TN určite vídať bude (a teraz po redukcii možno aj 11, či iné).
tak si porovnajme Juh II v "x" (1,3,8,15,19,20,21,22,25)
Pozn. * - znamená, že nepremáva cez letné prázdniny
04: 00(22) 45(01)
05: 15(01) 15(15) 15(19) 20(22)*30(25) 30(08) 40(21) 40(03) 45(01)
06: 00(08) 05(22) 10(20) 15(08) 15(19) 20(22)*20(01) 22(15) 35(01) 45(08) 50(21) 50(22) 52(15)
07: 00(08) 00(03) 05(01) 15(08) 15(01) 20(22)*15(19) 22(15) 22(15) 30(08) 30(08) 45(01)
08: 00(15) 05(22)*10(25) 15(01) 15(08) 30(08) 30(21) 45(01)
09: 05(22)*10(03) 15(01) 30(08) 40(25) 45(01)
10: 00(15) 05(22)*00(21) 15(01) 30(08) 30(19) 45(01)
11: 05(22) 10(25) 10(03) 30(08) 30(21) 45(01)
12: 00(15) 05(22)*15(01) 30(08) 45(01) 50(21)
13: 05(22)*10(15) 10(25) 15(01) 15(08) 20(03)*25(19) 25(08)*30(01) 40(08) 45(01) 52(15) 55(08)
14: 00(01) 05(22)*10(25) 15(21) 15(08) 15(03) 25(08)*30(01) 45(08) 52(15)
15: 00(01) 00(19) 05(08) 05(22)*10(25) 10(03) 22(15) 25(08) 30(01) 30(21) 40(03) 45(01)
16: 00(08) 00(15) 05(22)*10(25) 15(01) 30(08) 40(03) 45(01)
17: 00(21) 05(22)*10(25) 15(01) 30(08) 45(01) 45(15)
18: 10(03) 10(25) 15(01) 20(21) 30(08) 45(01) 45(15)
19: 10(25) 15(01) 30(08) 40(21) 45(01)
20: 10(25) 15(01) 30(08) 40(21) 55(25)
21: 15(01) 30(08) 55(25)
22: 10(21)
víkend:
04: 00(22)
05: 10(01) 25(08) 30(25) 45(01)
06: 05(21) 25(08) 55(21)
07: 05(01) 25(08) 50(01)
08: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
09: 05(22) 10(03) 25(08) 35(22) 40(25) 50(01)
10: 05(22) 25(08) 35(22) 50(01)
11: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
12: 25(08) 50(01)
13: 10(03) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
14: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01)
15: 05(22) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
16: 05(22) 10(03) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01)
17: 05(22) 10(25) 25(08) 35(22) 50(01) 55(21)
18: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01) 55(21)
19: 05(22) 10(25) 25(08) 50(01)
20: 10(25) 25(08) 55(25)
21: 15(01) 55(25)
22: -
cez víkend po 21:15 nejde do emsta nič, linka 25 ide do obchodnej zóny
výrazné osalbenie aj o 12-tej, a o 6-tej sa človek na stanicu nedostane, zato o 5-tej a siedmej dvomi spojmi. Pritom posledná jednotka o 22:10 bývala vždy dobre využívaní.
Reakcia na: Udiak #7318:
Ale taký minibus má isto nižšie prevádzkové náklady ako bežné 12m sólo... o kúpnej cene vozidla ani nehovoriac... aj keď je jasné že mzda vodiča je rovnaká či má bus 7.5 m, 12m alebo 18m. ..
Reakcia na: Mike #7317:
Väčšina slovenských miest má výrazné zaťaženie v špičkových hodinách 6-7 a 7-8. To tvorí 10-14% celodennej záťaže, sedlové hodiny sú 4-5% a večerné okolo 1-2%, resp. skoré ranné okolo 1%. Z toho vyplýva, že MHD je kľúčová pre spoločenský rytmus (do práce, do školy), ostatné cesty sú skôr zriedkavosťou (vyjmúc dôchodcov nad 70). Ostatne je to poznať na sviatočnom režime, ktorý tvorí iba 6-8% týždennej záťaže.
Uplatnenie kĺbaku je preto možné iba v špičkách pracovných dní a iba v niekoľkých frekventovaných trasách, čo ich raí v turnusoch iba do delených smien (ráno, poobede), a to je prevádzkový problém. Skôr sa tu vynára potreba malých busov, resp. aut do 10 miest. Veľkému dopravcovi by to spôsobilo ešte výraznejší chaos, ako s kĺbakmi. Preto, kým sa MHD nedostane na vyššiu úroveň, bude tu potreba alternatívnych malých dopravcov, ktorí vykryjú mnohé problémy mesta. Nie dĺhodobo udržateľné, aby aj keď pripúšťam potrebu základnej dopravnej obsluhy, sa takáto taxi-obsluha vykonávala na úkor straty. Dnes je hranica straty na úrovni 10-15 cestujúcich v buse, naopak hranica zisku na úrovni 35-45 osôb. Taxi-obsluha tieto hranice výrazne posúva do negativnej polohy.
Strata sa odvíja samozrejme od ceny cestovného. Zvyšenie, ak je nad spločensky objektívnú hranicu (tu má vplyv aj región a rozloha mesta), síce odradzuje cestujúcich, ale neznižuje výpravu, pretože tá je už na nevyhnutnej úrovni (každu hodinu až dve v sedlách a vo sviatok), skôr znižuje počet cestujúcich v spojoch a tým zvyšuje stratu. Je skúsenosťou, že zvýšením ceny cestovného prišlo k zvýšeniu nákladov mesta na vykrytie straty.
A ešte cestovanie zadarmo. Často sa to tu vyskytuje hlavne v politických sľuboch. Tá hranica medzi cestou MHD a IAD je priveľmi pevná. Stačí skočiť do Nemecka, kde by dali čokoľvek, len aby ľudia išli z aut na vysoko kvalitnú MHD. Nejdú a nepôjdu. Preto by sa to neudialo ani u nás. Možno nejakých 5-10% v špičke, a 10-30% v sedlách a vo sviatok, ale to by už nebola nevyhnutná obsluha, ale čiastočne luxusná obsluha, a na takú v súčasnosti jednoducho mestá nemajú.
Reakcia na: Udiak #7316:
Potom ale škoda že kĺbaky má na MHD tak málo miest (okrem dopravných podnikov z ex. SAD-iek iba NR, TN a SNV).
Ešte k tej kapacite:

Slovač keď vstúpi do autobusu a všetky miesta na sedenie sú plné, aj nejakí ľudia stoja - tak je to plný autobus. Normová kapacita je pre sólo cca 75 (podľa výrobcu) a maximálna kapacita je 120 (merané v BA, ale študentmi, keby že ľudia, tak menej...). U kĺbaku je normová cca 120-135 a maximálna 210-220.
Ono to u nás je podobné ako s pocitovou teplotou. Naučili sme sa na Slovensku to takto rešpektovať.
Reakcia na: Mike #7312:
OK, Mike bereme do týmu...
Reakcia na: draxter #7305:
a dopĺňam, že situácia mimo prádznin bude takáto v "x", zabudol si linku 17:
04: 25(11) 57(5)
05: 15(18) 20(5) 25(11) 32(17) 57(5)
06: 15(18) 25(5) 25(11) 32(17) 57(5)
07: 12(17) 15(18) 15(11) 22(5) 27(5)
08: 00(17) 15(18) 27(5) 55(11)
09: 15(18) 27(5) 55(11)
10: 15(18) 27(5) 55(11)
11: 15(18) 27(5) 55(11)
12: 15(18) 27(5) 42(17) 55(11) 57(5)
13: 15(18) 27(5) 28(17) 57(5)
14: 15(18) 15(11) 27(5) 40(17) 55(11) 57(5)
15: 15(18) 27(5) 42(17) 55(11) 57(5)
16: 15(18) 20(17) 27(5) 55(11)
17: 15(18) 27(5) 55(11)
18: 55(11)
19: 15(18) 27(5) 55(11)
20: 27(5) 45(11)
21: -
22: 10(11)
a takýto bude víkend:
04: -
05: 25(11) 25(5) - zbytočne obaspoje naraz a hodinu nič
06: 25(5)
07: 15(11) 25(5) - možnože by rozostup tiež mohol byť väčší
08: 25(5) 40(18)
09: 00(11) 25(5) 40(18)
10: 00(11) 25(5) 40(18)
11: 00(11) 25(5) 40(18)
12: 00(11) 25(5)
13: 00(11) 25(5) 40(18)
14: 25(5) 40(18)
15: 00(11) 25(5) 40(18)
16: 00(11) 25(5) 40(18)
17: 00(11) 25(5) 40(18)
18: 00(11) - obrovská diera
19: 00(11) 25(5) 40(18)
20: 00(11) 25(5) 45(11)
21: -
22: 10(11)
Reakcia na: Mike #7312:
jáj, aha, ja som si to zle prečítal, rovnako blo ako som to napísal v #7311 ? takže to je 35-40/70-90 a nie x-y/x/x Stáva sa...

Inak súčasný výpadok linky 5 aj 18 o 18-tej sa ozaj mohol urobiť inak
Reakcia na: kvorka #7311:
predpokladám: kapacita AB = kapacita autobusu sólo 35-40, kĺb 70-90, preto je tam potom spomínaná tá norma 4 osoby/m2.
Reakcia na: Udiak #7310:
ten údaj 35-40/70/90 poprosím dovysvetliť, nech rozumiem kompletne.
Reakcia na: Mike #7309:
Keď rozbor, tak rozbor:
Z toho, čo som uviedol sú študenti (žiaci):

5-6 = 10
6-7 = 69
7-8 = 233 (142+54+37)
8-9 = 49

MHD musí byť intervalová, to by mal byť zákon (!). Vtedy má predpoklady pre rozvoj. Ak pri potrebe kapacity vzniká pretlak spôsobený jednou skupinou (študenti), musí sa to riešiť špeciálnou linkou ("školská", rozhodne nie "c"), ktorá keď cez prázdniny vypadne, tak tam nevzniká diera (sú mudrlanti, ktorí tam popri "c" vrazia aj "w", ale to je prímestská klasika, ktorú si hlavne SAD-ky užívajú). Seky 5/15/50 škodia rozumu, kopírujú archaicky nazbierané požiadavky a brzdia rozvoj, pretože ak niekto nenájde v čase 15-50 svoju potrebu, nikdy sa na MHD nepozrie.
A ešte k tej kapacite na 7-8 sú tam podľa uvedeného 4 spoje, čo je skoro 90 ľudí na spoj. Pre slovenskú klientelu platí kapacita AB 35-40/70-90, či sa to niekomu v rámci normy 4 á m2 páči, alebp nie. Preto by som to považoval pre Trenčín za výrazne povyživené a označil by som to za cestu do pekla. My sme tam mali aj dve školské linky a 3 klasické a 20 minút a bolo to na hrane.
Akčná skupina 1+3 síce údajne použila našu analýzu ale asi ju nechápala...
Reakcia na: Udiak #7308:
? avšak stále je to iba malá pomôcka. Lebo vieme koľko ľudí nastúpilo v čase medzi 7:00 a 8:00 do jestvujúcej ponuky spojov. To by som zdôrazdnil.
A teraz: ak už robiť úpravy - či je správne aby všetky spoje išli v rozpätí 7:15-7:27 a potom ďalší až po 8:15 - teda aby sa všetci cestujúci dostali do práce/školy/k lekárovi/whatever na 8:00, ale potom aj tí čo by teoreticky išli neskôr nemajú ísť čím,
alebo či to nerozložiť nejako rovnomernejšie - lebo do škôl ok tam je asi začiatok vyučovania 8:00.. ale k lekárovi podľa mňa by ľudia využili aj nejaký spoj 7:45 keby bol z toho Juhúú a tiež aké je zastúpenie administratívy v TN s pohyblivou pracovnou dobou, že ak niekto môže dôjsť do práce na 8:30, alebo 9:00 ... A potom by možno bola tá suma cestujúcich medzi 7-8 ešte vyššia a možno by to nemuselo byť na úkor tých 8-9, ale na úkor tých čo idú autom, alebo bicyklom? (aj keď potom poobede na ten Juh neviem neviem.... ? )
Reakcia na: Mike #7306:
Malá pomôcka - november 2011 - priemerný prac.deň - RŠO (5-9)

5-6 = 369 (244+81+44)
6-7 = 456 (305+103+48)
7-8 = 583 (371+122+90)
8-9 = 314 (234+55+25)

hod = suma (gen.Svobodu+Saratovská+Východná)
Reakcia na: draxter #7305:
Ta ranna spicka pekne okresana, len pre priklad ranna spicka z Juhu I. v juli 2006:
05: 10(11) 10(18) 20(17) 21(9) 25(5) 26(5) 50(11)
06: 05(5) 05(18) 13(9) 15(20) 20(18) 25(5) 30(5) 30(11)
07: 00(5) 05(18) 08(5) 08(9) 15(11) 23(17) 25(5) 30(5) 55(5)
Ale nebranim sa tomu, od nas zhora uz moc ludi nechodi, aspon po tej 5 hodine, po 7 viem ze chodi dost, 6 je pre mna otaznik
Reakcia na: draxter #7305:
Ráno cestuje celý juh I evidentne na ôsmu ?
Juh I v "x"
04: 25(11) 57(5)
05: 15(18) 20(5) 25(11) 57(5)
06: 15(18) 25(5) 25(11) 57(5)
07: 15(18) 15(11) 22(5) 27(5)
08: 15(18) 27(5) 55(11)
09: 15(18) 27(5) 55(11)
10: 15(18) 27(5) 55(11)
11: 15(18) 27(5) 55(11)
12: 15(18) 27(5) 55(11) 57(5)
13: 15(18) 27(5) 57(5)
14: 15(18) 15(11) 27(5) 55(11) 57(5)
15: 15(18) 27(5) 55(11) 57(5)
16: 15(18) 27(5) 55(11)
17: 15(18) 27(5) 55(11)
18: 55(11)
19: 15(18) 27(5) 55(11)
20: 27(5) 45(11)
21: -
22: 10(11)
Reakcia na: Mike #7303:
presne tak, tak som to celé myslel, že ráno to môže byť ináč, v noci tiež, ale cez deň sa to tak krásne ponúka.
K tomu výpadku v hodine, určite to bude preto ako píšeš; tiež som proti, lebo je to také polovičaté riešenie. A najmä by ma zaujímal počet prejazdov. Neverím, že by vozy zo Sihote, Kubry či stanice, ktoré neparkujú v MHT, nešli na prejazde do SAD na Zlatovskú: mohli by preto ísť na linke (6,7) a tiež by to trochu zlepšilo tú oblsužnosť. Ale toto je len teória.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.